Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یواس‌تودی گزارش سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که دو ماه اول سال ۲۰۲۲ شمار موارد گزارش‌شده سرخک به ۱۷۳۳۸ مورد رسیده است که افزایشی ۷۹.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش را نشان می‌دهد.

این دو سازمان فهرستی از چند دلیل احتمالی برای این افزایش را برمی‌شمارند، از جمله اختلال در برنامه‌های واکسیناسیون، زیر فشار بودن سیستم‌های مراقبت بهداشتی ، برداشته شدن محدودیت‌های فاصله‌گیری اجتماعی مربوط به کووید-۱۹ و شمار زیاد افراد آواره‌شده به خاطر منازعات در اوکراین و افغانستان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان‌ها اوج‌گیری شیوع سرخک بسیار واگیر را هشداردهنده رخ دادن شیوع سایر بیماری‌های واگیر در آینده می‌دانند.

سازمان جهانی بهداشت و یونیسف در بیانیه‌ خبری‌شان در این باره می‌گویند:‌« موارد سرخک معمولا به سرعت با افت میزان واکسیناسیون خود را نشان می‌دهند ما نگران هستیم که شیوع‌های سرخک مقدمه شیوع بیماری‌های دیگری باشد که به اندازه سرخک به سرعت انتشار پیدا نمی‌کنند.»

به گفته این دو سازمان از آوریل ۲۰۲۱ تا به حال ۲۱ مورد شیوع بزرگ سرخک رخ داده است و کشورهایی که بیشترین موارد این بیماری را گزارش کرده‌اند عمدتا در آفریقا و منطقه مدیترانه شرقی هستند و کشورهای نیجریه، سومالی، یمن، افغانستان و اتیوپی بیشترین موارد بیماری سرخک را گزارش کرده اند. این سازمان‌ها می‌گویند شمار واقعی موارد بیماری ممکن است بیشتر باشند، چرا که نظام‌های نظارت بر بیماری‌ها دچار اختلال هستند.

سرخک بیماری بسیار واگیری است که ممکن است جان نوزادان و کودکان را به خطر بیندازد. سرخک به خاطر دانه‌های پوستی قرمز رنگش به این نام خوانده می‌شود، می‌تواند باعث ایجاد تب و سرفه شود و نهایتا ذات‌الریه (عفونت ریه) و آنسفالیت (التهاب مغزی) ایجاد کند.

در حالیکه واکسنی برای پیشگیری از این بیماری در اختیار است که به صورت دو دوز تجویز می‌شود، از هر پنج نفری واکسن‌نزده‌ای که دچار سرخک می‌شوند، کار یک نفرشان به بیمارستان می‌کشد. همچنین از هر ۱۰۰۰ کودک دچار سرخک یک تا سه کودک به عوارض وخیم آن مبتلا می‌شوند.

این دو سازمان وابسته به سازمان ملل همچنین ابراز نگرانی می‌کنند که کودکان بیشتری ممکن است در معرض ابتلا به سرخک باشند، چرا که پاندمی کرونا باعث به تاخیر افتادن برنامه‌های واکسیناسیون معمول در بسیاری از کشورها شده است و خواستار بازگرداندن این برنامه‌ها به وضعیت عادی و دسترسی افراد به واکسن‌های نجات‌بخش شده‌اند.

کد خبر 673212 برچسب‌ها كروناويروس سرخک واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس سرخک واکسن بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۰۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در ایلام آغاز شد

ایسنا/ایلام بارش شدید باران و رعد و برق در ایلام از پیش از ظهر امروز مطابق پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان آغاز شد.

بارش شدید باران در استان ایلام در حالی آغاز شده که اداره کل هواشناسی استان نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار زرد صادر کرده است.

از طرفی شرکت منطقه‌ای آب استان نیز هشدار داده است که در مسیر رودخانه‌ها و پل‌ها و سدها اتراق نشود و مردم مراقب طغیان رودخانه‌ها باشند.

طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی بیارندگی در استان ایلام تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

رئیس پلیس راه استان ایلام نیز ضمن هشدا به رانندگان استان گفت: با توجه به هشدار از سوی سازمان هواشناسی، از ظهر روز ۱۱ اردیبهشت، وضعیت ناپایدار جوی و بارش باران، آبگرفتگی معابر برون شهری و کاهش دید افقی در نقاط مختلف برای رانندگان پیش بینی شده  که این امر وضعیت متفاوت و خاصی را برای سفرهای بین شهری ایجاد می کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • بارش شدید باران در ایلام آغاز شد
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است