Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای هاشمی گفت: از ابتدای امسال تا پایان فروردین ماه، دو هزار و ۲۷۴ نفر به سازمان انتقال خون چهارمحال و بختیاری مراجعه کرده اند که از این تعداد تنها یک هزار و ۸۱۷ نفر حائز شرایط و چهار هزار نفر نیز به دلایل مختلف تاتو، حجامت، فشار خون بالا و یا پایین امکان اهدای خون را نداشتند.

۸۴۷ نفر از اهدا کنندگان خون افراد مستمر بودند یعنی افرادی که در سال، بیش از دو بار اهدای خون داشتند که تنها ۶۰ نفر از این افراد را بانوان تشکیل دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

تامین ۱۰۰ درصدی خون مورد نیاز بیماران در چهارمحال و بختیاری

در ۱۷ روز ابتدایی ماه مبارک رمضان نیز یک هزار و ۳۹۲ نفر به سازمان انتقال خون استان مراجعه کردند که از یک هزار و ۱۱۹ نفر خونگیری انجام شد و تنها ۴۰ نفر از این افراد از بانوان بودند.

باید ۲۰ درصد از بانوان استان اهدا کننده خون باشند در حالی که تنها چهار درصد از آنان خون می‌دهند.

بانوان در نظر داشته باشند که قبل از انجام خونگیری آزمایش‌های لازم صورت می‌گیرد که اگر شخصی کم خون و یا دارای افت فشار باشد خونی از او گرفته نخواهد شد و بعد از انجام خونگیری نیز با دارو‌های مکملی که به فرد داده می‌شود، میزان خون اهدا شده جبران می‌شود.

در شب‌های قدر استقبال خوبی از پایگاه‌های انتقال خون در چهارمحال و بختیاری انجام شد و ذخایر خونی که قبل از ماه مبارک رمضان ۵.۱ بود به ۶.۹ رسید و تا به امروز این خون‌ها در مراکز درمانی مورد استفاده قرار گرفته است.

شرایط ذخیره خونی استان در حال حاضر مطلوب به حساب می‌آید، اما باید توجه داشت که واحد پلاکت‌هایی که از خون جدا می‌شوند تنها سه روز تاریخ انقضا دارند که همه پلاکت‌های خونی گرفته شده تا به امروز مصرف شده و نگرانی پلاکت‌های خون برای بعد از تعطیلات عید فطر را داریم.

خون قرمز ۲۸ روز تاریخ انقضا دارد، اما خون اهدایی به بیماران تالاسمی در چهارمحال و بختیاری از خون‌های پنج روزه است که اکسیژن بیشتری دارند.

اهدا خون مستمر مستلزم رفع کمبود پلاکت است و در روز‌های شنبه و یکشنبه پایگاه‌های انتقال خون استان از ساعت ۰۸:۰۰ صبح تا ۱۳:۰۰ آماده خونگیری از مردم است تا میزان پلاکت مورد نیاز تأمین شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان انتقال خون اهداکنندگان خون ذخایر خونی پلاکت خونی چهارمحال و بختیاری انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۷۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ در اردل

اعرابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: پایگاه اورژانس ۱۱۵ در ٢٠٠ مترمربع زمین به همت خانواده شهید صولت رئیسی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید

تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری

وی افزود: برای احداث این پایگاه یک میلیارد و ۶۵٠ میلیون تومان هزینه شد.

اعرابی اضافه کرد: با افتتاح این پایگاه ماموریت‌های شهر اردل تقسیم و خدمات بهتری به مردم ارائه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها
  • بهره برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ در اردل
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری