Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه این هفته قشم بیان کرد: در گفتمان انقلاب اسلامی، تاکید بر معیشت، اقتصاد و اشتغال پایدار و مبتنی بر حفظ شان ایشان سرلوحه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بوده و هست.

وی استقلال کشور را وابسته به کار و کارگر دانست و افزود: وفادارترین مردم به انقلاب همین جوامع کارگری بوده اند و حل مشکلات کشور به تامین امنیت شغلی ایشان و افزایش رفاه و امید کارگر بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه قشم، اظهار داشت: وظیفه دولت و حاکمیت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیاستگذاری و مبارزه توامان با فساد میان شرکت های وابسته با این وزارتخانه است که به خوبی در این دولت آغاز شده است.

وی ادامه داد: ما در جمهوری اسلامی فساد سیستماتیک نداریم؛ اما فسادهایی که سد راه پیشرفت است و تبعیض به وجود می آورند باید از بین برود و این مهم باید در وزارتخانه ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

امام جمعه شهرستان قشم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بکارگیری هرمزگانی های فرهیخته در هیات مدیره شرکت ها می تواند رفع بیکاری را در پی داشته باشد.

وی یکی از دلایل ایجاد اشتغال بدون کم شدن از نرخ بیکاری را تصمیم گیری هیات مدیره های غیردلسوز دانست و افزود: امیدواریم با تدابیر دولت سیزدهم بتوانیم در هرمزگان با این همه توان و منابع غنی، بیکاری را ریشه کن کنیم.

حجت الاسلام حاجبی ادامه داد: از وزیر کار انتظار می رود در شرکت های زیرمجموعه خودشان از جوانان انقلابی و در تراز انقلاب و دلسوز هرمزگانی استفاده کنند.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن روز معلم و سالروز شهادت استاد شهید مطهری بیان داشت: هم اکنون بیش از هر زمان دیگری به معلمان تراز انقلاب نیاز داریم.

امام جمعه شهرستان قشم شهید مطهری را نماد معلم در تراز انقلاب دانست و افزود: زندگی علمی، سیرت و صورت زندگی و هویت شخصی این استاد برجسته باید مورد الگوگیری قرار گیرد.

وی با درخواست از معلمین برای تربیت نسلی مفید برای جامعه بیان داشت: تربیت نسلی متناسب با آموزه های اسلام ناب محمدی باشد تا دانشمندانی متعهدی تولید کنیم که اگر این اتفاق نیفتد، برکتی برای جامعه ما به همراه نخواهد داشت.

خطیب جمعه قشم با بیان اینکه دهه هشتادی و نودی ها باید با الگوگیری از نظام اسلامی و دینی علم بیاموزند و فهم این هویت باید توسط معلمین انجام شود که در این راه محوری ترین حلقه، ایجاد معلمین در تراز انقلاب است.

وی با اشاره به سند 2030 گفت: ما نیازی به الگوهای وارداتی نداریم و برخی ها دنبال وارد کردن سندی بودند که هویت اسلامی ما را زیر سوال می برد و هم اکنون نیز باید با تفکرات سند 2030 باید از مدارس ما که محل تربیت فرزندان هستند زدوده شود.

امام جمعه شهرستان قشم با بیان اینکه در آموزش و پرورش به مطهری های گام دوم انقلاب نیازمندیم، اضافه کرد: محیط آموزش و پرورش باید به دور از بازی های سیاسی و بی اخلاقی ستادهای انتخاباتی شود؛ اگر تصمیم گیران آموزش و پرورش با نگاه انتخاباتی به این موضوع بنگرند، چیزی از علم و فرهنگ باقی نخواهد ماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  اظهار داشت: مسلمانان باید فریادرس مسلمین مظلوم باشند و نمایش و شرکت این روز عزیز، حضور ما در این راهپیمایی هاست که به برگزاری نمازجماعت در قدس ختم خواهد شد.

حجت الاسلام حاجبی گفت: مساله قدس به جغرافیای خاصی مربوط نیست و این روز نماد مبارزه با استکبار است و امام خمینی علم دفاع از مظلومین را برداشت و رهبر انقلاب این علم را هم اکنون نگه داشته است.

وی تاکید کرد: در هر جایی که دستمان برسد به این جرثومه فساد (رژیم صهبونیستی) غاصب جنایتکار کودک کش در منطقه ضربه خواهیم زد و اعتقاد داریم قدس شریف به مسلمین بازخواهد گشت.

خطیب جمعه قشم در بخش دیگری از سخنان خود شناساندن ظرفیت های هر منطقه از جمله انسانی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی را از جمله ظرفیت های شورا دانست و افزود: از این نهاد ارزشمند انقلاب اسلامی انتظار می رود به وظایف قانونی خود عمل کنند.

وی اظهار داشت: استقرار بخشیدن به جو اسلامی و سالم، تلاش های عمرانی هم باید باشد اما در مسائل اجتماعی و فرهنگی باید ورود بیشتری پیدا کنند و ارتباطات با مردم و حلقه اتصال برای مردم و مسئولین برای حل مشکلات باشند.

امام جمعه قشم گفت: مسئولین باید نسبت به دلسوزی شوراها و دغدغه های ایشان اهتمام ورزند تا بتوانیم از ظرفیت این شوراها در راستای توسعه متوازن شهرستان استفاده کنیم.

وی در پایان با تبریک فرارسیدن روز ملی خلیج فارس و خروج پرتغالی ها از این بخش گفت: نامگذاری این روز تقابل با تحریف خلیج فارس بوده تا روحیه استقلال طلبی ملی ایران اسلامی را دچار تحریف نشود.

حجت الاسلام حاجبی تصریح کرد: از 450 سال پیش از میلاد مسیح تاکنون همیشه نام خلیج فارس درخشیده است و دشمنان با تحریف می خواهد عداوت کنند اما تا ابد نام خلیج فارس خواهد ماند گرچه زالوصفتان بخواهند زور بزنند تا تغییری ایجاد کنند.

انتهای پیام/88050

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه شهرستان قشم حجت الاسلام حاجبی جزیره قشم حجت الاسلام تراز انقلاب امام جمعه خلیج فارس جمعه قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۸۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه ویژه‌ به بیمه و امنیت شغلی کارگران

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه‌ ارومبه در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه با تبریک روز و هفته کارگر بر توجه ویژه‌ مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران تاکید کرد  و گفت: در دین اسلام کار و کارگر جایگاه ویژه و ارزشمندی دارد تا جایی که پیامبر اکرم دست کارگر را بوسیده است و در این راستا لازم است مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند و کارگران نیز کار را به عنوان یک امانت الهی بدانند کارشان را درست انجام دهند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی اظهار کرد: کشور در جنگ اقتصادی است و دشمن امروز از این راه وارد شده و درصدد است که نگذارد معیشت و اقتصاد و جامعه‌ی ما به سامان برسد که در این راستا رهبر انقلاب هوشمندانه هر سال را در این حوزه انتخاب می‌کنند.

خطیب جمعه ارومیه ضرورت توجه به موضوع حجاب را نیز خاطر نشان کرد و گفت: مسئله حجاب و عفاف یک واجب شرعی و قانونی است و زنان ایرانی با حفظ حجاب و عفت به جایگاه‌های با ارزش علمی و مدیریتی رسیدند و به دشمن ضربه زده اند و دشمن در پی جبران این ضربه است و ترویج بی عفتی و بی حیایی در کشور ماست بنابراین تمام آحاد جامعه در این زمینه باید همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و گرامی‌داشت روز معلم افزود: معلمی شغل بسیار مقدسی است و هیچ شغلی به اندازه تعلیم و تربیت حائز اهمیت نیست.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: خداوند متعال در قرآن کریم به اهمیت تعلیم و آموزش اشاره فرموده بنابراین باید به وجود آموزگاران افتخار کرد و قدر و منزلت آنان را دانست.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: آموزگاری و تعلیم و تعلم، مسئولیت با اهمیت و ارزشمندی است و قرآن، معجزه پیامبر اسلام نیز به عنوان کتاب زندگی است و خداوند در آن به قلم و نوشتن قسم یاد کرده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • ضرورت توجه ویژه‌ به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است
  • امنیت شغلی کارگران و معلمان باید تأمین شود
  • دولت امنیت شغلی کارگران را فراهم سازد/ کارگر رکن تولید
  • مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است
  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان