Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-04@00:18:23 GMT

۳ هزار مهاجر در آرزوی رسیدن به اروپا غرق شدند

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۹۳۷۹

۳ هزار مهاجر در آرزوی رسیدن به اروپا غرق شدند

سازمان ملل اعلام کرد: در سال ۲۰۲۱، بیش از سه هزار مهاجر با قصد رسیدن به اروپا از طریق دریا، غرق شدند که دو برابر آمار ثبت شده در سال ۲۰۲۰ است.

به گزارش ایران اکونومیست، روزنامه لوفیگارو به نقل از «شبیَه منتو – Shabia Mantoo» سخنگوی آژانس پناهندکان سازمان ملل نوشت: از این تعداد، ۱۹۲۴ نفر در مسیرهای مدیترانه مرکزی و غربی و ۱۱۵۳ نفر دیگر در مسیر دریایی از شمال غرب آفریقا به جزایر قناری جان باختند یا مفقود شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او می‌گوید از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون نیز ۴۷۸ نفر دیگر در دریا جان باخته یا مفقود شده اند.

به گفته کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، همه گیری کرونا و انسداد مرزها به تبع آن روند مهاجرت را متاثر از خود کرده است. به گونه‌ای که بسیاری از پناهجویان و مهاجران برای رساندن خود به اروپا به قاچاقچیان متوسل می‌شوند.

بر اساس آخرین آمار وزارت کشور اسپانیا، ۶ هزار و ۳۵۹ مهاجر از یکم ژانویه تا ۱۵ آوریل سال جاری میلادی وارد جزایر قناری شدند که این آمار حدود ۶۰ درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته است.

بر اساس این آمارها، در سال ۲۰۲۱، بیش از ۴۰ هزار مهاجر که بیشترشان مراکشی بودند از طریق دریا به سرزمین اصلی اسپانیا و به جزایر بالئاری (جزایری در غرب دریای مدیترانه و یکی از ۱۷ بخش خودمختار اسپانیا) و قناری رسیدند.

این گزارش می‌افزاید: سال گذشته چهار هزار و ۴۰۴ مهاجر هنگام عبور از دریا برای رسیدن به اسپانیا جان خود را از دست دادند یا ناپدید شدند که این آمار ۲ برابر بیش از سال ۲۰۲۰ است.

سازمان بین‌المللی مهاجرت نیز همزمان با اعلام اینکه مسیر مهاجرتی میان آفریقا و جزایر قناری اسپانیا به خطرناک‌ترین مسیر مهاجرت در جهان تبدیل شده است، از نیاز به بودجه بیشتر برای کنترل معضل مهاجرت در قاره آمریکا خبر داد.
 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سازمان ملل متحد ، اسپانیا ، مهاجران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان ملل متحد اسپانیا مهاجران سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۹۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان، رؤسای جدید «مرکز آمار ایران»، «امور سلامت و رفاه اجتماعی» و امور تازه تأسیس «مشاوران و پیمانکاران» سازمان را منصوب کرد و گفت: این تغییرات با رویکرد تحول‌گرایی و در مسیر تحقق شعار امسال گرفته است.

به گزارش ایرنا از سازمان برنامه و بودجه، «داود منظور» در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان که عصر روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه برگزار شد، با بیان اینکه امور «نظام فنی اجرایی، مشاوران و پیمانکاران» سازمان برنامه و بودجه کشور دارای گستره وسیعی از وظایف و فعالیت‌ها بود، افزود: برای جلوگیری از تراکم کارها در یک امور و تسریع در رسیدگی به درخواست‌های مشاوران و پیمانکاران و تسهیل تعاملات در این امور، دو امور «نظام فنی اجرایی» و «مشاوران و پیمانکاران» ایجاد شده است.

معاون رئیس‌جمهور گفت: هدف از انتصاب‌های جدید در سازمان برنامه و بودجه، تقویت توان مدیریتی سازمان و همچنین کمک به بهبود فضای مشارکت مردمی، تسهیل ارتباطات مردمی و تسریع پاسخگویی و رسیدگی به درخواست‌های ارباب رجوع است.

وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های ارزشمند «داریوش ابوحمزه» در دوران ریاست مرکز آمار ایران، «غلامرضا گودرزی» را به عنوان سرپرست این مرکز منصوب کرد.

گودرزی، عضو هیات علمی دانشگاه و استاد تمام رشته مدیریت و دارای درجه دکترای تحقیق در عملیات از دانشگاه تربیت مدرس است.

منظور همچنین ضمن تشکر از خدمات و تلاش‌های «رضا عوض‌پور» در دوران ریاست امور سلامت و رفاه اجتماعی، «محمد پیکان‌پور» را به عنوان سرپرست این امور منصوب کرد.

پیکان‌پور عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و پیش از این به عنوان مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل در سازمان غذا و دارو فعالیت می‌کرده است. وی دارای دکترای عمومی داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دکترای تخصصی اقتصاد و مدیریت دارو از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین «محمدجواد هادی دهکردی» را نیز به عنوان سرپرست امور مشاوران و پیمانکاران منصوب کرد.

دهکردی دانش‌آموخته رشته مهندسی مکانیک بوده و پیش از این به عنوان معاون تسهیل تجاری و توسعه کاربردها در مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کرده است.

دیگر خبرها

  • شگفت‌انگیز: 2 ستاره ایرانی در فینال لیگ قهرمانان
  • آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دریادار سیاری: دسترسی به دریا یک منبع بسیار مهم برای تولید قدرت و ثروت است
  • پیروزی نامطمئن دورتموند برای رسیدن به فینال
  • ستاره دورتموند در اروپا نظیر ندارد! (عکس)
  • کنایه گوتی به بارسلونا؛ لیگ قهرمانان اروپا بدون رئال مادرید کسل‌کننده‌ می‌شود!
  • رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
  • رئیس مرکز آمار تغییر کرد
  • ورود سامانه بارشی به هرمزگان و تلاطم دریا در خلیج فارس
  • ۱۸ استان امروز بارانی می‌شوند | این دریا مواج است