Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشکل‌های دانشجویی سراسر کشور در بیانیه‌های مختلفی ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس اعلام کردند که صدای نابودی رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا جنایتکار شنیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، تشکل‌های دانشجویی سراسر کشور در بیانیه‌های مختلفی ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس اعلام کردند که صدای نابودی رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا جنایتکار شنیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان اصفهان در بیانیه‌ای تأکید کرده است: روز قدس روز احیای اسلام است. روز قدس، روز مشت‌های گره کرده بشریت است. روز قدس روز فریاد خروش جهانیان علیه مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر است. روز قدس روز همبستگی و همدلی جهانیان است. بر مبنای فرمایش پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد (ص) که می‌فرمایند «اگر کسی صبح از خواب برخیزد و به فکر رسیدگی به امور مسلمین نباشد؛ مسلمان نیست»؛ و به پیروی از تدبیر حکیمانه معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، مسلمانان جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مشت‌های خود را گره کرده و بر دهان رژیم‌های گرگ صفت منطقه و جهان و در رأس آن‌ها غده سرطانی دنیا، اسرائیل غاصب می‌کوبند.

رژیم‌ها و دولت‌های خونخوار آمریکا، انگلیس و اسرائیل که در جنگ‌های نیابتی خود در عراق، سوریه، یمن و دیگر کشور‌های اسلامی سعی در تضعیف دنیای اسلام و تضعیف امواج خروشان بیداری اسلامی دارند، بار دیگر در روز قدس شاهد اتحاد دنیای اسلام و نظاره گر افول قدرتشان در منطقه خواهند بود. قدس اولین قبله مسلمانان جهان است. در این سال‌ها دفاع از مظلومین، تنها حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین و قدس شریف، قبله اول مسلمانان را شامل نمی‌شود؛ بلکه دفاع از ملت و کشور‌های سوریه، عراق، بحرین و یمن را نیز در بر می‌گیرد؛ مسلمانان آزاده جهان، در این روز با وحدت خود به مستکبرین عالم از جمله رژیم کودک کش و غاصب صهیونیستی و آمریکای جنایت کار، هشدار خواهند داد؛ همانگونه که رهبر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای فرمودند «جنگ با اسرائیل آرزوی هر مسلمان و ایرانی است» مسلمانان آماده اند تنها با یک اشاره، موجودیت بی وجود این رژیم را از روی زمین محو نمایند. تحولات منطقه و پیروزی‌های حزب الله لبنان و حماس در جنگ‌های رودررو با رژیم منحوس اسرائیل گواه این مدعاست که این رژیم جعلی و نامشروع در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و این دمل چرکین جهانی رو به فروپاشی است. طولی نخواهد کشید که اجاره نشینی اسرائیل غاصب به پایان برسد و جهانیان زوال آن را به نظاره خواهند نشست.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی مازندران نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسئله فلسطین محور اتحاد بین مسلمانان جهان است. با اشغال این سرزمین توسط رژیمی منحوس و بی اعتبار که توسط ایادی استکبار و خود فروختگی بعضی سران عرب انجام گرفت داغی بر دل‌های مسلمانان جهان گذاشت که با گذشت زمان بیشتر گردید، اما اکنون ملت مسلمان فلسطین به بیان و تعبیررهبر خردمند و فرزانه‌ی انقلاب حضرت آیت‌اله خامنه‌ای که فرمودند: فلسطینیان در رمضان سال گذشته و امسال فداکاری‌های بزرگی از خود نشان داده‌اند و رژیم صهیونیستی نیز با نهایت خباثت و رذالت با پشتیبانی آمریکا به جنایات خود ادامه می‌دهد. امروز فلسطین مقتدر و مظلوم است واقعا قدرتمند است جوانان فلسطینی هرگز نخواهند گذاشت مسئله‌ی قدس فراموش شود؛ و ملت فلسطین درک کردند که با سازش هیچ مشکلی از آن‌ها حل نمیشود و تنها راه نجات محور مقاومت است؛ و اینک ملت ایران به رسم هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در روز جهانی قدس که یادگار امام راحل است به تمام دنیا و مردمان فلسطین همبستگی و حمایت خویش را اعلام نموده و ندای القدس لنا و شعار مرگ بر اسرائیل را سرمی دهند تا به تمام دنیا بگویند آرمان انقلاب اسلامی نابودی کفر وطاغوت و برپایی حکومت مستضعفین بر جهان است و نصر و ظفر متعلق به مردم مظلوم ومقتدر فلسطین است.

همچنین ۲۶ دفتر بسیج دانشجویی در استان‌های مختلف کشور بیانیه‌ای مشترک صادر و اعلام کردند که اعتقاد به آرمان فلسطین آزاد و مستقل فارغ از مباحث سیاسی یک فریضه انسانی و فطری است و هر انسان آزاده‌ای میداند که این مردم سرزمین قدس شریف هستند که حق تعیین سرنوشت خود را دارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: بیش از ۷۰ سال از اشغال این سرزمین توسط رژیم کودک‌کش صهیونیست میگذرد و این رژیم منحوس از هیچ ظلمی در حق مردم منطقه دریغ نکرده است. رژیم صهیونیستی نه تنها بزرگترین ظالم در حق مردم مظلوم فلسطین بوده، بلکه از هر فرصتی برای تهدید مردم منطقه استفاده کرده است و تعرض آن‌ها به سوریه و لبنان مصداق بارز و بینه‌ای محکم بر این مدعاست.

فلسطین آزاد محل اصلی مناقشه حق و باطل و ناموس اسلام است. آزادی فلسطین به حول و قوه الهی در کمتر از ۲۰ سال آینده رقم خواهد خورد و این امر مسلم است. اما این اتفاق از بصیرت زراندوزان محور عبری_غربی_عربی خارج است و حاکمان کشور‌های عربی با ترسی کاذب از دخالت محور مقاومت در کشورشان، در دام سیاست‌های امریکای جنایت‌کار افتاده‌اند و روزانه شاهد عادی‌سازی روابط این شیوخ جاه‌طلب جنوب غرب آسیا و کودتاگران شمال آفریقا با کودک‌کشان و غده‌سرطانی منطقه هستیم.

پر واضح است جهان در حال شفاف سازی در مواضع خود است و فتنه نفاق در حال پایان است. دیری نخواهد پایید، که حرکت بیداری اسلامی با توجه به تحولات یمن و پاکستان و پیوستن این کشور‌ها در آرامش به محور مقاومت، به اوج خود برسد و آزادی قدس با یک‌رنگ شدن جهان اسلام، رقم خواهد خورد.

این بیانیه را حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان، حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اردبیل، حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان، حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مبارکه، پایگاه بسیج دانشجویی پیام‌نور شاهین شهر، ایگاه بسیج دانشجویی پیام نور گز، پایگاه بسیج دانشجویی آزاد شاهین شهر و میمه، پایگاه بسیج دانشجویی پیام‌نور وزوان، حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان، حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور استان مرکزی، حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای اراک، حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه تفرش، حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه اراک، حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک، حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی، حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اراک، حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور استان قزوین، حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، پایگاه بسیج دانشجویی پردیس شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان قزوین، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری، بسیج دانشجویی سراسری شهرکرد، بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شهرکرد، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد این بیانیه را امضا کرده اند.

 

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی هرمزگان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: در فضای داخلی کشور فلسطین نیز عملیات‌های استشهادی متعدد و مستمر جوانان فلسطینی لرزه به اندام صهیونیست‌ها انداخته، آبروی هژمونی پوشالی و داستان سرایی قدرت موهوم آن‌ها را برده و حتی احساس امنیت سران آن‌ها را برای قدم زدن در خیابان نیز به چالش کشیده است.

این‌ها همگی شاهدی بر فرموده‌ی رهبر معظم انقلاب مبنی بر شکل گیری نظم جدید جهانی است و مردم آزادیخواه بیش از هر زمان دیگر به فهم درست چرایی جنایات صهیونیست‌ها در قبال ملت مظلوم فلسطین از جمله تخریب ۱۳۰۰ روستا، آوارگی ۶.۷ میلیون نفر در ۵۸ اردوگاه و به شهادت رساندن ده‌ها هزار مرد و زن و کودک مظلوم فلسطینی و سکوت خفت بار مجامع بین المللی در این باره رسیده اند.

ما دانشجویان برآمده از دانشگاه‌هایی که امام امت دو روز پیش آن را مایه‌ی افتخار جمهوری اسلامی خواندند و به فعالیت‌های گسترده‌تر در حوزه بین الملل توصیه نمودند اعلام می‌داریم ضمن حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس تنها فتح قدس را خون بهای شهید حاج قاسم سلیمانی دانسته و با توسعه‌ی بیش از پیش فعالیت‌های هسته‌ی بین الملل و تعاملاتی که با اندیشمندان و صاحب‌نظران کشور‌های محور مقاومت تا کنون شکل داده ایم، تا رسیدن به آرمان فلسطین از پای نخواهیم نشست.

هسته بین الملل بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهریار نیز در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز همدلی ملت‌ها و یکپارچگی امت اسلام در دفاع از قدس شریف است، اعلام کرد: روز قدس نماد مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیسم است؛ که به فرمایش معمار کبیر انقلاب مسئله قدس مسئله اصلی جهان اسلام است. ملت‌های آزاده جهان باید در این روز به میدان بیایند و به ندای امام خمینی (ره) لبیک گویند و یک صدا در این روز فریاد مرگ بر اسرائیل و دفاع از قدس شریف سر دهند.

همچنین هتک حرمت به مسجد الاقصی قبله اول مسلمین جهان در ماه مبارک رمضان و عادی سازی برخی دولت‌های خود فروخته به ظاهر مسلمان را به شدت محکوم میکنیم و به آنان می‌گوییم (یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا آمِنُوا ...) و به آنان هشدار می‌دهیم که اینگونه هتک حرمت‌ها و عادی سازی‌ها برای آنان جز عاقبتی تلخ در پی نخواهد داشت و هرگونه سکوت در قبال اینگونه اقدامات خصمانه به منزله حمایت از این اقدامات است و ملت‌های آزاده جهان این را بر نمی‌تابند و به امید خدا تحقق وعده‌ی تخلف ناپذیر قرآن را به روشنی خواهیم دید.

 

شورای تبیین بسیج دانشجویی استان مازندران نیز دربیانیه ای اعلام کرد: مسئله فلسطین محور اتحاد بین مسلمانان جهان است. با اشغال این سرزمین توسط رژیمی منحوس و بی اعتبار که توسط ایادی استکبار و خود فروختگی بعضی سران عرب انجام گرفت داغی بر دل‌های مسلمانان جهان گذاشت که با گذشت زمان بیشتر گردید، اما اکنون ملت مسلمان فلسطین به بیان و تعبیررهبر خردمند و فرزانه‌ی انقلاب حضرت آیت‌اله خامنه‌ای که فرمودند: فلسطینیان در رمضان سال گذشته و امسال فداکاری‌های بزرگی از خود نشان داده‌اند و رژیم صهیونیستی نیز با نهایت خباثت و رذالت با پشتیبانی آمریکا به جنایات خود ادامه می‌دهد. امروز فلسطین مقتدر و مظلوم است واقعا قدرتمند است جوانان فلسطینی هرگز نخواهند گذاشت مسئله‌ی قدس فراموش شود؛ و ملت فلسطین درک کردند که با سازش هیچ مشکلی از آن‌ها حل نمیشود و تنها راه نجات محور مقاومت است؛ و اینک ملت ایران به رسم هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در روز جهانی قدس که یادگار امام راحل است به تمام دنیا و مردمان فلسطین همبستگی و حمایت خویش را اعلام نموده و ندای القدس لنا و شعار مرگ بر اسرائیل را سرمی دهند تا به تمام دنیا بگویند آرمان انقلاب اسلامی نابودی کفر وطاغوت و برپایی حکومت مستضعفین بر جهان است و نصر و ظفر متعلق به مردم مظلوم ومقتدر فلسطین است.


منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روز قدس راهپیمایی روز قدس بسیج دانشجویی بیانیه دانشجویی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد آخرین جمعه ماه مبارک رمضان غاصب صهیونیستی و آمریکا پایگاه بسیج دانشجویی مسلمانان جهان روز جهانی قدس بیانیه ای تمام دنیا محور مقاومت مردم مظلوم بین الملل پیام نور قدس شریف روز قدس کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۵۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما در این بیانیه آمده است:   با ادامه‌ی نسل‌کشی، کشتار و جنگ در غزه، دانشگاه‌های سراسر جهان بویژه ایالات متحده آمریکا شاهد بزرگ‌ترین موج تجمعات اعتراضی به نشانه‌ی همبستگی با مردم فلسطین و خواهان قطع مراودات علمی با نهاد‌ها و شرکت‌های وابسته به آن و توقف ارسال تسلیحات کشتار جمعی به سازه‌ی فاشیستی هستند.   امروز در مهد به اصطلاح «آزادی بیان» و «آزادی آکادمیک» (آزادی موسسات دانشگاهی، پژوهشی و اعضای جامعه علمی، استادان، پژوهشگران و دانشجویان)، در حمایت از درنده خوترین نیروی تاریخ بشر یعنی دولت فاشیست و آپارتاید رژیم صهیونیستی، آمریکای جنایتکار که خود را متصدی بلامنازع فضیلت‌ها و ارزش‌های انسانی می‌داند در کسری از ثانیه ارزش‌های جهانشمول آزادی را تحقیر و روی راستینِ خود را نشان داده و در یک اقدام بی‌سابقه با اشغال و لگدمال کردن حریم مستقل دانشگاه آن را تبدیل به پادگان کرده و با گسیلِ پلیس ضد شورش، گارد ملی ارتش آمریکا، استقرار نیرو‌های امنیتی و تک‌تیرانداز، نصب دوربین‌های امنیتی نسبت به محاصره دانشگاه و دستگیری، بازداشت و ضرب و شتم صد‌ها استاد و دانشجو اقدام و با پرونده‌سازی، مقدمات تعلیق و اخراج آنها را در راستای سرکوب و خفه کردن صدای حامیان فلسطین و معترضین به ماشین نسل‌کشی فراهم کرده است و سازمان بدنام موساد با استفاده از تکنولوژی شناسایی صورت، دانشجویان را تهدید به از دست دادن موقعیت‌های شغلی و استخدامی می‌کند.   امروز در دوره پسافروپاشی و افول هژمونی نظام سلطه، که تحولات جهانی با سرعت سرسام‌آور حول مسئله فلسطین و غزه قهرمان به پیش می‌رود و خیزش نوین ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های جهان به راه افتاده و نیرو‌های ساحت میدانی جبهه خود را مشخص و حول این مساله دست به صف‌آرایی زده اند دانشجویان و اساتیدِ تمامی دانشگاه‌های ایران اسلامی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت و ماموریت اصلی خود قرار داده و پیش‌آهنگ تحولات منطقه‌ای و جهانی باشند و با نمایندگی مطالبات مردمی نگذارند نیرو‌های منحط، اوباش و شیفتگان دموکراسی صوری و گزینشی آمریکایی بر حوزه عمومی مسلط گردند.

دیگر خبرها

  • از طنین «فریاد قدس» تا شنیده شدن استخوان‌های خُرد شده رژیم صهیونیستی/ روسیاهی به زغال صهیونیستی ماند
  • صدای شکسته شدن استخوان‌های لیبرالیسم و نئولیبرالیسم به گوش می‌رسد
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار می شود
  • حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
  • آیا وقت آن نرسیده است که شریان‌های حیاتی رژیم جنایتکار صهیونیستی قطع شود؟
  • نوید فردایی آکنده از ظلم ستیزی از دانشگاه‌های آمریکا به گوش می‌رسد
  • حمایت از اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی
  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس