Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:01:38 GMT

دبیر ستاد حقوق بشر: قدس عامل وحدت ملت‌های مسلمان باشد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۷۶۰۷

دبیر ستاد حقوق بشر: قدس عامل وحدت ملت‌های مسلمان باشد

به گزارش ایرنا، کاظم غریب آبادی روز جمعه در اجتماع راهپیمایان روز قدس شهرری در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: در عرصه جهانی هیچ ملتی مثل فلسطین نیست که حدود یک قرن مورد ظلم قرار گرفته باشد و البته از دهه ۴۰ امام خمینی (ره) با آینده پژوهی خود حمایت از فلسطین را به عنوان مساله ای مهم مطرح کرد.

وی اظهار داشت: روز قدس امروز محدود به ایران نیست و شاهد همراهی مردم دیگر نقاط جهان از اروپا تا آفریقا با مردم فلسطین هستیم؛ رای منفی آفریقای جنوبی به عضویت اسرائیل در مجمع کشورهای آفریقایی، ایجاد دیواره انسانی در برابر بولدوزرهای اسرائیلی توسط ۱۰۰ دانشجوی آمریکایی و انگلیسی از جمله حمایت های مردم جهان از مردم فلسطین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته غریب آبادی، کشته شدن یکی از خبرنگاران انگلیسی در فلسطین اشغالی که خود را سپر ۲ دانش آموز فلسطینی کرد که از ترس گلوله های اسرائیل جرات رفتن مدرسه نداشتند نیز، یکی از جمله حمایت های مردم جهان از فلسطینان در برابر رژیم صهیونیستی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی های روز قدس ماندگاری آن بیش از چهار دهه و هدف اصلی و اساسی زنده نگه داشتن موضوع فلسطین و قدس شریف است آن هم در شرایطی که برخی مسائلی را مثل عادی سازی روابط اسراییل با چند کشور را مطرح کرده تا افکار عمومی را منحرف کنند.

غریب آبادی اضافه کرد: امروز ما شاهد رشد نیروهای مقاومت هستیم و افزایش توان دفاعی و هجومی آنان هستیم؛ در یک برهه ای سنگ پرتاب می کردند اما هم اکنون موشک پرتاب می کنند.

وی وحدت بین تمام فلسطینی ها در کنار حمایت جهانی را عامل شکست اسرائیل عنوان برشمرد و افزود: جمعیت ۱۴ میلیونی داخل و خارج از فلسطین در این راه بسیار مهم است و ایجاد وحدت درونی و بیرونی بنابر صحبت های رهبری انقلاب، بزرگترین صدا بر علیه اسرائیل خواهد بود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه خاطرنشان کرد: فلسطینیان سه محور اصلی دشمنی به نام های آمریکا، انگلیس و اسرائیل دارند؛ البته پایه گذاری این وضعیت نابسامان فلسطینیان توسط انگلیس بود و مذاکرات با این سه محور نباید محور سیاست ها قرار بگیرند.

وی افزود: تجربه نشان داده هر کدام از گروه های فلسطینی که خواسته از طریق مذاکره، مشکل خود را حل کند شکست خورده است چراکه مذاکره راه حل آزادی فلسطین نیست، بلکه راه حل مقاومت است.

غریب آبادی با اشاره به جبهه مقاومت تصریح کرد:  اگر از محورهای مقاومت امروز صحبت می کنیم این مدیون مقاومت مردم فلسطین در جنگ های مختلف از جمله جنگ ۳۳ روزه و امثال آن است.

این مسئول ادامه داد: اقداماتی که برخی در عادی سازی روابط اسرائیل انجام می دهند نیز هیچ بهره ای برای دولت های سازش کار ندارد چرا که رژیم صهیونیستی دشمن تمام کشورهای مسلمان و عربی و در واقع همان غده سرطانی است.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش گفت: اسرائیل از عادی سازی با کشورهای عربی منطقه دنبال این هست که خود از انزوا خارج و فرهنگ صهیونیسم را در کشورهای دیگر تبلیغ کند.

وی با هشدار به کشورهای سازشکار با اسرائیل تاکید کرد: طبق تعالیم صهیونیسم، اسرائیل نمی توانند به کشورهای عربی و مسلمان سود برساند چون این ملت ها دشمن تعریف شده اند؛   بدانید که آنان خلاف اصول خود، عمل نمی کنند.

غریب آبادی اظهار داشت: فلسطین اشغالی امروز بزرگترین نمایشگاه نقض حقوق بشر و جرایم علیه یک ملت است؛ اسرائیل نه تنها به اشغال زمین های فلسطینی پرداخت بلکه سیاست خود را افزایش تعداد جمعیت اسراییلی نسبت به فلسطینی قرار داد.

وی ادامه داد: اسرائیل با شهرک سازی و اجازه ندادن به بازگشت آوارگان فلسطینی، سیاست برتری جمعیت در برابر فلسطینی ها را پیاده کرده است و در ابتدای ایجاد رژیم صهیونیستی ۱۰ درصد زمین های فلسطینی ها را اشغال کرده بود و امروز بیش از ۹۰ درصد زمین ها را غصب کرده است.

دبیر ستاد حقوق بشر به جنایات اسرائیل علیه فلسطینی ها اشاره کرد و گفت: امروز مردم فلسطین در آن ۱۰ درصد زمین ها به خدمات بهداشتی و آموزشی کافی دسترسی ندارند و کمترین امکانات را دارند؛  بازداشت گسترده و شکنجه فلسطینیان که حتی به زن و بچه هم رحم نمی کنند و میلیون ها نفر آواره کرده اند؛ این یک نسل کشی و آپارتاید رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطینی است.

این مسئول با انتقاد از مجامع بین المللی که اقدام موثری در برابر جنایات اسرائیل انجام نداده اند، گفت: جامعه بین المللی اقدام موثری انجام نداده که خود به منظور حمایت از جنایت است؛ قطعنامه های مختلفی تاکنون علیه اسرائیل صادر شده که البته همان قطعنامه های ضعیف هم اجرا نشده که این موضوع باعث گستاخ شدن اسرائیل شده است.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه افزود: آمریکا و برخی کشورها علاده بر حمایت گسترده از اسرائیل، منابع مالی در اختیار این رژیم قرار می دهد اما سیاست ایران دفاع از فلسطینی ها است.

غریب آبادی گفت: طرح همه پرسی از فلسطینیان که توسط مقام معظم رهبری مطرح شد همواره با مخالفت اسرائیلی ها مواجه شده چرا که می دانند از طریق دموکراسی که داعیه آن را دارند، حذف می شوند.

وی خاطرنشان کرد: نباید از مردم مظلوم بحرین و یمن هم در کنار فلسطینیان غافل شویم؛ شرایط یمن بسیار اسفناک است.  

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام راحل، روز جهانی قدس نامگذاری شده است.

برچسب‌ها شهرستان ری در مسیر قدس کاظم غریب آبادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری در مسیر قدس کاظم غریب آبادی شهرستان ری در مسیر قدس کاظم غریب آبادی رژیم صهیونیستی مردم فلسطین فلسطینی ها غریب آبادی حقوق بشر زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۷۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان گفت: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی تلاش برای ارتقا علمی، فرهنگی و رشد اقتصادی جامعه اسلامی است.

امام جمعه زاهدان ضمن تسلیت ۲۵ شوال، سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) عنوان کرد: امام صادق(ع) نمونه انسان کامل، پیشتاز، پیش‌رو و یک نمونه عالی برای بندگی صالح و شایسته خدا بود که دوست و دشمن به عبادت، زهد، علم، اخلاق، عرفان و معنویت ایشان شهادت دادند.

وی گفت: به واسطه اینکه سن امام صادق(ع) بیشتر از سایر ائمه بود به نام شیخ‌الائمه شناخته می‌شون؛ ایشان در سن۳۱ سالگی به امامت رسیدند و ۳۴ سال امامت داشتند و در سن ۶۵ سالگی به دست منصور دوانیقی به شهادت رسیدند.

آیت‌الله محامی اظهار داشت: امام صادق(ع) یک الگو برای وحدت و تعامل با مذاهب اسلامی بودند و محافل درس ایشان محل حضور علما، بزرگان و حتی ائمه مذاهب مخالف بود و خیلی‌ها به شاگردی ایشان افتخار می‌کردند و امام در اواخر دوره بنی امیه و اوایل دوره بنی عباس توانستند در ادامه نهضت امام باقر(ع) یک نهضت علمی و فرهنگی راه بیندازند و معارف اسلام ناب را ارائه کردند و لذا اکنون بیش از صد هزار حدیث به دست ما رسیده و البته خیلی از منابع از دست ما رفته و این نشان دهنده عطمت حرکت بزرگ امام صادق(ع) و فرصت شناسی ایشان است.

وی گفت: ما باید از امام صادق(ع) درس بگیریم و در جهت تقویت وحدت، اتحاد و انسجام امت اسلامی و نیز تقویت مکتب اهل بیت(ع) و ترویج معارف مکتب اهل بیت(ع) با فرستادن فرزندان مستعد خود به حوزه‌های علمیه تلاش کنیم تا با معارف اسلام آشنا و در برابر هجوم دشمنان از اسلام ناب دفاع کنند و مبلغ شایسته‌ای باشند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و تبریک روز معلم با اشاره به عملیات وعده صادق عنوان داشت: عملیات وعده صادق نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت بود و ایران اسلامی توان نظامی، دفاعی، علمی و اطلاعاتی خود را به رخ دشمنان جهان اسلام کشید و با اقتدار کامل این عملیات را انجام داد و دل مسلمانان و آزادی خواهان جهان را شاد کرد.

وی افزود: نکته اینجاست که اگر فکر جوان ایرانی به کار بیفتد و به میدان بیاید می‌تواند افتخار بیافریند و در صنعت نظامی، دفاعی، هوا و فضا و انرژی هسته‌ای این توان را مشاهده کردیم و حالا همین فکر در عرصه اقتصادی هم می‌تواند حضور یابد و وضعیت اقتصادی کشور را بهبود ببخشد و چرا از این توان به درستی استفاده نمی شود.

وی گفت: علیرغم تاکید مقام معظم بر حضور مردم و جوانان در فعالیت‌های اقتصادی اما کمتر به این توصیه توجه می‌شود و امسال تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاري شده و مهم است که مسئولان بزرگوار باید برای حضور مردم در عرصه اقتصاد برنامه ریزی کنند.

امام جمعه زاهدان افزود: فعالیت‌هایی انجام شده اما نیاز به مراتب بیشتر است و البته توان مردم و جوانان هم بیش از این‌هاست و باید از این توان استفاده شود و فارغ از آمارهای خوبی که مسئولان و دولت‌های مختلف ارائه می‌کنند مردم منتظر دیدن نتیجه این آمارها در سر سفره زندگی و معیشت خود هستند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بیان داشت: در عرصه بین‌المللی همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند جریان فلسطین و غزه در صدر اخبار است خصوصا در این روزها که دانشجویان و دانشگاهیان آمریکا و اروپا هم به طرفداری از مردم غزه به میدان آمده اند و علیه رژیم غاصب صهیونیستی شعار می‌دهند و می‌بینیم که چه برخوردهایی با آن‌ها ‌می‌شود.

وی به بیان یک نکته پرداخت و گفت: در سال‌های گذشته و زمانی که بلوک شرق و اتحاد جماهیر شوروی هنوز وجود داشت امام خمینی(ره) به رهبر آن‌ها گورباچف نامه نوشته و او را به اسلام دعوت کردند و فرمودند جمعی از دانشمندان خود را بفرستید تا درس بخوانند و با اسلام آشنا شوند و با بینش دقیق و نگاه نافذ که از آن برخوردار بودند عنوان کردند که زین پس باید کمونیسم را در موزه‌های تاریخ پیدا کنید و آن‌ها توجهی نکردند و پس از مدتی اتحاد جماهیر شوروی فرو ریخت.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز در بهمن‌ماه سال۱۳۹۳ به دانشجویان اروپایی و آمریکایی نامه‌ای نوشته و از آن‌ها خواستند که از بزرگان خود دلیل اسلام ستیزی را سؤال کنند و آن‌ها را به تحقیق در خصوص اسلام و آشنایی با معارف و ارزش‌های اسلامی توصیه کردند و بعد از عملیات‌های تروریستی که در کشورهای اروپایی رخ داد و آن را به نام مسلمانان افراطی گذاشتند و در آذرماه ۱۳۹۴ مجددا مقام معظم رهبری به دانشجویان اروپا و آمریکا نامه نوشتند و مطرح کردند که تروریسم با هیچ یک از تعالیم دینی به خصوص اسلام سازگاری ندارد. تروریسم درد مشترک ماست و به ناامنی‌های کشورهای منطقه و حمایت و پشتیبانی آمریکا و کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی اشاره کردند و مجددا آن‌ها را به آشنایی مستقیم و بیشتر با اسلام دعوت کردند.

آیت‌الله محامی اظهار داشت: بازتاب این بیانات و سایر فعالیت‌های فرهنگی انقلاب اسلامی را امروز مشاهده می‌کنیم از جمله رواج حجاب اسلامی در بین مسلمانان کشورهای مختلف چه کشورهایی که حکومت اسلامی دارند و چه کشورهایی که حکومت اسلامی ندارند و حجاب به عنوان پوشش زن مسلمان رواج یافته و این دشمنان اسلام را نگران کرده و دومی هم حرکت دانشجویان برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین و غزه است آن هم دانشجویانی که مسلمان نیستند و چه بسا این حرکت بازتاب همان نامه‌ها باشد و نشان دهنده این است که حرف حق جای خود را باز خواهد کرد و راه خود را پیش خواهد برد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: حرف حق و سخن با منطق در دل‌ها اثر می‌کند و اگر سخن مقام معظم رهبری در عمق جان دانشجویان مسلمان و غیر مسلمان آمریکا و اروپا تأثیر می‌گذارد نمی‌تواند در دل دانشجویان خود ما در ایران تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به طور مکرر به ارتباط گیری با دانشجویان توصیه کردند و سؤال این است که ما جامعه روحانیت و مسئولان فرهنگی چه مقدار به دستور و تأکید ایشان عمل کرده‌ایم و چه مقدار با قشر دانشجو و دانش‌آموز ارتباط ایجاد کرده‌ایم و نتیجه آن را باید در دانشگاه ببنیم.

وی گفت: آیا هیجانی که در دفاع از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا وجود دارد در میان دانشجویان داخل کشور هم مشاهده می‌کنیم؟ و اینکه در یک دانشگاه اروپایی و آمريکايی یک زن پای حجاب خود ایستاده و مقاومت می‌کند آیا چنین پوششی را ما در دانشگاهای خود مشاهده می‌کنیم؟ و اگر این طور نیست باید جوابی برای آن پیدا کنیم.

امام جمعه زاهدان افزود: این نشان دهنده کم کاری ماست و یک جهت کار این است که ما نسبت به کشورهای دیگر دستمان نمی رسد جز تمرکز روی منطق و بیان حرف حق اما در کشور خودمان می‌گوییم زور دست خود ماست و توجه نمی‌کنیم که کار فرهنگی با زور، قدرت و بخشنامه اجرا نمی‌شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در جلسه با معلمان فرمودند باید تلاش کنید تا دانش آموزان عقلانیتی که پشت تصمیم های نظام جمهوری اسلامی هست را درک کنند اما ما در این جهت کمتر کار کرده‌ایم در حالی که اگر دانش‌آموز و دانشجوی ما این منطق را درک کنند قشر زیادی آن را خواهند پذیرفت و افراد محدودی هستند که برای دشمن مزدوری می‌کنند و عموم فرزندان خود ما هستند و ما باید به دل این‌ها حرف بزنیم که کمتر صورت گرفته است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: برای مثال حجاب حکم شرعی، قانون و الزام قانونی دارد و باید پیگیری شود اما قبل، هنگام و پس از پیگیری برای اجرای قانون باید کار فرهنگی و اقناع عمومی صورت گیرد و با عقلانیت همراه باشد در غیر این صورت همان گونه که رضا شاه با زور نتوانست حجاب از سر مردم بردارد با زور هم نمی‌توان حجاب سر مردم کرد مگر اینکه خود او آن را بپذیرد و قبول کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش معاون قوه قضاییه به برخورد با زنان و دختران در آمریکا: چه کسی به داد آنها می‌رسد؟
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان و دختران در آمریکا
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • حمایت از ستمدیدگان توصیه صریح دین اسلام است
  • فلسطین؛ الگوی آزادی خواهی ملت های مسلمان
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری است