Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دورانی که مردم آمریکای لاتین برای همبستگی با فلسطین فراخوانده می‌شوند، برخی رسانه های مستقل اسپانیایی زبان نیز ، با زبانی ساده و روان، برای گسترش فرهنگ، تاریخ و آزادی فلسطین در قاره آمریکا تلاش می کنند.

به گزارش ایران آنلاین، پورتال historiadepalestina.com، روند ایجاد رژیم جعلی اسرائیل را به صورت گاهشماری بخش بندی شده شرح داده است تا از این طریق، مردم کشورهای اسپانیایی زبان را نسبت به تاریخچه ایجاد رژیم صهیونیست و همچنین تاریخ طولانی سرکوب علیه فلسطینیان، در برابر تحریف های رسانه ای غرب آگاه سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گاهشماری در سال ۱۹۱۷ با عنوان "بیانیه بالفور" آغاز می شود؛ زمانی که وزیر امور خارجه وقت بریتانیا، آرتور جیمز بالفور، بیانیه ای صادر کرد و خواستار استعمار فلسطین از سوی رژیم اسرائیل شد که در آن زمان تحت سلطه بریتانیا بود.

سپس، در میان دیگر واقعیت های تاریخی، به روایت زوایایی برجسته از جنایات صهیونیست ها علیه مردم فلسطین، از جمله کشتار دیر یاسین در نزدیکی شهر قدس (بیت المقدس) (۱۹۴۸)، حادثه تلخ نکبه (فاجعه) (۱۹۴۷-۱۹۴۸) و جنگ شش روزه (۱۹۶۷) می پردازد.

درگاه الکترونیکی historiadepalestina.com اثری مستقل به شکل تاریخ نگاری است که همراستا با تارنمای گرانسنگ ابابیل (Ababiil.org) درباره موضوع فلسطین فعالیت کرده و در قالب داستان هایی کوتاه به روایت چگونگی ایجاد رژیم تحمیلی صهیونیست در سرزمین فلسطین پرداخته است.

ابابیل برای آزادی فلسطین

ابابیل،   یک سازمان غیردولتی فلسطینی است که برای گسترش فرهنگ، تاریخ، سنت ها، اخبار، آرمان و آزادی فلسطین فعالیت می کند.

تارنمای اسپانیولی زبان ابابیل (Ababiil.org)، از سه سال قبل درباره موضوع فلسطین، اسراییل، آمریکا و نظام سلطه فعالیت خود را آغاز کرده است.

این سایت به همت گروهی از اندیشمندان و متخصصان منطقه آمریکای لاتین برای مردم اسپانیایی زبان در قاره آمریکا و سایر نقاط جهان فعالیت می کند.

با توجه به این که بزرگترین جامعه فلسطینی ها خارج از فلسطین در آمریکای لاتین ساکن هستند، چنین کارهایی بسیار ضروری است. این نمونه کار تبدیل به اثر بومی بسیار موثر و خوبی در منطقه شده است.

ابابیل در آمریکای لاتین در حال تبدیل شدن به یک نماد است؛ بسیاری از مقامات و شخصیت های برجسته در صحبت هایشان به این سایت استناد می کنند. ازجمله کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل، بارها به این سایت استناد کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری۲۰۲۰ در این کشور، بیست سایت تاثیر گذار بر روی ذهن و آگاهی مردم امریکا را تحریم و مصادره کرد که سایت مستقل ابابیل، نخستین سایت و در صدر این لیست قرار داشت.

«ایجاد اسرائیل»، فرآیندی که توسط «تئودور هرتزل» بنیان‌گذار صهیونیسم آغاز شد، همواره مناقشات و اعتراضات بسیاری را در طول تاریخ برانگیخته است، زیرا این "دولت بی ملت" در جایی تأسیس شد که یک ملت قبلاً در آن زندگی می‌کرد و در طول سالیان طویل با تجاوزات آشکار و پنهان خود، موجب درگیری و جرم و جنایت های بی شماری علیه مردم مظلوم و مقاوم فلسطین شد که تا به امروز ادامه دارد.

تارنمای ابابیل و درگاه گاهشمار تاریخ فلسطین به زبان اسپانیایی، نمونه ای برجسته از تلاش های پیگیر اندیشمندان آمریکای لاتین است که در جهت آگاهی جوامع اسپانیایی زبان گام هایی تاثیرگذار برداشته است و با گردآوری مجموعه ای جامع از روایت های مستند تاریخی دانشنامه ای عظیم درباره فلسطین پدید آورده که در میان سایر زبانها ازجمله زبان فارسی بی نظیر است.



انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اسپانیایی زبان آمریکای لاتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۸۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا ظهر یکشنبه در دیدار با امیر بهمن بهمرد جانشین عملیات و سردار سرتیپ پاسدار بهرام حسینی‌مطلق رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با قدردانی از همراهی و همکاری ستاد کل نیروی مسلح در کنگره جهانی اربعین‌حسینی، گفت: ستاد کل نیروهای مسلح همواره بستر را برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین‌حسینی فراهم می‌کند.

استاندار ایلام از آمادگی کامل از جمله تامین زمین مورد نیاز و دیگر نیازمندی‌ها برای استقرار تیپ مستقل ارتش در استان خبر داد و افزود: به دلیل موقعیت مهم و راهبردی استان ایلام در کشور، استقرار تیپ مستقل ارتش به عنوان یکی از مطالبات دیرینه استان بسیار مهم و اساسی است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: در صورت وجود تیپ مستقل ارتش در ایلام، نیروهای بومی کادر ارتش جمهوری اسلامی ایران که در سایر استان‌ها خدمت می کنند می‌توانند در استان ایلام خدمت کنند و این مهم در آرامش و مدیریت زمان و اقتصاد بسیار مهم است.

وی با اشاره به ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق، استقرار یک بالگرد نیروهای مسلح در ایلام را ضرورت دانست و گفت: زیرساخت و پشتیبانی برای استقرار بالگرد تامین می‌شود و امیدواریم این بالگرد در استان مستقر شود.

وی با اشاره به حضور فرماندهان عالی‌رتبه ستاد کل نیروهای مسلح و بازدید از زیرساخت این ستاد در استان گفت: امیدواریم این بازدیدها منشا خدمات فراوانی برای استان باشد چرا که همراهی و هماهنگی نیروهای مسلح برگرفته از ولایت‌پذیری است.

وی با اشاره به پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران به رژیم منحوس صهیونیستی، این اقدام را مایه افتخار هر ایرانی عنوان کرد و افزود: سپاه مقتدر با مشارکت نیروهای مسلح با انسجام و وحدت، این عملیات مهم را انجام دادند و موجب شدند هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخته شود.

وی عنوان کرد: با همکاری همه نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه و ارتش و اعضای شورای تامین، هارمونی خدمت در استان شکل گرفته است.

امیر بهمن بهمرد جانشین عملیات ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این دیدار گفت: کنگره اربعین‌حسینی به‌عنوان آبروی نظام در ایلام باشکوه برگزار شد که در این راستا به همه اعضای ستاد اربعین و در راس آن استاندار ایلام که به‌صورت میدانی پای کار بودند عرض خداقوت دارم.

ی با قدردانی از حمایت‌های استاندار ایلام از نیروهای مسلح در استان، افزود: نیروهای مسلح وظیفه تامین امنیت را دارند و این امنیت با هم‌افزایی و کمک مسئولین استان و شخص استاندار به عنوان مدیریت ارشد استان حاصل می‌شود.

جانشین عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به پاسخ دندان‌شکن ایران اسلامی به رژیم منحوس صهیونیستی، ادامه داد: به دلیل ضربه موشکی ایران به استکبار، نیروهای مسلح بیش از گذشته مورد هجمه و رصد نظام استکبار قرار می‌گیرد.

گفتنی است در این نشست امیر بهمن بهمرد جانشین عملیات و سردار سرتیپ پاسدار بهرام حسینی‌مطلق رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به درخواست‌های استاندار در خصوص استقرار تیپ مستقل ارتش و استقرار یک فروند بالگرد نیروهای مسلح در ایلام، قول پیگیری مساعد دادند.

کد خبر 6091092

دیگر خبرها

  • این آژانس فقط پس از برپایی کشور مستقل فلسطین منحل خواهد شد
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال کیست؟
  • تاریخ برده‌داری به زبان طنز
  • چراغ سبز پپ به ستاره سیتی: به بارسا برو!
  • کنایه تمسخر آمیز وزیرخارجه رژیم اسرائیل به اردوغان؛ سریالت را ببین + عکس | واکنش ترکیه
  • مقام ارشد حماس : انحلال شاخه نظامی به شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین / مرزهای 67 را قبول می کنیم
  • رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!