Web Analytics Made Easy - Statcounter

سروری به مناسبت روز ملی شوراها گفت:شوراها، بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم با حاکمیت است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها به مناسبت روز ملی شوراها پیامی صادر کرد.

این متن پیام بدین شرح است:

مقام معظم رهبری (مدظله العالی): «توفیق شوراها، سرمایه‌ی ارزشمند «اعتماد عمومی» را افزایش می بخشد و زمینه‌ساز حضور پرنشاط مردم در همه‌ی عرصه‌های پیشرفت و توسعه کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

نهم اردیبهشت؛ فرصت مغتنمی است برای گفتن از شوراها و اهمیت آن در منظومه مردم‌سالاری نظام جمهوری اسلامی ایران، برای پاسداشت نهادی که ریشه آن برگرفته از اندیشه‌های امام خمینی (ره) است.

شوراهای اسلامی شهر و روستا، مجموعه بی‌نظیری است که تنوع قومی، مذهبی، فکری و سیاسی در دل آن را کمتر در جای دیگری می‌توان یافت و این خود به وحدت جامعه و حل مسائل کشور کمک شایانی می‌کند.

شوراها، بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم با حاکمیت است و نشان از آن دارد که نقش مردم در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، تشریفاتی نبوده و تدبیر امور از کوچک‌ترین واحد تقسیمات کشوری که همان روستا است، به دست آن‌ها انجام می‌گیرد.

اگرچه نظام شورایی بیست سال دیرتر از سایر نهادها و سازمان‌ها به مجموعه نظام اضافه شد اما خدمات بیست و سه ساله شوراها به مردم قابل چشم‌پوشی نیست، اما جای کار هنوز فراوان وجود دارد.

از آیه شریفه «و امرهم شوری بینهم» تا منظومه فکری حضرت امام راحل و نظرات مقام معظم رهبری، همه از اهمیت امر مشورت و شورا حکایت دارد، نکته حائز اهمیت اما آنجاست که در حقیقت مجموعه شوراها در کشور به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند که آسیب‌شناسی عملکردها، به روزرسانی و اصلاح قوانین و تغییر در نگاه برخی مدیران اجرایی به این نهاد، امری ضروری به نظر می‌رسد تا شوراها بتوانند به منزلت و رتبه حقیقی خود که در چند اصل از اصول قانون اساسی نیز به صراحت از آن یاد شده، برسند.

اینجانب، نهم اردیبهشت روز ملی شوراها را خدمت جامعه شورایی کشور؛ نمایندگان عزیز شوراهای روستا، بخش، شهر، شهرستان و اعضای محترم شورای عالی استان‌ها تبریک می‌گویم و امیدوارم با همدلی، هم‌افزایی و همکاری مستمری که با یکدیگر خواهیم داشت، دوره ششم شوراها را تبدیل به دوره‌ای متفاوت کنیم و گام مهمی در راستای ارتقای جایگاه و اهمیت این مجموعه بی‌بدیل برداریم. توفیق روزافزون و سلامتی شما را از خداوند متعال خواستارم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام خمینی شوراهای اسلامی شهر مقام معظم رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۸۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند

ایسنا/لرستان معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: شوراها یکی از کلیدی‌ترین بخش‌ها در کمک به بالندگی شهر و روستا هستند.

مسلم مرادی امروز (دهم اردیبهشت‌ ماه) در مراسم تقدیر از اعضای شوراهای اسلامی شهرهای بروجرد، اشترینان و ونایی که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شوراها در شهر و روستا، اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: شوراها برخاسته از مردم‌سالار دینی هستند و در این راستا باید کار مردم را در اولویت قرار داد و دغدغه‌های آنها تبدیل به مصوبه و اجرا شوند.

فرماندار بروجرد با بیان اینکه نقش شوراها در پیشبرد امور شهرها و روستاها بسیار مهم و با اهمیت است، افزود: مصوبات شورا باید قوی و برای رفع مشکل باشد تا گرهی از مشکلات باز کند.

مرادی بیان کرد: شوراهای اسلامی باید در راستای نظارت کافی و لازم بر عملکرد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای پیشبرد اهداف مد نظر و رسیدن به سطح مطلوب توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه شوراها از ظرفیت افراد نخبه و صاحب‌ نظر برای پیشبرد اهداف استفاده کنند، گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا همواره یکی از کلیدی‌ترین بخش‌ها در کمک به بالندگی و آبادانی هر شهر یا روستا هستند.

معاون استاندار لرستان اضافه کرد: شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم، با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی است.

در این مراسم، از اعضای شورای اسلامی شهرهای بروجرد، ونایی، اشترینان، سرهنگ خوانساری و سرباز وظیفه‌ای که هفته گذشته به زنانی که در خیابان خودروی آنها دچار مشکل شده بود، کمک کردند و پاکبانی که در بارندگی‌های اخیر جان چند حیوان را نجات داد، تقدیر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • شوراها پل ارتباطی مدیریت اجرایی و مردم هستند
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • شوراها پل ارتباطی دولت و مردم