Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، معلمان و دانش‌آموزان مدرسه‌ای در بیروت، روز گذشته (پنج‌شنبه) مانع برگزاری مراسم افطار در این مدرسه‌ با حضور «دروتی شیا» سفیر آمریکا شدند.

به نوشته وبگاه العهد، موضوع از این قرار بود که مدیران مدرسه «العاملیه» در منطقه «رأس النبع» از سازمان «توسعه بین‌المللی آمریکا» (usaid) درخواست کرده بود تا مبلغی را برای کمک به مدرسه اهدا کند، اما این سازمان شرط کرده بود که این کمک را تنها در صورتی انجام می‌دهد که با حضور سفیر آمریکا و طی یک مراسم افطار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اعلام این شرط سازمان توسعه بین‌الملل آمریکا، دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها به همراه معلمان مدرسه اعتراض خود را به برگزاری مراسم افطار با حضور سفیر آمریکا را اعلام کرده و خواستار لغو مراسم شدند.

آن‌ها اعلام کردند که حضور سفیر آمریکا در مراسم افطار، اقدامی تحریک‌آمیز است که به بهانه کمک مالی به مدرسه صورت می‌گیرد.

دانش‌آموزان همچنین تصاویر شهید سپهبد قاسم سلیمانی را نیز بر دیوارهای مدرسه نصب کردند و در نهایت سفارت آمریکا نیز اعلام کرد که سفیر این کشور در مراسم افطار حضور نخواهد یافت.

حزب‌الله لبنان و گروههای مقاومت بارها اعلام کرده‌اند که «دوروتی شیا» به شدت نقش مخربی در لبنان داشته و همزمان برخی مقامات وابسته به غرب نیز در داخل لبنان بدون اجازه وی هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: بیروت سفیر آمریکا دوروتی شیا سفیر آمریکا در لبنان حضور سفیر آمریکا مراسم افطار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۸۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار لرستان باحضور در یک مدرسه روستایی روز معلم را گرامی داشت

به گزارش خبرنگار مهر، امروز چهارشنبه با حضور «ابوطالب شفقت» استاندار لرستان، مراسم گرامیداشت روز معلم در مدرسه حضرت معصومه (س) روستای «دارایی» خرم‌آباد برگزار شد.

ابوطالب شفقت استاندار لرستان در این مراسم، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت سیزدهم روی مسئله‌آموزش و پرورش تأکید و سرمایه‌گذاری ویژه دارد.

وی تعلیم‌وتربیت را یکی از مقوله‌های باارزش و مورد تأکید نظام اسلامی برشمرد و تصریح کرد: باید بستری فراهم شود تا غفلت‌های گذشته در خصوص آموزش‌وپرورش جبران شود.

استاندار لرستان، اظهار کرد: فرهنگیان در رفع مشکلات حوزهٔ آموزش‌وپرورش نقش اساسی داشته و باید مشارکت داشته باشند.

شفقت با اشاره به شهید مطهری به‌عنوان بهترین معلم انقلاب اسلامی، گفت: معلمان ما باید سیرهٔ شهید مطهری را بشناسند و آن را به دانش‌آموزان آموزش بدهند.

وی عنوان کرد: باتوجه‌به شرایط استان و رویکرد نظام و دولت سیزدهم در توجه به محرومیت‌زدایی، مراسم گرامیداشت روز معلم را در یک مدرسه روستایی برگزار کردیم.

کد خبر 6094042

دیگر خبرها

  • سورپرايز قهرمانان وزنه‌بردارى براى معلمان (عكس)
  • گپ و گفت با معلم امدادگر/ نقش معلمان در جامعه روستایی
  • استاندار لرستان باحضور در یک مدرسه روستایی روز معلم را گرامی داشت
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • واکنش تند دانشجویان به حضور سفیر آلمان در موزه فلسطین | ویدئو
  • نواخته شدن زنگ معلم در مدارس استان مرکزی
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند