Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@23:54:49 GMT

سازمان ملل انفجار تروریستی مسجد شیعیان کابل را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۰۵۰۱

سازمان ملل انفجار تروریستی مسجد شیعیان کابل را محکوم کرد

فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل متحد روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: حمله امروز به مسجد "خلیفه صاحب" آخرین مورد از چندین  حمله بی‌رویه به اهداف غیرنظامی در پایتخت و استان‌های افغانستان است و به طور مستقیم حداقل دو تن از کارکنان سازمان ملل و خانواده‌هایشان را که در زمان حمله در داخل مسجد بودند، تحت تأثیر قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"مت نادسن" معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان نیز خاطرنشان کرد حمله امروز که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و در آستانه عید سعید فطر انجام شد، جان انسان ها و مقدسات مذهبی را نادیده می گیرد.

 او گف در زمانی که مسلمانان در سراسر افغانستان برای استقبال از عید آماده می شوند، هیچ کلمه ای نمی تواند این عمل نفرت انگیز و هدف قرار دادن یک مکان عبادت را به اندازه کافی محکوم کند.

انفجاری مهیب عصر جمعه در مسجد و خانقاه «خلیفه صاحب» در شهر کابل روی داد. رسانه‌ها، آخرین آمار شهدای حادثه انفجار تروریستی در مسجد «خلیفه صاحب» شیعیان کابل را ۵۰ تن اعلام کرده اند.

حملات تروریستی و خشونت‌های مرگبار اخیرا در افغانستان شدت گرفته است که در شدیدترین آن یک مدرسه مورد هدف قرار گرفت. قربانیان این اقدام تروریستی بیش از ۲۰ کودک و نوجوان دانش‌آموز بودند.

مرگبارترین حمله از زمان آغاز حکومت طالبان البته مربوط به انفجار انتحاری در فرودگاه کابل بود که در اثر آن بیش از ۱۰۰ غیرنظامی افغان و ۱۳ نظامی آمریکایی کشته شدند.

شاخه منطقه‌ای گروه داعش در افغانستان با اکثریت سنی، بارها شیعیان و صوفیان را که از شاخه‌های عرفانی اسلام پیروی می‌کنند، هدف قرار داده‌اند.

مقامات طالبان اصرار دارند که نیروهای آنها داعش را شکست داده‌اند، اما تحلیلگران می‌گویند که این گروه، یک چالش امنیتی کلیدی است. طالبان از زمان به دست گرفتن قدرت، به طور مرتب به مخفیگاه‌های مشکوک داعش در ولایت ننگرهار حمله می‌کنند.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد گروه تروریستی داعش تحولات افغانستان پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد گروه تروریستی داعش تحولات افغانستان سازمان ملل متحد گروه تروریستی داعش تحولات افغانستان سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۰۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص

در پی حملات گروه تروریستی داعش به استان حمص واقع در مرکز سوریه، ۱۳ تن از نیروهای ارتش این کشور و نیروهای کمکی آن به شهادت رسیدند.

به گزارش ایسنا، خبرنگار سایت خبری المیادین در سوریه امروز جمعه گزارش کرد ۱۳ تن از نیروهای ارتش و نیروهای کمکی این کشور در منطقه «رسم الکوم» در بادیه شرقی حمص در مرکز سوریه بر اثر حمله گروهک‌های داعش به شهادت رسیدند.

دو هفته پیش نیز ۲۲ تن از اعضای تیپ قدس متشکل از داوطلبان فلسطینی در نیروهای کمکی سوریه بر اثر کمین داعش در منطقه «السخنه» حمص به شهادت رسیدند.

گروهک‌های داعش در بادیه سوریه مستقر هستند و از پایگاه آمریکایی «التنف» به عنوان پناهگاه استفاده می‌کنند و همچنین حملات مکرری را به اتوبوس‌های غیرنظامی و نظامی انجام می‌دهند که تاکنون منجر به شهادت تعداد زیادی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • خلیفه کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • وقوع انفجار نزدیک وزارت کشور طالبان در کابل
  • وقوع انفجار در کابل
  • خلیفه ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • خلیفه‌ کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • حملات داعش در عراق شروع شد