Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@14:44:12 GMT

کاهش رشد اقتصادی ایتالیا در سایه جنگ اوکراین

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۹۵۷۳

کاهش رشد اقتصادی ایتالیا در سایه جنگ اوکراین

سازمان ملی آمار ایتالیا از کاهش رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه نخست امسال تحت تاثیر جنگ روسیه و اوکراین خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، سازمان ملی آمار ایتالیا امروز با انتشار گزارشی اعلام کرد از میزان تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه نخست یعنی در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس امسال، دو دهم درصد کاسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این سازمان اعلام کرده است جنگ روسیه و اواکراین و در نتیجه افزایش حامل‌های انرژی به ویژه بنزین، گاز و برق بیشترین نقش را در کاهش این شاخص اقتصادی داشته است.

با این حال، این رقم مقداری از ارقامی که پیش‌تر برای میزان تولید ناخالص داخلی پیش بینی شده بود بهتر است. دولت پیش بینی کرده بود که میزان تولید ناخالص داخلی در فصل مالی نخست امسال نیم درصد کاهش داشته باشد. میزان تولید ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم یعنی در ماه‌های اکتبر، نوامبر و دسامبر سال ۲۰۲۱، نیز دو دهم درصد کاهش یافته بود.

در مقیاس سالیانه، یعنی نسبت به همین مدت زمان در سال گذشته، میزان تولید ناخالص داخلی پنج و هشت دهم درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان ملی آمار ایتالیا اقتصاد این کشور بعد از چهار فصل مالی متوالی رشد در سه ماهه نخست امسال شاهد افت فعالیت‌ها بود. بانک مرکزی ایتالیا پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی کشور در سال ۲۰۲۳، به سه درصد برسد.

البته این پیش بینی در صورتی محقق خواهد شد که هر چه سریع‌تر راه حلی برای جنگ روسیه و اواکراین پیدا شود؛ اما در صورتی که جنگ روسیه و اواکراین ادامه یابد و روسیه گاز ایتالیا را قطع کند رشد اقتصادی این کشور در امسال و سال آینده نیم درصد افت خواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کاهش رشد اقتصادی وضعیت اقتصادی ایتالیا میزان تولید ناخالص داخلی رشد اقتصادی جنگ روسیه سه ماهه پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۹۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین

رئیس کل بانک مرکزی از ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین امسال خبر داد و گفت: این به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا فرزین رئیس بانک مرکزی در جلسه هیئت دولت اعلام کرد: نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به 24 درصد کاهش یافته بود، در فروردین به 23 درصد رسیده است. 

او تأکید کرد: نرخ رشد پول نیز که سال گذشته 33 درصد بود، تا 16 فروردین امسال به 16 درصد کاهش یافته است. 

فرزین البته این را هم گفت که در فروردین امسال میزان دارایی‌های ارزی کشور حدود 200 میلیون دلار افزایش یافته که به معنای تراز مثبت 200 میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • واکنش عجیب طراح برنامه اقتصادی رییسی به وضعیت هزینه‌کرد دولت/ جبراییلی هم به شادی بی‌دلیل خبرگزاری دولت اعتراض کرد
  • سهم اقتصاد روسیه از اقتصاد جهانی به پایین‌ترین سطح می رسد
  • شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند
  • بازارهای نوظهور جهان با سریع‌ترین رشد در دوره ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد