Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@01:16:01 GMT

کمبود روغن خوراکی در خوزستان قبل از عید فطر حل می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۵۱۷۵

کمبود روغن خوراکی در خوزستان قبل از عید فطر حل می‌شود

علی رحم کریمی معاون بازرگانی جهاد کشاورزی خوزستان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با بیان اینکه کمبود روغن از اوایل امسال در بازار محسوس بود و موجودی روغن ما در استان کاهش پیدا کرده بود، اظهار کرد: بنکداران و  شرکت‌های پخش روغن خوراکی را وارد استان کردند اما میزان عرضه نسبت به ماه‌های قبل کم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه میزان روغنی که عرضه شد جوابگوی نیاز واقعی استان نبود، افزود: عمده روغن خوراکی مور نیاز استان از کارخانه‌جات خارج از استان تامین می‌شود.

معاون بازرگانی جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به عدم تحویل سهمیه فروردین ماه استان در بخش دانه‌های روغنی و روغن خام برای تولید روغن، گفت: پس از پیگیری از طریق وزارت جهاد مقرر شد میزان سهمیه روغن به ما ابلاغ و تحویل کارخانه‌جات استان شود.

کریمی بیان کرد: عمده سهمیه دانه‌های روغنی وارد شده به استان به کارخانه‌جات تولید روغن گلستان در شهرستان دزفول و ارجان در شهرستان بهبهان داده شد، علاوه بر این سهمیه دیگری قرار است از  بندرعباس تهیه و وارد استان شود.

وی عنوان کرد: به منظور جبران کمبود فعلی روغن در استان، با دو کارخانه تولید روغن در داخل  و کارخانه‌های خارج از استان هماهنگ‌های لازم صورت گرفت تا در کمترین زمان روغن مورد نیاز ما را تامین کنند.

کریمی با تاکید بر اینکه مشکل کمبود روغن در استان ظرف دو روز آینده و قبل از عید فطر حل خواهد شد، بیان کرد: به ما وعده داده شد که به زودی به وفور روغن مایع در سطح استان توزیع و قفسه‌ فروشگاه‌های زنجیری ظرف امروز و فردا  از روغن خوراکی پُر شود.

وی  در رابطه با نوسانات قیمت روغن خوراکی در بازار، گفت: قیمت روغن بر اساس قیمت درج شده روی بطری است، و چنانچه  فروشندگان فراتر از قیمت درج شده اقوام به فروش روغن کنند، مشمول گرانفروشی می‌شوند و با آن‌ها برخورد خواهد شد.

کریمی افزود: قیمت روغن نه تغییری داشته ونه  از جانب دولت قیمت جدیدی  به ما اعلام شده است، روغن خوراکی با قیمت‌ها اسفند و فروردین عرضه می‌شود.

وی در رابطه با عملکرد برخی فروشندگان در گرانی کالاها و یا انبار کردن‌ آن‌ها و ایجاد التهاب در بازار، بیان کرد: معمولاً هر گاه عرضه کالایی در بازار کم شود ممکن است افرادی از این شرای سوءاستفاده‌هایی بکنند و بنده این شرایط را رد نمی‌کنم.

کریمی با بیان اینکه گاهی اوقات با توجه به شرایطی که برای بازار کالایی به وجود می‌آید روی آن کالا تمرکز خاصی می‌کنیم، افزود: در کلان شهر اهواز هشت گروه بازرسی داریم که روزانه صبح و بعد از ظهر بازرسی را در سطح شهر انجام‌ می‌دهند.

وی با اشاره به سامانه جامع تجارت در ثبت کالاهای اساسی، عنوان کرد: هر کلایی که توسط توزیع‌کنندگان و یا بنکداران دریافت می‌شود در این سامانه میزان توزیع کالا و مقداری از آن که در انبارها باقی مانده است مشخص شده و توسط بازرسان رصد می‌شود.
 کریمی با بیان اینکه تاکنون موردی از احتکار روغن گزارش نشده است، گفت: در بحث گرانفروشی اگر موردی شناسایی شد پس از تشکیل پرونده به اداره تعزیرات ارسال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، بر اساس قانون انتزاع که در  تیرماه سال گذشته مصوب شد، تامین، نظارت اقلام اساسی کشاورزی از وزارت صمت منتزع و به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شد.


انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علی رحم کریمی کمبود روغن روغن خوراکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۵۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل مهدی کریمی به تایلند در جام ملت های فوتسال آسیا (تایلند 0-1 ایران)

گل مهدی کریمی به تایلند در جام ملت های فوتسال آسیا (تایلند 0-1 ایران)

دیگر خبرها

  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود
  • گل مهدی کریمی به تایلند در جام ملت های فوتسال آسیا (تایلند 0-1 ایران)
  • فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است