Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، معضل آلودگی‌های پی در پی پتروشیمی ایلام بعد از گذشت سال‌ها از بخش‌های مختلف ادامه دارد، موضوع پساب پتروشیمی ایلام سالهاست یکی از معضلات زیست محیط زیستی برای طبیعت و رودخانه‌های فصل شهرستان چوار محسوب می‌شود.

روز گذشته‌بارش های سیل آسا بار دیگر حجم زیادی از پساب پتروشیمی ایلام را وارد طبیعت و رودخانه‌های چوار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل محیط زیست استان ایلام در همین ارتباط اظهار کرد: رهاسازی پساب پتروشیمی ایلام در روز گذشته ناشی از سومدیریت بوده و قبلاً این اداره کتباً در مورد خطرات ناشی از این رهاسازی تذکرات لازم را ارائه داده و متاسفانه بخاطر سو مدیریت این تخلف انجام گرفته است.

غلامرضا ابدالی افزود: به محض اطلاع از این تخلف اکیپ‌های پایش این اداره کل در محل حاضر و پساب رها شده را مورد آزمایش‌های تخصصی قرار داده و مشخص گردید در چندین مورد پساب رها شده از شاخص‌های علمی فراتر بوده و تهدید جدی برای حوزه‌های آبریز منطقه است.

ابدالی با تاکید بر بهداشت و سلامت مردم خط قرمز آنها است و به هیچ عنوان با هیچ شخص و دستگاهی مماشات نخواهند کرد، یادآور شد: در جلسه هفته جاری سلامت مردم و محیط زیست یکی از دغدغه‌های اصلی استاندار ایلام بوده و با اعلام حمایت مطلق از موضع برخورد با دستگاه‌های آلاینده پشتیبان مواضع این اداره کل است، و این حمایت استاندار قابل تقدیر و حتماً با تاکید در حوزه ماموریت‌های ویژه خود تعریف خواهیم کرد؛ و دستگاه‌های خاطی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی در ادامه گفت: در موضوع رها سازی پساب روز گذشته پتروشیمی ایلام شخصاً شب گذشته به شهرستان چوار عزیمت و تلاش اکیپ‌های اعزامی را بصورت میدانی بررسی کردم و موارد لازم را با فرمانداری و ستاد بحران استان و در نهایت با دادستان مرکز استان مطرح و مستندات لازم جمع آوری شده است.

ابدالی تصریح کرد: روز شنبه در راستای دفاع از منافع عمومی و مردم منطقه به عنوان مدعی العموم حوزه محیط زیست با ارجاع مستندات لازم بر علیه شرکت پتروشیمی ایلام اعلام جرم خواهد شد و با همکاری دستگاه قضایی استان موضع سومدیریت بوجود آمده و میزان آلایندگی توسط مراجع قضایی بررسی و نتایج به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

کد خبر 5478455

منبع: مهر

کلیدواژه: پتروشیمی ایلام ایلام مدیریت پسماند راهپیمایی روز قدس روز قدس 1401 بوشهر روز جهانی قدس روز قدس کرمانشاه ماه رمضان 1401 ویروس کرونا آمار کرونا گرگان قزوین خراسان رضوی فلسطین پساب پتروشیمی ایلام محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۷۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمد دهقان منشادی افزود: این نمایشگاه هشتم تا دوازدهم اردیبهشت ماه امسال با حضور بیش از دو هزار نفر از مدیران ارشد، صنعتگران، تجار و بازرگانان خارجی در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود. 
به گفته وی، در این نمایشگاه ۱۳۵ فرصت سرمایه گذاری استان با حجم سرمایه گذراری اولیه ۱۲۶ هزار و ۲۳۱ میلیارد ریال در بخش‌های گردشگری، صنعت و کشاورزی به منظور معرفی و جذب سرمایه گذار عرضه می‌شود. 
وی اظهار داشت: این ظرفیت‌ها در تمامی شهرستان‌های استان یزد وجود دارد و زیرساخت‌های لازم از جمله زمین، آب، برق، گاز و ... آماده است و سرمایه گذاران تنها باید نسبت به تامین مالی اقدام کنند. 
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی یزد گفت: استان آماده جذب سرمایه گذاری است و از فعالان این بخش حمایت خواهیم کرد و مشوق‌های لازم را در اختیار ان‌ها قرار خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه+فیلم
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو
  • آغاز مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • تعلیق رهاسازی پساب فوکوشیما در دریا
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک ۵۰۰ سال زمان لازم است