Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، بر اساس اعلام دفتر آیت‌الله جوادی آملی مؤمنان می‌توانند به ازای هر نفر به میزان مبلغ حدود سه کیلو گندم، برنج، جو، خرما، کشمش و مانند آن‌ها را به عنوان زکات فطره پرداخت کنند و البته در انتخاب آن ها مختار هستند.

همچنین بر اساس این اعلام، زکات فطره امسال بر اساس نظر آیت‌الله جوادی آملی به قیمت گندم تقریبا ۴۰ هزار تومان و بر اساس قیمت برنج خارجی و ایرانی به ترتیب ۶۰ و ۲۲۵ هزار تومان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق فتوای این مراجع عالی‌مقام، کسی که موقع مغرب شب عید فطر، بالغ، عاقل و هوشیار است و فقیر و بنده دیگری نیست باید برای خود و کسانی که نان‌خور او هستند زکات فطره بپردازد، ضمن آن که کسی که مخارج سال خود و کسانی را که در خرج او هستند ندارد و کسب و حرفه ای نیز ندارد تا بتواند هزینه سال خود و عائله‌اش را از آن راه بگذراند، فقیر است و پرداخت زکات فطره بر او واجب نیست.

همچنین کسی که نماز عید فطر می‌خواند بنابر احتیاط واجب  باید فطره را پیش از نماز عید بپردازد و یا کنار بگذارد.

و اما میزان کفاره غیرعمدی و عمدی نیز بر اساس اعلام دفتر آیت‌الله جوادی آملی به ترتیب برای هر روز ماه مبارک رمضان ۸ و ۴۸۰ هزار تومان است.

کد خبر 673223 برچسب‌ها آیت‌الله جوادی آملی خبر ویژه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آیت الله جوادی آملی خبر ویژه آیت الله جوادی آملی زکات فطره بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۰۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از پذیرش اتباع جدید معذوریم؛ از ایران خارج شوند

احمد وحیدی وزیر کشور گفت: در طول یک سال گذشته بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار اتباع خارجی به کشورهای خود برگشتند و برای اینکه مانع ورود اتباع غیرمجاز به ایران شویم لازم است که قوانین مربوط به این حوزه در مجلس اصلاح شود.

به گزارش خبرآنلاین، وی افزود: اتباع غیرمجاز باید از ایران خارج شوند، اتباع جدید را نمی پذیریم و اتباعی که مجاز هستند و در کشور می مانند بر اساس نیازمندی های اعلام شده دستگاه ها به نیروی کار، خواهد بود و بر این اساس ساماندهی خواهند شد.

دیگر خبرها

  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • ببینید | خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی
  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • تجارت ایران و پاکستان چقدر است؟ | جزئیات تجارت ایران و پاکستان را ببینید
  • از پذیرش اتباع جدید معذوریم؛ از ایران خارج شوند
  • وزیر کشور: اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • آیت‌الله جوادی آملی: حجاج باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند
  • معاون دبیرکل حزب‌الله: مقاومت لبنان آماده جنگ است اما آن را نمی‌خواهد/ بر اساس داده‌ها، صهیونیست‌ها ناتوان هستند و علاقه‌ای به جنگ ندارند/ مقاومت نیز منفعتی در جنگ گسترده نمی‌بیند
  • توصیه مهم آیت‌الله جوادی‌آملی به روحانیون کاروان‌های حج
  • ۲۰ فیلم ترسناک که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند