Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور اوکراین مدعی شده است که؛ شماری از نیرو‌های تکاور و چتربازان روس در ساعت‌های اولیه آغاز جنگ، برای ترور یا دستگیر کردن وی و خانواده اش به مجتمع ریاست جمهوری در کی یف حمله کرده بودند.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش هفته نامه تایم؛ ولودیمیر زلنسکی در گفتگویی با سیمون شوستر خبرنگار این هفته نامه با بیان اینکه ۲ هفته در کی یف بوده است، اظهار کرد: چتربازان روس در نخستین ساعت‌های آغاز جنگ در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) برای یافتن او و خانواده اش، وارد ناحیه ساختمان‌های دولتی در کی یف شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور اوکراین در ادامه با پراکنده خواندن خاطرات خود از چند ساعت نخست جنگ در بامداد پنجشنبه، گفت: درست پس از آغاز حملات هوایی و بمباران‌ها که صدای بلندی داشت، به همراه اولنا زلنسکا همسرش، دختر ۱۷ ساله و پسر ۹ ساله اش را بیدار کردند تا آماده فرار شوند.

زلنسکی ادامه داد: در آن هنگام کاملا از نقش خود در این جنگ آگاه شده و دریافته بودم که تحت نظر قرار دارم و به یک نماد تبدیل شده ام و باید همانند یک رئیس کشور اقدام و رفتار کنم.

اندری یرمک، رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین نیز به تایم گفته است که، ارتش به زلنسکی اطلاع داد که گروه‌های چتربازان ارتش روسیه برای کشتن یا اسارت او و خانواده اش در کی یف فرود آمده اند.

وی ادامه داد: رخداد‌های آن شب را قبلا تنها در فیلم‌های سینمایی دیده بودیم.

هفته نامه تایم در این راستا نوشت: تیراندازی‌هایی در اواخر شب و هم زمان با آغاز نخستین روز جنگ در اطراف مجتمع ریاست جمهوری رخ داد. نگهبانان داخل مجتمع، چراغ‌ها را خاموش و جلیقه‌های ضد گلوله و تفنگ و مسلسل برای زلنسکی و نزدیک به ۱۲ تن از دستیاران و اطرافیانش اوردند. مجتمع کاملا به دیوانه خانه تبدیل شده بود.

گفتنی است، نظامیان روسیه در هنگام اقامت خانواده زلنسکی درون مجتمع ۲ بار، برای حمله تلاش کردند. زلنسکی در شب بعد با رد چند پیشنهاد برای انتقال به مکان امن‌تر و یا پیشنهاد ایالات متحده و انگلیس برای خروج از کشور و تشکیل دولت در تبعید، برای ضبط پیام تصویری با گوشی خود به حیاط مجتمع رفت.

پیش از این نیز گزارش‌هایی به نقل از مقامات دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و اوکراین منتشر شده بود، مبنی بر این‌که زلنسکی به عنوان «هدف شماره یک» نظامیان روس، در خطر دستگیر یا کشته شدن قرار دارد.

بیشتر بخوانید: «گوترش» به روسیه و اوکراین سفر می‌کند/ کرملین: تمام تحریم های غرب را نامشروع می دانیم

انتهای پیام/

برچسب ها: زلنسکی روسیه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زلنسکی روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۰۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین

آفتاب‌‌نیوز :

«جرمان گالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین گفت که روسیه روز شنبه به تاسیسات انرژی اوکراین در سه منطقه این کشور حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.

شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از ۲۲ مارس به این سو، نیرو‌های روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می‌کنند.

با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.

تحلیلگران معتقدند که نیرو‌های روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.

نیرو‌های روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران دستگیر شد
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد