Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@02:20:02 GMT

بازتاب راهپیمایی روز قدس در رسانه‌های عربی

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۹۴۹۰

بازتاب راهپیمایی روز قدس در رسانه‌های عربی

راهپیمایی روز جهانی قدس در ایران و اظهارات مقامات بلندپایه کشور در بسیاری از رسانه‌های عربی بازتاب یافت.

شبکه عراقی «الاتجاه» در قالب چند خبر به پوشش راهپیمایی روز جهانی قدس در ایران پرداخت و نوشت: «بزرگداشت روز جهانی قدس در ایران با راهپیمایی‌ها گسترده / ایران جدیدترین موشک‌های بالستیک خود را در روز جهانی قدس به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

شبکه عراقی «العهد» نیز حضور مردم ایران در راهپیمایی‌ها را به تصویر کشید و نوشت: «به منظور حمایت از مردم فلسطین، راهپیمایی‌های گسترده در بزرگداشت روز جهانی قدس آغاز شدند.»

پایگاه خبری «النشره» لبنان درباره راهپیمایی‌های روز جهانی قدس در ایران نوشت: «نهادهای [نظامی] ایران جدیدترین موشک‌های بالستیک خود را در روز قدس به نمایش گذاشتند.» 

شبکه لبنانی «المیادین» نیز ضمن پوشش لحظه‌به‌لحظه حضور مردم ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس، توجه‌ها را به حضور کودکان ایرانی در این راهپیمایی‌ها جلب کرد و با انتشار چند تصویر نوشت: «کودکان ایرانی در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند.»

پایگاه خبری «العهد» لبنان هم با انتشار تصویری از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، عنوان کرد: «ایرانی‌ها در روز قدس: برای تقویت مقاومت در برابر صهیونیسم.»

شبکه «المنار» لبنان نیز با انتشار تصویری از حضور نیروهای مقاومت بسیج، نوشت: «ایران روز جهانی قدس را گرامی‌ داشت: آزادسازی قدس مسئله اصلی است... محکومیت هر گونه عادی‌سازی روابط.»

شبکه «الاخباریه» سوریه راهپیمایی روز جهانی قدس در کشورهای عربی و اسلامی به‌ویژه ایران را بازتاب داد و گفت که مردم ایران به منظور حمایت از فلسطین و قدس به خیابان‌ها آمده‌اند.

روزنامه قطری «العربی الجدید» چاپ لندن نیز ضمن پوشش حضور مردم ایران در روز جهانی قدس، توجه‌ها را به موشک‌های بالستیک ایران جلب کرد و عنوان کرد: «راهپیمایی در ایران به مناسبت "روز قدس" و رونمایی از چند موشک بالستیک پیشرفته.»

شبکه «الجزیره» قطر به سخنرانی سردار «اسماعیل قاآتی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان راهپیمایی روز جهانی قدس در مشهد پرداخت و نوشت: «او گفت این [اقدام] به آماده‌باش نظامی در تل‌آویو منجر شده است.. فرمانده نیروی قدس سپاه: دو پهپاد ایرانی بر فراز اسرائیل پرواز کردند.»

شبکه یمنی «المسیره» نیز در قالب چند خبر جدیدترن اخبار مربوط راهپیمایی روز جهانی قدس در ایران را پوشش داد و نوشت: «راهپمایی گسترده مردمی در تهران و شهرهای ایران به منظور بزرگداشت روز جهانی قدس / قاآنی عملیات پهپادها بر سر دشمن را فاش کرد.»/فارس

 

منبع: فردا

کلیدواژه: رسانه های عربی راهپیمایی قدس راهپیمایی روز جهانی قدس روز جهانی قدس در ایران راهپیمایی ها مردم ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۹۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های این کشور ممنوع شد

به گزارش همشهری آنلاین، در نشست هیات رسانه‌ای بازدید کننده ایران به ریاست فرشاد مهدی‌پور، معاون رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد با هیات کمیسیون رسانه و ارتباطات عراق به ریاست علی الموید که در بغداد برگزار شد، دو طرف درباره گسترش همکاری های دوجانبه رسانه‌ای، مدیریت تولید محتوا، جلوگیری از اخبار جعلی و تشکیل اتاق فکر مشترک و همچنین بازتاب جهانی مراسم اربعین رایزنی و تبادل نظر کردند.

در این نشست فرشاد مهدی پور با تاکید بر اولویت دادن به مسئله فلسطین به عنوان اولویت جهان اسلام، پیشنهاد کرد رویداد بزرگی با حضور فعالان رسانه‌ای حامی فلسطین در کشور عراق برگزار شود تا از ظرفیتهای آحاد و افکار عمومی کشورهای اسلامی استفاده شود.

همچنین علی الموید، رئیس کمیسون رسانه و ارتباطات عراق نیز در این نشست ضمن تاکید بر گسترش روابط رسانه‌ای دو کشور ایران و عراق، پرداختن به اهمیت مسئله فلسطین را ضروری دانست و گفت: اربعین همیشه استمرار داشته است و دارد و مسئله فلسطین نیز تا پیروزی کامل امت اسلام و نابودی رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت‌.

وی افزود: استفاده از کلمه اسرائیل در رسانه‌های عراق ممنوع شده است و بجای آن از رژیم صهیونیستی یا رژیم غاصب صهیونیستی استفاده می‌شود. فشارهایی از سوی آمریکا و برخی کشورها برای جلوگیری از اجرای آن وارد شد اما این مسئله قانونی و اجرایی شده است.

رئیس کمیسیون رسانه و ارتباطات عراق در ادامه گفت: روز جمعه همه دانشگاه‌های عراق شاهد برپایی تظاهرات در حمایت و همبستگی با دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا که مورد سرکوب و ضرب و شتم قرار گرفتند بود.

وی همچنین درباره موضع دولت عراق بیان کرد: نخست وزیر در نشست سازمان ملل و همچنین گفت‌وگو با بایدن، دفاع مقتدرانه‌ای ملت مظلوم فلسطین‌ کرد که بی‌سابقه بود.

الموید در ادامه با اشاره به برگزاری همایش کشورهای عربی در امارات متحده عربی در آینده نزدیک خاطرنشان کرد: این همایش را به کارزار بزرگ عربی دفاع از ملت فلسطین تبدیل خواهیم کرد و به برخی کشورها اعلام کرده‌ایم و آن‌ها هم استقبال کرده‌اند.

کد خبر 849129 منبع: ایسنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه رژيم صهيونيستى عراق

دیگر خبرها

  • تشیع پیکر شهدا و راهپیمایی روز جهانی قدس
  • مشتری‌های تازه پهپادهای 20 هزار دلاری ایران
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • ارتش ایران حمله به کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • ارتش ایران هدف قرار دادن کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • چرا دویچه وله از ایران عصبانی است؟
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های این کشور ممنوع شد
  • از «نیکا» تا «یسنا»
  • حمایت از مردم غزه، راهی که همچنان ادامه دارد
  • اهداف سیاسی و ابعاد رسانه‌ای گزارش اخیر بی بی سی جهانی