Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@16:34:40 GMT

توقیف و انتقال اموال روسیه به اوکراین نقض آشکار قانون است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۹۰۲۶

توقیف و انتقال اموال روسیه به اوکراین نقض آشکار قانون است

سخنگوی رئیس جمهور روسیه اقدام واشنگتن را در ارائه لایحه ای به کنگره این کشور برای گرفتن مجوز انتقال دارایی های روسیه به اوکراین، غصب و مصادره مالکیت خصوصی قلمداد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اعلام کرد که مسکو لایحه کاخ سفید مبنی بر اجازه انتقال دارایی‌های توقیف شده روسیه به اوکراین را تحریف آشکار قانون می‌داند و این قانون چیزی جز «مصادره مالکیت خصوصی» نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پسکوف در این باره گفت: این مسئله به وضوح نشان می‌دهد که در حال حاضر همه بنیان‌های شناخته شده عمومی در زمینه مالکیت خصوصی، اقتصاد، سیاست و هر چیز دیگری چقدر شکننده هستند و این مسئله قادر به ایجاد چیزی جز طرد و عدم درک نیست.

پیشتر کاخ سفید اعلام کرده بود که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه لایحه‌ای را به کنگره پیشنهاد خواهد کرد که اجازه می‌دهد تا دارایی‌های کارآفرینان روسی که غرب آنها را الیگارش های حکومت روسیه می نامد، توقیف شده و از آنها به نفع اوکراین استفاده شود.

در بیانیه کاخ سفید در این زمینه آمده بود که رئیس جمهور بایدن پیشنهادهایی را برای یک بسته قانونی جامع ارائه خواهد کرد که اختیارات دولت ایالات متحده را برای پاسخگو کردن دولت روسیه و الیگارش های روسی گسترش می‌دهد.

خاطرنشان می‌شود که این طرح با همکاری وزارت خزانه داری، وزارت دادگستری، وزارت خارجه و وزارت بازرگانی ایالات متحده طراحی و توسعه یافته است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت اوکراین جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین دیمیتری پسکوف روسیه مسکو کرملین کی یف جو بایدن واشنگتن کاخ سفید کنگره آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۹۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پلیس هرمزگان سرهنگ عبدالمجید کرمی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره و متواری شدن سارقان، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان ضمن شناسایی محل‌های سرقت و بررسی شیوه و شگردهای به کار رفته در سرقت‌ها با تشکیل تیمی به محل اعزام و در نهایت خودرو ام وی ام سارقان را در یکی از محلات شناسایی کردند.

این مسئول انتظامی اظهار داشت: مالک خودرو احضار که در تحقیقات صورت گرفته اعلام کرد که در تاریخ اعلامی خودرو دست فرزندش بوده که چهار ماه قبل از زندان آزاد شده که با بررسی دقیق سوابق متهم مشخص شد دارای سوابق متعددی در خصوص انواع جرایم بویژه سرقت می‌باشد که با هماهنگی قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ کرمی خاطر نشان کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی فنی به عمل آمده به جرم خود اقرار کرده و معترف شد با همدستی فردی دیگر اقدام به سرقت کرده و سپس اموال مسروقه را به یک مال خر در بندرعباس فروخته‌ اند که طی عملیاتی دیگر دو متهم دیگر نیز در مخفیگاه‌هایشان دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعدادی اموال سرقتی کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان با بیان اینکه تلاش مأموران برای شناسایی مالباختگان جهت تحویل اموال مکشوفه به آنان ادامه دارد، بیان داشت: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی و با قرار بازداشت روانه زندان شدند.

کد خبر 6090378

دیگر خبرها

  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران