Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام سیدسعید حسینی امام جمعه کاشان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان با اشاره به وصیت‌نامه امام علی(ع) اظهار داشت: نامه ۴۷ نهج البلاغه امیرمؤمنان علی (ع) همان مبانی حمایت ما از قدس و فلسطین است و به این دلیل است در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده و از مظلوم حمایت کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سالروز رحلت حضرت محمد هلال بن علی(ع) و مقام بالای مادر این امامزاده واجب‌التکریم افزود: این امامزاده ۵۰ سال عمر با برکت داشتند و پس از سه سال تبلیغ دین الهی و بعد از نماز مغرب و عشاء در حالی که سر بر سجده گذاشت قبض روح شد و این موضوع نشانه مقام والای این امامزاده است.

حسینی ضمن اشاره به دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب خطاب به دانشجویان سه توصیه مهم داشتند، نخستین توصیه پرهیز از ناامیدی است، ناامیدی یک بیماری است که اگر دانشجوی ما ناامید و منفعل شود موتور حرکت رو به جلوی کشور، حرکتش کند می‌شود و دومین توصیه ایشان این است که دانشجو با مسائل کشور مماس باشد.

امام جمعه کاشان ادامه داد: یعنی اولاً مطالبه‌گر از مسؤولان باشد اما در عین مطالبه‌گری هیچ لزومی ندارد برخورد تند و تیز باشد، البته منظور سازشگری نیست بلکه مطالبه با زبان خوش و برادرانه است.

وی افزود: سومین توصیه ایشان این است که تشکل دانشجویی امروز باید فعالیت بین‌المللی داشته باشد و این‌ها به نظرم کدهایی هستند که برای زمینه‌سازی ظهور لازم است.

حسینی ضمن اشاره به ۱۲ اردیبهشت، روز معلم و شهادت شهید مطهری گفت: امام راحل (ره) خطاب به معلمان فرمودند که امانت فقط پولی نیست که به شما می‌سپارند، از مهمترین امانت‌ها دانش‌آموزان هستند که در اختیار معلمین هستند تا آن‌ها را آموزش و تربیت کنند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه اگر کسی علم نافع را منتشر کند در قیامت همانند یک امت محشور می‌شود، تصریح کرد: دومین مخلوقات سخاوتمند بعد از پیامبر اکرم (ص) دو دسته هستند، یکی معلمین یعنی کسی که علمی را یاد بگیرد و آن را نشر دهد و یکی هم شهدا هستند، یعنی کسی که نفس و جان خودش را در راه خدا فدا کرده باشد.

وی عنوان کرد: روز شهادت شهید مطهری را که این دو ویژگی را دارد روز معلم نام نهادند، بر اساس فرمایشات رهبرمعظم انقلاب شهید مطهری معلمی بزرگی برای دیروز، امروز و آینده کشور است.

حسینی ضمن اشاره به روز کارگر در ۱۱ اردیبهشت تأکید کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند که هیچ لقمه‌ای حلال‌تر از این نیست که انسان حاصل دست رنج خود را بخورد و طبق فرمایشات امام راحل (ره) زنده بودن یک ملت مرهون کار و کارگر است.

امام جمعه کاشان با اشاره به راهپیمایی عظیم روز قدس بیان کرد: بزرگداشت روز قدس و راهپیمایی عظیم مردم امروز در کاشان و سراسر کشور برگزار شد و صحنه‌های زیبایی را شاهد بودیم، به نحوی که پیر و جوان، زن و مرد، کودک و نوجوان در این مراسم شرکت کرده بودند و بر مبنای آیه ۱۲۰ سوره توبه برای تک تک قدم‌های برداشته شده امروز شما ثواب نوشته می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین دشمنی اسرائیل با ایران و حزب‌الله است، افزود: امام راحل (ره) در تعیین روز قدس از معنویت شب قدر استفاده کردند و هدف ایشان فراتر از نابودی اسرائیل بوده است و آن بیداری جهانی است؛ از این رو روز قدس روز جهانی و روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است و به تعبیر دشمنان زلزله‌ای با این مسأله به وجود آمد.

حسینی با بیان اینکه شهادت شهید سلیمانی باعث اتحاد نیروهای مقاومت است، ابراز داشت: با اطمینان می‌توانم بگویم یکی از مهمترین ثمره شهادت حاج قاسم سلیمانی اتحاد جبهه مقاومت شده است. 

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ق/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه کاشان راهپیمایی کاشان نماز جمعه کاشان امام جمعه کاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۹۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از حضور رهبر انقلاب

سه هزار نفر از معلمان سراسر کشور امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ با رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) دیدار خواهند کرد.

دریافت 10 MB

دیگر خبرها

  • اماکن تاریخی کاشان شنبه تعطیل است
  • ایران قوی مدیون خون شهدا
  • اهمیت معلم از نگاه امام خمینی: شغل شما آدم سازی است
  • امام خمینی: باید پینه دست کارگران را بوسید
  • نرخ فقر در نوار غزه از ۹۰ درصد نیز فراتر رفت
  • فریاد افغانستان افغانستان در فرودگاه امام خمینی!
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از حضور رهبر انقلاب
  • کلام امام خمینی (ره) درباره بی‌اعتمادی به آمریکا
  • فیلم/ شوخی گل آقا با امام خمینی با این ولخرجی‌ ورشکست نشوید؟
  • شوخی گل آقا با امام خمینی (ره) + فیلم