Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز (نهم اردیبهشت‌ماه۱۴۰۱) تهران در دانشگاه تهران، اظهار داشت: فردا روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است و این نام فراموش شدنی نیست و بخشی از هویت ماست و تحریف شدنی هم نیست و خانه ایرانیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم در این ایام از کارگران عزیز سخن نگوییم و آنان را تکریم نکنیم،‌گفت: اگر شکوفایی اقتصاد ما در پرتو تولید است عمود خیمه تولید کارگران هستند و امیدواریم مسئولین و قوای سه گانه و مخصوصا دولت و عموم جامعه ما قدرشناس این قشر عزیز باشند و نسبت به رفع مشکلات و تامین نیازهای اساسی آنان اهتمام داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نام شهید مطهری و نام معلم به هم گره خورده است،‌ گفت: باید امروز از شهید مطهری به عنوان مربی جهاد تبیین نام ببریم چون ایشان الگوی عملی جهاد تبیین است که رهبر انقلاب بر آن تاکید دارند و شهید مطهری شهید جهاد تبیین است.

حاج علی اکبری افزود:‌ به نظر می‌رسد اگر نگاه به قشر بزرگ و تمدن‌ساز معلم را اصلاح کنیم و این نگاه ارتقا یابد، مواردی مثل معیشت و رتبه بندی معلمان خود بخود حل می‌شود و معطل نگه داشتن این مسائل نشان دهنده نگاه ناشایست و نادرست به این قشر است.

وی تاکید کرد: معلمان عمود و عماد خیمه تربیت در کشورند و باید وزارت آموزش و پرورش راهبردی ترین وزازتخانه جمهوری اسلامی تلقی شود و باید در ارزیابی ها متفاوت به‌ آن نگاه کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه در برابر تعهد انقلاب بصیرت ایمانی و غیرت دینی مردم تهران و سراسر میهن اسلام به خاطر حماسه حضورشان در روز جهانی قدس احترام می‌کنیم،‌گفت: رهبر انقلاب و امام (ره) از فلسطین تعبیر به مظلوم مقتدر کردند و فلسطین مظلوم است چون ۷۲سال است این قبله مسلمین و محل معراج پیامبر در چنگال دژخیمان بی هویت قرار گرفته است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه فلسطین مظلوم است و مردم عزیزش هفت دهه است در رنج و کشتار و شکنجه وآوارگی و اردوگاه‌نشینی هستند،‌تصریح کرد: غزه مظلوم به زندان بزرگی در جهان تبدیل شده و سالها از حق زندگی معمولی محروم است و حتی یک صدم از این مظلومیت به تصویر کشیده نشده است.

وی افزود: مردم فلسطین در برابر تبهکارترین انسانها که تاریخ امثال‌ آنان را ندیده مقاومت می کنند و هم باید رنج مقابله با آنان و هم سازش سازشکاران را تحمل کنند.

حاج علی اکبری تاکید کرد: فلسطین مقتدر است چون از ۷۴سال پیش زنده و سربلند است و هویت و اصالت خود را در برابر این رژیم پلید صیانت کرده و مقتدر است و در سرزمین های اشغالی که تحت تنظیمات فرهنگی رژیم اشغالگر بوده،‌ توانسته اصالت و ایمان خود را حفظ کند و بین نسلی ادامه دهد و گفتمان مقاومت را در برابر دشمنان از مقاومت با سنگ، تا مقاومت با موشک ارتقا بدهد.

وی ادامه داد: فلسطین مقتدر و ایستاده است و عزم خود را بی وقفه برای ازادی همه فلسطین از بحر تا نهر استوار کرده و امروز برای گفتمان مقاومت در فلسطین اجماع وجود دارد.

حاج علی اکبری بیان داشت: یکی از مولفه ای اصلی اقتدار امروز فلسطین علاوه بر ظرفیت درونی این ملت ریشه دار،‌ طلوع خورشید روح‌نواز انقلاب اسلامی در ایران و تاسیس نظام جمهوری اسلامی و بصیرت امام حکیم راحل و امام عزیز حاضر است که توانستند پرچم دفاع از مظلومان و روز قدس را برافراشته کنند و روز قدس یکی از مولفه های اصلی امروز فلسطین است.

وی افزود: اگر «موشه دایان» گفته بود که انقلاب اسلامی زلزله عظیمی است که پس لرزه‌های آن اسرائیل را ویران می‌کند،‌ امروز چنین چیزی را مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: در گذر از این پیچ تاریخی و نظم نوینی که در جهان در حال شکل گیری است،‌ به همت جبهه فراگیر مقاومت هیچ جایی برای رژیم صهیونیستی و صهیونیست‌های خبیث و حامیان پلیدشان در جغرافیای آینده بشریت وجود نخواهد داشت.

کد خبر 673139 برچسب‌ها نماز جمعه ائمه جمعه - امام جمعه محمدجواد حاج علی‌اکبری روز قدس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نماز جمعه ائمه جمعه امام جمعه محمدجواد حاج علی اکبری روز قدس امام جمعه موقت تهران حاج علی اکبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۹۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تری خواهند خورد

خطیب موقت نماز جمعه تهران ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گفت: صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی را تکرار کنند سیلی محکم‌تری خواهند خورد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گفت: آنچه ایران اسلامی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی انجام داد یک کار الهی بود. کاری بود که بر اساس قرآن صورت گرفت.

وی افزود: این حمله، حمله تنبیهی و عملیات وعده صادق بود و بخشی مربوط به گذشته است. آن بخشی که مربوط به گذشته بود را زدن و محکم زدیم. بخشی نیز مربوط به آینده است، آنچه مربوط به آینده است اگر دوباره غلط را تکرار کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد.

امام جمعه موقت تهران نیرو‌های مسلح را بازو‌های پرتوان ملت عنوان کرد و گفت: نیرو‌های مسلح دژ مستحکم ملت هستند و نمی‌گذارند دشمن کمترین تعرضی به کشور داشته باشد. مقام معظم رهبری تعبیری زیبایی هفته گذشته از نیرو‌های مسلح انجام دادند که فرمودند این‌ها مایه عزت دین هستند، اگر این‌ها نبودند با داعش نمی‌جنگیند و اگر حاج قاسم نبود و با داعشی‌ها نمی‌جنگید باید با آن‌ها در خیابان‌های تهران می‌جنگیدیم. اینکه با امنیت زندگی می‌کنیم آموزش و پرورش دانشگاه و حوزه، کشاورزی، صنعت با آرامش اداره می‌شود در سایه خدمات این عزیزان است.

آیت الله خاتمی مساله امنیت را رکن و زیربنای همه توسعه‌ها دانست و بیان کرد: اولین ویژگی که قرآن برای یک جامعه نمونه بیان می‌کند امنیت است و همه نیرو‌های مسلح شایسته تکریم هستند. وزارت دفاع، نیرو‌های مسلح و سپاه و بسیج همگی ویژگی‌های که امیرالمونین توصیه کرده را دارند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و شهادت مرحوم عبدالعظیم حسنی اظهار کرد: درباره عبدالعظیم تعبیری دیدم که نوشته بود او را زنده زنده دفن کردند و به شهادت رساند و ثواب زیارت ایشان ثواب زیارت امام حسین (ع) است.

وی ضمن گرامیداشت هفته کارگر تصریح کرد: وزیر کار گزارش عملکرد خوبی ارائه داد. مقام معظم رهبری فرمودند طبق آمار نیمی از جمعیت ما کارگران و خانواده‌های آن‌ها هستند و اگر حال این نیم جمعیت خوب شود حال نیمی از جمعیت ایران به سامان خواهد رسید. آقا در مناسبت‌هایی که روز کار و کارگر است کلماتشان منشور است. به وزیر کار گفتم این منشور را تدوین و ترسیم کنید و باید‌های آقا را در ارتباط با کارگران از جمله امنیت شغلی را اجرایی و عملیاتی کنید. فرمایشات آقا وضع و خطابه نیست بلکه دستورالعمل اجرایی است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در ماجرای غزه شاهد جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها و اقتدار جبهه مقاومت بودیم، گفت: جمعی از دانشگاهی‌ها در آمریکا در دانشگاهی در کالیفرنیا و فرانسه به حمایت از مظلومین غزه برخواسته‌اند و کشوری که به دروغ خود را حامی حقوق بشر معرفی می‌کند ۱۰۰ نفر از این معترضین را دستگیر کرد. استاد برجسته روابط بین‌الملل در دانشگاه هاروارد می‌گوید آمریکا باید بپذیرد که نسل آمریکا نسلی است که به کلی تغییر کرده است معنای این حرف این است که بعد از حدود ۲۰۰ روز مقاومت مردم غزه بیداری وجدانی در دنیا شکل گرفته است.

دیگر خبرها

  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نگاه نمایش اقتدار ایران در بوشهر
  • انتقاد یک امام جمعه از واگذاری استقلال تهران | این بی عدالتی و جفا به مردم است
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد
  • امام جمعه بندرعباس: خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد
  • صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تری خواهند خورد
  • انتقاد تند یک امام جمعه از واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس /چرا سرمایه این هلدینگ خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود /این خیانت است
  • سید احمد خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • آیت الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران