Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه‌های نماز جمعه ساری، اظهار کرد: امروز در حمایت از مظلومان راهپیمایی کردیم و حضور جانانه مردم جای تقدیر دارد.

وی در ارتباط با مساله قدس، افزود: در این زمینه راهبرد و سنت خداوند بر دو محور حمایت مستضعفان و هلاکت مستکبران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

*مستکبران، آفت جان مظلومان هستند

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: امروز مستکبران، آفت جان مظلومان شده و تبدیل به جانیان بزرگ شدند که باید بدانیم سنت خداوند بر حمایت از مستضعفان است،  بنابراین مستضعفان باید حواس‌شان جمع باشد.

این مسؤول اضافه کرد: ما هم جز مستضعفان بودیم که خداوند حمایت کرده و باید حواس‌مان جمع باشد، نکند خدای ناخواسته خوی فرعونی و مستکبران بگیریم و مسوولان ما به این سمت بروند.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه امام بزرگ توصیه کردند کاخ‌نشین، خوی کاخ‌نشینی پیدا می‌کند، تصریح کرد:  از آنی که باید بترسیم شخص فرعون نیست، بلکه خوی فرعونی است که نباید به وجود بیاید.

وی ادامه داد: متاسفانه بخشی از مدیران و حکام خوی مستکبری پیدا کردند؛ حقوق نجومی می‌گیرند باز هم می‌گویند حق ما است و امثال اینها تمام این ناکارآمدی‌ها را نمی‌بینند و کمترین بازدهی با بیشترین مشکل را دارند.

*برخی از کشورهای عربی از اسرائیل فریب خوردند

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه اوایل فلسطینیان و برخی از دولت‌های عربی راه مقاومت مسلحانه را در پیش گرفتند اما غرب سر آنان را کلاه گذاشته است، اظهار کرد: براساس معاهده حدود ۳۰ سال قبل فلسطین را وادار کردند که اسلحه و راهکار مقاومت مسلحانه را کنار بگذارند و به‌جای آن مذاکره سیاسی کند الان ۳۰سال از آن وضعیت گذشت، اما قتل و غارت و تجاوز  اسرائیل غاصب به سرزمین‌های دیگر بیشتر شد و هیچ‌کس پای معاهده خود نماند.

این مسؤول اعلام کرد:  امروز بعد از ۳۰ سال فلسطینیان بیدار شدند و اکثریت آنان خواهان راهکار مقاومت مسلحانه هستند که ببنید به خوبی جواب داده است و توانسته فلسطینی قوی بسازد.

محمدی لائینی افزود: امروز فلسطینی‌ها از گنبد آهنین عبور کرده و به جای سنگ به موشک‌ و سلاح‌های پیشرفته مجهز شد و در تمام خیابان‌های اسرائیل آشوب، اعتراض و تظاهرات است.

*رژیم اسرائیل هرروز ضعیف‌تر می‌شود

وی یادآور شد: امروز به مراتب اسرائیل ضعیف‌تر و فلسطینیان قوی‌تر شدند امام راحل با  سیاست اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس اجازه نداد فلسطین در حاشیه قرار گیرد و فراموش شود و مردم ما در راهپیمایی به همه آنان اعلام می‌کنند که هیچ‌گاه پشت آنان را خالی نمی‌کنند و از آنها تا آخرین لحظات حمایت خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه بیان کرد: پلنگی که گرفته شده بود در حادثه‌ای تلف شد این هم بخاطر این بود که حمله کرده و چاره‌ای برای دفع خطر وجود نداشت درحالی‌که با تفنگ‌های بیهوش‌کننده به‌راحتی می‌توان بیهوش کرد که درصورت نبود تجهیزات کوچک گرفتار مشکل بزرگ زیست‌محیطی شدیم.

*انتقاد از عدم وجود تجهیزات ساده حفظ حیات‌وحش در مازندران

این مسوول با طرح این سوال چرا نباید محیط زیست مازندران دارای تجهیزات ساده حفظ حیات‌وحش باشد؟ چرا نباید مرکز اطفای حریق مجهز در میانکاله و جنگل‌های هیرکانی باشد؟ تصریح کرد: امیدواریم مسؤولان اجرایی در این جهت توجهات لازم را داشته باشند.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه ارزش کار و کارگر در اسلام بسیار بالا است، افزود: افتخار می‌کنیم کارگران تلاش دارند و البته که باید تلاش آنان دیده شود و دغدغه‌های آنان برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه هم نقش معلم و حق اولیا را ببینیم، اضافه کرد: باید حق و حقوق معلم داده شود، گرچه اهداف آنان بالاتر از مزایای مادی است باید به این مهم توجه شود و حق امانت‌های مردم خیلی پررنگ دیده شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: نباید در کرسی معلمی کسی قرار گیرد که نسبت به ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی بی‌توجه باشد.

*اختلافات و فساد، دو آفت شوراها

این مسوول با تقدیر از زحمات شوراهای اسلامی گفت: دو آفت اختلافات و فساد؛ شوراها را تهدید می‌کند، سفارش من به شوراها این است بیشتر مراقب باشند که باید این دو آفت، آفت‌زده نشوند.

محمدی لائینی گفت: با گرامیداشت روز خلیج فارس، بیان کرد: خلیج فارس همیشه خلیج فارس خواهد ماند.

وی بیان کرد: این نوید را امروز از اهل بیت به نمازگزاران می‌دهیم که بیایید تصمیم بگیریم باقی‌مانده عمر خودمان را باتقوا زندگی کنیم؛ چراکه تقوا توصیه بزرگ همه اولیای الهی و فلسفه روزه است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: آنچه خداوند را خوشنود می‌کند، مردم مازندران، مردمی خداترس، حلال‌خور و باتقوا هستند و نشانه‌ی آن هم دیگر در دادگستری، پاسگاه، کلانتری و دادگاه پرونده‌ای نباید اضافه شود، در این صورت مشخص می‌شود روزه ما درست بود اما اگر همان اش باشد و همان کاسه باز هم درگیری، نزاع و سایر باید تاسف بخوریم.

این مسوول با تقدیر از حضور جانانه مردم در مراسم‌های فرهنگی و ماه مبارک رمضان، بیان کرد: انشالله شلوغی نماز جمعه در جمعه‌های ماه مبارک رمضان را در سایر ماه‌های سال حفظ کنیم.

محمدی لائینی با تاکید مسلمانان به اخلاق خوب، افزود: اینکه از زبان، رفتار و کردار انسان به سایر افراد گزندی نرسد، از آتش در امان خواهد بود.

وی با بیان اینکه روزهای پایانی ماه تقوا است، گفت: امیدواریم بتوانیم همه ما تقوا زادو توشه آخرت‌‌مان قرار دهیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران محمدی لائینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۸۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، آیت الله محمدی لائینی دراین نشست افزود: لایه اول فرهنگ همان باور است، روزانه باید باور‌ها و ایمان خودمان را قوی کنیم؛ ضعف معرفت و باور دینی اولین مسئله در حوزه فرهنگ عمومی است.

وی گفت:امیدواریم که جلسه شورای فرهنگ عمومی به خروجی مطلوب ولو سی‌درصدی برسد، قلیلی که در حال تقلیل نباشد و در حال تکثیر باشد خوب است، مثلا همین مسئله‌های زاد و ولد و ازدواج.که نیازمند توجه بیشتر است.

آیت الله لائینی تصریح کرد: تولید انسان در کنار صنعت و کشاورزی مهم‌تر و  پاشنه‌آشیل‌های جدی امزوز کشور است، یکی از مشکلات دستگا‌ه‌های اجرایی ما این است که مسئولینش این را باور ندارند مثلا در بحث رعایت پوشش، آنها را هم باید به این اصول فرهنگی با برگزاری کلاس و دوره باورمندتر کرد.

وی تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، تعاونی‌ها، دانش‌بنیان، صنایع خانگی، کشاورزی و ... حوزه‌های مشارکت مردم است، سال گذشته سال مانع‌زدایی بود قطعا اول موانع یا گره‌های سر راه حرکت ماشین اقتصاد و تولید را مشخص کردید، برداشتن آن موانع خودش اولین عامل برای جهش تولید است.

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل را اثبات کرد
  • شکست ابهت پوشالی صهیونیسم در عملیات وعده صادق
  • مسئولان از فساد دوری کنند تا بتوانند با آن مقابله کنند
  • ورزش‌های زورخانه‌ای یک سرمایه است
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد
  • توانمندی ایران و ضعف اسرائیل در آفند و پدافند/ گرایش به غرب در خاورمیانه ضعیف می‌شود
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است