Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به اینکه حقیقت تقوی پرهیز از هر کاری است که انسان را آلوده به گناه می‌کند، گفت: اگر انسان از کارهایی که منجر به گناه می‌شود دوری بجوید، متقی است.

وی در رابطه با عوامل بازدارنده انسان از عبودیت بیان کرد: اگر والدین سهل‌انگاری کنند و به تربیت فرزندان رسیدگی نکنند، این جامعه به سمت عبودیت نرفته بلکه به سمت گناه می‌رود؛ ناآگاهی و جهل انسان نسبت به ثواب و عقاب الهی و ارزش‌های انسانی دومین عامل عدم عبودیت و بندگی خداست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین فقر و بی‌نیازی عامل جدایی انسان از مسیر عبودیت است.

خطیب جمعه قم، انجام گناه را دیگر عامل مهم دورشدن انسان از مسیر بندگی دانست و افزود: گناه انسان را به کج‌روی و انحطاط فرامی‌خواند؛ از آثار گناه، قساوت قلب، رسوایی در دنیا، انگشت‌نما شدن در جامعه، دست یافتن حالت غفلت و بی‌هویتی به انسان و مبتلا شدن به عذاب وجدان است.

وی با اشاره روایات معصومین(ع) عنوان کرد: مسئولان ما توجه کنند که امروز اگر اشتباه کردند و یا برنامه‌ریزی غلطی در مسائل اقتصادی، سیاسی و... کردند، از مردم عذرخواهی کنند؛ با عذرخواهی ارزش کسی کم نمی‌شود چون مردم می‌دانند بر اساس وجدان کاری عمل می‌کنید؛ شفاف به مردم اعلام کنید چراکه مردم محرم‌ترین افراد هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تشکر از حضور پرشور مردم ملت ایران و همه آزادی‌خواهان در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس به تعبیر آیه قرآن کریم عمل صالح است و بسیار ارزشمند و باعث بالا رفتن خشم دشمن می‌شود.

حسینی بوشهری خطاب به مردم فلسطین اظهار کرد: فلسطینیان، با اینکه ۷۴ سال در مواجهه و مقابله با ستم و ظلم دشمنان هستید، امیدوار باشید؛ مقام معظم رهبری و ملت ایران به آینده فلسطین امیداور است و پیروزی از آن شماست.

رئیس جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه ابراز کرد: در طول این چند دهه، هنوز دنیا اجازه نداده مظلومیت ملت فلسطین در غالب هنر و تصویر به نمایش دربیاید که این یک ظلم مضاعف است و حرکت‌های سازشکارانه کشور‌های عربی ره به جایی نخواهند برد.

وی خطاب به کشور‌های عربی سازشکار با رژیم صهیونسیتی اعلام کرد: پای رژیم صهیونسیتی را به این منطقه باز کرده‌اید و اگر روزی در این منطقه اتفاقی بیفتد یا این رژیم بخواهد اقدامی بکند، سیل همه شما را خواهد برد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: دو عمل باید اتفاق بیفتد؛ کار اول اینکه رژیم‌هایی که مدعی اسلام هستند، روزی کشتی برای تامین غذای آنان می‌فرستند و روزی به استقبال این رژیم می‌روند، اگر حامی فلسطین هستند، رابطه‌شان را با صهیونیسم قطع کنند و اگر پشتیبان فلسطین نیستند، بر همین حالت نفاقشان بمانند.

وی اضافه کرد: کار دوم ادامه مقاومت است؛ به فلسطین مبارز می‌گویم که دست از مقاومت برنداشته‌اید، و برندارید؛ ملت ایران در کنار شماست و مردم شریف قم که پایگاه انقلاب اسلامی است، پشتیبان شما هستند.

آیت‌الله حسینی بوشهری در خصوص جریانات اخیر افغانستان گفت: هیئت حاکمه افغانستان اگر میخواهد اقتدار خودش را نشان دهد، باید حافظ مردم این کشور چه شیعه چه سنی باشد. حفظ امنیت مردم از لوازم مهم حکومت‌داری است. مطمئن باشید اگر پیشگیری نشود، نسل‌کشی در این کشور اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/ ۷۸۰۳۳

منبع: فارس

کلیدواژه: نمازجمعه قم آیت الله حسینی بوشهری روز جهانی قدس فلسطین رژیم صهیونسیتی حسینی بوشهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۸۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر اظهار داشت: با هدف تحقق عدالت پتروشیمی‌های مستقر در این استان باید به نابرابری‌ها در قبال بوشهری‌ها پایان دهند.

وی افزود: باوجود اینکه مطالبه دیرینه مردم، مسئولان و اصحاب رسانه استان بوشهر از صنعت پتروشیمی توجه به محیط زیست، بهداشت و درمان، فرهنگ، هنر و ورزش است، اما این کار انجام نمی‌شود یا حداقلی است این درحالی است که این خدمات برای برخی خاص در حوزه سرمایه گذاری و خرید انجام می‌شود.

آیت الله صفایی بوشهری یادآور شد: اگر این حمایت‌ها برای دیگران می‌شود برای استان بوشهر نیز می‌شود چرا که اکنون ورزش استان در شرایط سختی به سر می‌برد و حتی در حوزه مهمی مانند آموزش و پرورش یکهزار و ۷۰۰ کلاس درس تخریبی وجود دارد.

خطیب نماز جمعه بوشهر گفت:متولیان صنایع مستقر باید حریم استان و مردم بوشهر را حفظ و محترم شمرند و امور این استان را به طور جدی پیگیری کنند.

وی با اعلام این که پرداخت اعتبارات آلایندگی حق مردم استان بوشهر است، افزود: در عرصه حق آلایندگی و جغرافیای آلاینده خبر می‌رسد برخی شهرستان‌های این استان حذف و سهم آن سلب و به شهرستان‌هایی خارج از استان اختصاص داده شده است.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: این چنین تصمیمی باید دارای یک روش صحیح، منطقی و قانونی باشد بر همین اساس از دولت انتظار می‌رود اقدامی قانونی کند تا از تضییع حق مردم استان جلوگیری و حق آنها رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه  بوشهر با گرامیداشت ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس عنوان کرد: هیچکس نمی‌تواند نام خلیج فارس را تغییر دهد در این حوزه همچنین باید کشف ظرفیت‌های متنوع و شکوفایی آن مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید توسعه اقتصاد دریاپایه و ایجاد پیمان‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و حتی در حوزه علم و فرهنگی جدی گرفته شود و مسئولان از ظرفیت دریا و ثروت جامع آن برای توسعه پایدار این استان نهایت استفاده را ببرند.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین با گرامیداشت روز معلم و کارگر اظهار داشت: ارائه خدمات گوناگون و مورد نیاز به کارگران و معلمان باید در اولویت باشد و حفظ مقام و جایگاه آنان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی گفت: نخستین معلم انسان خدا است و باید به معلمان و همچنین حوزه آموزش و پرورش توجه ویژه شود.

امام جمعه بوشهر با محکوم کردن حمله پلیس آمریکا به دانشجویان حامی فلسطین عنوان کرد: کشوری که ادعای حمایت از حقوق بشر دارد از رژیم سفاک صهیونیستی حمایت کرده و دانشگاهیان را این چنین مورد ضرب و شتم و روانه زندان می‌کند.

وی افزود: این نشان می‌دهد آمریکا نهادی پوشالی در حقوق بشر بوده و ناقض جدی این حقوق در کشور خود و حتی فضای بین الملل است.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: هر جا که شرارت است ریشه در آمریکا دارد تا جایی که حرکت مردم خودش برای محکومیت شرارت‌ها را مورد سرکوب قرار می‌دهد.

دیگر خبرها

  • شایعه جنجالی درباره دستمزد شهاب حسینی در سریال گناه فرشته
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند
  • پتروشیمی‌ها از ورزش استان بوشهر نیز حمایت کنند
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند