Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه مرغ گوشتی با اشاره به عدم تأمین نهاده مورد نیاز واحدهای مرغداری در سامانه بازارگاه، خواستار بارگیری فوری نهاده های خریداری شده هستند.

به گزارش ایران اکونومیست، اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ گوشتی در نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به عدم تأمین نهاده مورد نیاز واحدهای مرغداری در سامانه بازارگاه و عدم پاسخ شفاف و روشن در خصوص نهاده‌های خریداری شده بارگیری نشده (با گذشت بیش از دو ماه از خرید توسط مرغداران)، خواستار بارگیری فوری نهاده‌های خریداری شده توسط مرغداران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن این نامه آمده است: پیرو مباحث مطروحه در جلسه مورخ ۱۴۰۱.۱.۲۹ با حضرتعالی به استحضار می‌رساند که عدم تأمین نهاده مورد نیاز واحدهای مرغداری در سامانه بازارگاه، عدم پاسخ شفاف و روشن در خصوص نهاده‌های خریداری شده بارگیری نشده با گذشت بیش از دو ماه از خرید توسط مرغداران و عدم اختصاص و تعیین هرگونه سهمیه برای مرغدارانی که از هشتم فروردین ماه مبادرت به جوجه ریزی نموده اند و سن گله آنها از ۳۰ روز گذشته موجی از نارضایتی، نگرانی و اضطراب را در صنعت مرغ گوشتی ایجاد نموده و با وجودی که وزارت جهاد تاکید بر تأمین ارز ترجیحی مورد نیاز برای ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۱ داشته اید ولیکن تجار ادعای عدم تخصیص ارز نهاده‌های فروخته شده به مرغداران در اسفند ماه ۱۴۰۰ را داشته و با این بهانه از بارگیری نهاده‌های خریداری شده توسط مرغداران خودداری می‌نماید.

با وجود تمامی پیگیری‌ها از طریق معاونت‌های مرتبط و شرکت پشتیبانی امور دام، هیچ اطلاعات و پاسخ مشخص و قابل اتکایی در خصوص شارژ نهاده در سامانه بازارگاه داده نمی‌شود و اخبار دریافتی در خصوص تأمین سویای مورد نیاز واحدهای مرغداری نگران کننده می‌باشد که عدم تمهیدات لازم و فوری برای رفع مشکل می‌تواند بحران آفرین شده و تولید کنندگان را در تأمین نهاده و استمرار تولید دچار چالش جدی کند.

ضمن تقاضای جلسه حضوری استدعا دارد دستور فرمائید ضمن بارگیری فوری نهاده‌های خریداری شده توسط مرغداران از تجار، نسبت به تأمین و عرضه نهاده معوق و فروردین ماه مرغداران در سامانه بازارگاه به منظور ایجاد اطمینان در فعالان بخش برای برنامه ریزی تولید مساعدت لازم را معمول و دغدغه‌ها و نگرانی‌های به جای تولید کنندگان برطرف شود.

 

منبع: خبرگزاری فارس برچسب ها: خوراک دام و طیور ، تامین نهاده ، سامانه بازارگاه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: خوراک دام و طیور تامین نهاده سامانه بازارگاه نهاده های خریداری شده توسط مرغداران تأمین نهاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۵۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ زنده چقدر شد؟

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی ابراهیمی گفت: مرغداران کشور در راستای سیاست وزارت جهاد، جوجه ریزی را افزایش دادند که در نتیجه افزایش تولید موجب شد تا ماه‌های پرمصرف را بدون تنش پشت سر بگذرانیم.

به گفته او، علی رغم سرمایه گذاری بالا، مرغداران هیچ نفعی نبردند و همچنان در حال زیان هستند که با استمرار این روند تولید دچار مشکل خواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به آنکه جریان تولید با هدف نمی‌توان عوض کرد، لذا برنامه ریزی باید به سمت صادرات باشد. کمااینکه اکنون مجوز صادرات ۵ هزارتن مرغ گرفته شده است که امیدواریم روند صادرات تسریع شود تا بازار به تعادل برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه امکان جمع آوری کل مرغ مازاد توسط پشتیبانی وجود ندارد، افزود: با وجود آنکه مرغ‌های جمع آوری شده از سوی پشتیبانی امور دام در مقطعی باید به بازار عرضه شود، از این رو صادرات مستمر موثرترین راهکار برای پایداری تولید مرغ محسوب می‌شود و از طرفی گام برداشتن به سمت کشور‌های منطقه و خارج از منطقه علاوه بر فعال کردن ظرفیت تولید، ارزآوری هم در بردارد.

او با بیان اینکه پتانسیل صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ وجود دارد، افزود: بنابر سیاست وزارت جهاد سالانه حداقل ۲۰۰ هزارتن مرغ می‌توان به بازار‌های هدف صادر کرد.

ابراهیمی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی‌ها گفت: بنابر آمار در فروردین ماه حدود ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت و تا ۱۰ اردیبهشت هم که تخم مرغ‌ها خوابانده می‌شود، نمی‌توان پیش بینی دقیقی داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است که براین اساس تولیدکنندگان بیش از ۱۰ هزارتومان در فروش متضرر هستند، درحالیکه قیمت مرغ آماده به طبخ کاهش چندانی نداشته است که در این میان سودی هم عاید مصرف کننده نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • گلایه شهروندان از اختلال در سامانه آموزش و پرورش
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری