Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران  همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه رضوی اظهار داشت: مومن زمانی که در برابر گناه قرار می‌گیرد وحشت زده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: موضع و حال ما در برابر گناه باید این گونه باشد زیرا کافر برعکس است زیرا گناه را چنان می‌بیند که با یک دست تکان دادن برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به حضور حماسی مردم مشهد در روز پرفضیلت قدس خاطرنشان کرد: این حضور بیانگر نفرت مردم از یک جریان غصب است؛ سردار قاآنی امروز قهرمانانه جایگزین یک سردار شهید و سردار دلها شده‌اند و از بیانات ایشان بهره گرفتیم.

آیت الله علم‌الهدی افزود: مردم ما بر اثر حماسه و احساس دینی خودشان با این سخنان، آرام می‌شوند و می‌دانند امروز خوشبختانه با غیرت‌مندی این سرداران رشید، جبهه دشمن به کنار دریای مدیترانه عقب زده شده و در آنجا دلاوران ما با سربازان استکبار جهانی در حال جنگ هستند.

وی گفت: نسل جوان ما امام و انقلاب را درک نکرده‌اند و به روایت صدا و تصویر امام را می‌شناسند و هشت سال دفاع مقدس را نیز ندیده‌اند و بعد از دوران دفاع مقدس متولد شده‌اند اما امروز نسل نخبه ما هستند و برای آنها مطرح است که فلسطین یک کشور و ملت دیگر است و ما در یک نقطه دیگر چرا بایستی مسئله فلسطین برایمان مهم باشد؟

امام جمعه مشهدمقدس بیان کرد: دشمن تبلیغات زیادی روی این مسئله در دنیا به زبان فارسی صورت می‌دهد و در گوش و مغز نسل جوان ما این شبهه و القائات را می‌خواند. توجه کنید که ما مسلمان هستیم و پیامبر و قرآن و اسلام را قبول داریم. در سرزمینی ایشان مبعوث شدند که نظام عشیره‌ای حاکم بود و در این جامعه پیامبر مبعوث شدند.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: پیامبر مناسبات عشیره‌ای و خونی را بهم زدند و از میان بردند. ما شیعه اهل بیت(ع) و وابسته به پیامبر هستیم؛ مناسبت‌های ما خونی و جغرافیایی و مرزی نیست بلکه اجتماعی و دینی است و با این مناسبت‌ها زنده هستیم.

 

فلسطین و قدس مربوط به اسلام است و مربوط به یک نقطه جهانی نیست

 


وی خاطرنشان کرد: فلسطین و قدس مربوط به اسلام است و مربوط به یک نقطه جهانی نیست؛ اسرائیل برای دشمنان یک خاکریز تشکیل شده بعد از جنگ جهانی دوم برای کدخدایی در دنیا است و فقط یک چالش برای این کدخدایی داشتند و آن هم اسلام است که اگر برداشته شود دیگر مانعی مقابل آنها نیست.

  فلسطین مسئله اصلی ما و قدس تمام مبنای سیاست خارجی ما است



عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: دشمن می‌خواست و می‌خواهد خاکریز را جلو بیاورد؛ جبهه مقابله با استکبار ملت فلسطین است که ۷۰ سال است مقاومت می‌کنند و ایستاده‌اند. مسئله فلسطین مسئله ماست زیرا اسلام و پیامبر را قبول داریم. دشمن می‌خواهد این خاکریز را جمع کند و ما باید مقابله کنیم. فلسطین مسئله اصلی ما و قدس تمام مبنای سیاست خارجی ما است.

به گزارش صدای ایران وی گفت: امروز اسرائیل در بیرون شهرهای خودش امنیت و آرامش ندارد و این تفاوت بزرگ با زمانی است که امام این روز را روز قدس نامیدند. امروز خوشبختانه فلسطینی‌های کرانه باختری به رزمندگان غزه متصل شده‌اند. اسرائیل امروز در محاصره ۱۳ میلیون فلسطینی قرار گرفته که حلقه مقاومت نیز از آنها حمایت می‌کند تا ریشه اسرائیل کنده شود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: حجت الاسلام علم الهدی روز جهانی قدس فلسطین مسئله علم الهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۸۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین  نواب در بازدید از نمایشگاه «درآستان بقیع» در حرم مطهر رضوی، با اشاره به مظلومیت بقیع و شناخت ناکافی جامعه از این گنجینه بزرگ جهان اسلام، گفت: مظلومیت بقیع در این است که نگذاشته‌اند بقیع به درستی به جامعه معرفی شود و ما باید  بقیع را آن‌گونهکه هست به جامعه بشناسانیم..

وی افزود: تخریب قبور بقیع ظلمی بزرگتر از نشناختن شخصیت‌های مدفون در آن است.

تماینده ولی فقیه در حج و زیارت با بیان اینکه شخصیت‌های بزرگی در بقیع مدفون هستند که در هیچ جای دیگر عالم یافت نمی‌شوند، افزود: «چهار امام معصوم، فاطمه بنت اسد، دختران پیامبر، همسران پیامبر، مادر علی علیه السلام، مادر جناب عباس، اصحاب ائمه، فرزندان امام‌ان و همسران ائمه همگی در بقیع آرمیده‌اند.»

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به برخی از شخصیت‌های برجسته مدفون در بقیع گفت: «حسین اصغر، یکی از فرزندان امام سجاد (ع)، محمد حنفیه، اسماعیل عباس عموی پیامبر، اسماعیل فرزند امام صادق (ع) و تعدادی از شهدای احد در بقیع مدفون هستند.»

وی در ادامه با اشاره به نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی گفت: «این نمایشگاه در نوع خود کار بسیار خوبی است و باید در کار‌هایی که انجام می‌دهیم، جنبه‌ها و تاثیر واقعی مدنظر باشد.»

رئیس بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه مظلوم‌نمایی نیست، افزود: «ما به دنبال این هستیم که شخصیت‌های بزرگ مدفون در بقیع را به جامعه بشناسانیم و از آنها الهام بگیریم.»

حجت الاسلام نواب از آستان قدس رضوی، بعثه خراسان، روایتگران، و همه کسانی که در برگزاری این نمایشگاه نقش داشتند، قدردانی کرد.

این نمایشگاه تا پایان ماه شوال مصادف با بیستم اردیبهشت  در صحن غدیر حرم مطهر رضوی برپا خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است