Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، سمینار علمی نوروز دریایی در خلیج‌فارس با مشارکت پژوهشکده مردم‌شناسی، جشنواره ملی خلیج‌فارس با مشارکت بنیاد ایران‌شناسی، جهاد دانشگاهی کمیسیون ملی یونسکو و دانشگاه علم و فرهنگ‌، برگزاری نمایشگاه خلیج‌فارس با مشارکت سازمان جغرافیایی ارتش، نشست تخصصی خلیج‌فارس با مشارکت پژوهشکده زبان‌شناسی، باز نشر کاتالوگ دوزبانه معرفی فعالیت‌های باستان‌شناسی زیر آب عناوین برنامه‌هایی است که پایگاه میراث‌فرهنگی خلیج‌فارس و دریای مکران در این روز برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه منظر فرهنگی بندر ماهشهر نیز در این روز، رونمایی از مجموعه مطالعات منظر فرهنگی بندر ماهشهر (جلد ۶)، مانور دریایی در خوریات بندر ماهشهر و برگزاری جشن در خور سیف بندر ماهشهر را در برنامه دارد.

مشارکت در برگزاری همایش روز ملی خلیج‌فارس با دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر، برگزاری تور بازدید از بناهای تاریخی حاشیه خیابان خلیج‌فارس و برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی کودک با میراث‌فرهنگی با محوریت پاسداشت روز ملی خلیج‌فارس با مشارکت کانون پرورش فکری کودک و نوجوان نیز توسط پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی بوشهر به انجام می‌رسد.

همچنین برگزاری مراسم رژه دریایی توسط قایق‌های مردمی و شناورها، برگزاری مراسم زنجیره انسانی در ساحل بندر سیراف، برگزاری مراسم شب شعر با موضوع خلیج‌فارس از برنامه‌های پایگاه میراث‌فرهنگی بندر تاریخی سیراف در روز ملی خلیج‌فارس است.

سخنرانی شهردار بندر کنگ (معرفی شهر کنگ و جشنواره خلیج‌فارس)، پنل تخصصی نو آوری شهری و معماری خلاق، رونمایی از رویکرد آمایش شهری در بندر کنگ، رونمایی از آمایشگاه فرهنگ و هنر، رونمایی از برندینگ شهری کنگ، رونمایی از طراحی فضاهای معمارانه خلاق در بندر تاریخی کنگ، پنل تخصصی باستان شناسی، تاریخ و فرهنگ و هنر کنگ (رونمایی از پژوهش‌های میراث ناملموس بندر تاریخی کنگ، رونمایی از پژوهش‌های تاریخی بندر کنگ، رونمایی از ظرفیت‌های هنری و صنایع‌دستی بندر کنگ نیز توسط پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی بندر کنگ به اجرا در خواهد آمد.

راه‌اندازی و افتتاح دفتر پایگاه چابهار، برگزاری جشنواره غذا و بازی‌های محلی، اجرای موسیقی محلی در بلوار خلیج‌فارس چابهار و برگزاری مسابقات قایق‌سواری در دریای مکران نیز از برنامه‌های پایگاه میراث‌فرهنگی چابهار است.

کد خبر 5478012 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: خلیج فارس سواحل مکران روز ملی خلیج فارس شهرداری تهران شورای شهر تهران روز قدس ماه رمضان 1401 آموزش و پرورش پلیس راهور قوه قضاییه شهر تهران متروی تهران ماه مبارك رمضان راهپیمایی روز قدس روز جهانی قدس وضعیت معابر آلودگی هوا پایگاه میراث فرهنگی خلیج فارس با مشارکت ملی خلیج فارس بندر ماهشهر بندر کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۵۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بنابر اعلام روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان ، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه اصفهان در دیدار با امیر کرم‌زاده مدیرکل و شورای مدیران اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با اشاره به اهمیت مقوله میراث‌فرهنگی گفت: بی‌تردید وظیفه همگی ما حفاظت از میراث‌فرهنگی است، زیرا میراث‌فرهنگی بخشی جدا نشدنی از فرهنگ ما است و ما از طریق میراث‌فرهنگی می‌توانیم آنچه پدران ما ایجاد کردند را حفاظت و به سایر مردمان از سراسر جهان نشان دهیم.

آیت‌الله طباطبایی نژاد  تأکید کرد: پیشنهاد دارم تا باخرد جمعی و همت شما مسئولان، موزه بزرگ اصفهان تأسیس شود و تمامی آثار پدرانمان در معرض نگاه همگان قرار گیرد.

او گفت: باید تلاش کنیم در کنار حفاظت از میراث‌فرهنگی، مردم هم بتوانند مطابق با نیاز‌های روز زندگی خوبی داشته باشند، لذا پیشنهاد می‌کنم با تلفیق مناسب میراث‌فرهنگی و هنر‌های سنتی با علم روز، شرایط مناسبی را برای زندگی مردم خصوصاً مالکان خانه‌های تاریخی فراهم آورید.

آیت‌الله یوسف طباطبایی نژاد افزود: با توجه به اینکه اصفهان قلب هنر ایران است باید همان‌گونه که به هنر می‌پردازید، هنرمندان به‌ویژه هنرمند پیشکسوت را نیز مورد تفقد و دلجوئی قرار گیرند. 

در این دیدار مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نیز گفت:  بی‌تردید توجه به زنده نگه‌داشتن میراث‌فرهنگی به‌ویژه میراث‌فرهنگی ایران دوران اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کرم زاده  افزود: رهبر فرزانه انقلاب همواره تأکید داشته‌اند این بنا‌ها فارغ از اینکه چه کسانی در آنها زندگی کرده‌اند مرهون و حاصل دسترنج مردم مسلمان ایران است.

او گفت: اصفهان نگین گردشگری و صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور است، لذا با توجه به کمبود اعتبارات ،  تقاضامندم تا با جلب حمایت شرکت‌های بزرگ همچون ذوب‌آهن و همچنین مجامع خیرین استان در قالب جلب مسئولیت‌های اجتماعی آنها را به سمت مرمت و حفاظت از آثار تاریخی هدایت کنند.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی (یک هزار و ۹۴۰ اثر ملی و ۱۵ اثر ثبت جهانی) و بیش از ۶۰۰ خانه تاریخی و جاذبه‌های مختلف طبیعی، فرهنگی، مذهبی و تفریحی در کانون توجه گردشگران قرار دارد.

اصفهان یکی از بزرگترین مراکز تولید انواع مختلف صنایع دستی ایران به شمار می‌رود و از ۲۹۹ رشته صنایع دستی مربوط به ایران ۲۰۰ رشته مربوط به این استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی
  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • انعکاس برنامه‌های روز ملی خلیج فارس در بوشهر از ۱۹ شبکه خارجی
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس