Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@22:00:01 GMT

مخالفت طالبان با کمک های بین المللی به افغانستان

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۰۵۰۴

خبرگزاری آریا- معاون نخست وزیر افغانستان، ملا عبدالغنی برادر، روز جمعه گفت که کمک کنندگان بین المللی که به کشور کمک می کنند، هدف سیاسی دارند و بدون دستور کار نمی آیند و افزود که کشور باید خودکفا باشد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از ای ان آی، برادر در حالی که در مراسمی در افتتاح یک شهرک در 35 کیلومتری کابل صحبت می کرد، گفت که کمک های خارجی بدون دستور کار نیست و خواستار خودکفایی افغانستان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که پس از تسلط طالبان بر کشور در ماه اوت سال گذشته، افغانستان همچنان با بحران انسانی شدید و کمبود مواد غذایی مواجه است. وی همچنین در این مراسم گفت که امارت اسلامی افغانستان در نظر دارد تا پروژه های اقتصادی را در بخش های مختلف راه‌اندازی کند تا زمینه های شغلی برای مردم فراهم شود.

معاون نخست وزیر گفت: "امروز تعامل با جامعه جهانی بدون سیاست (ممکن) نیست، اگر بخواهند با ما تعامل داشته باشند در ازای آن چیزی می خواهند، اما این در تمام دنیا رایج است که باید بدهید. چیزی در ازای آن امکان ندارد که آنها چیزی به ما بدهند و ما در ازای آن ندهیم.»

علاوه بر این، حمدالله نعمانی، سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن گفته است که کار پروژه شهرک پیروزی که از 14 سال پیش آغاز شده بود، به دلیل فساد اداری تکمیل نشده است. وی گفت: 131 شهرک در حال برنامه ریزی هستند و امسال 15 شهر داریم که در حال کار هستیم. عبید رحمان از مسئولان پروژه پیروزی ضمن تاکید بر اظهارات معاون نخست‌وزیر در زمینه اشتغال‌زایی، ساخت پیروزی بیش از 13 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند. وی گفت: در این طرح برای 13 هزار و 600 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود. رئیس شرکت چینی تامین کننده مالی این پروژه گفت: "ما به شما اطمینان می دهیم که از تمام قوانین و مقررات امارت اسلامی پیروی می کنیم و به منافع افغانستان متعهد خواهیم ماند. ما کیفیت محصولات خود را با قیمت عادلانه به طور جدی در نظر خواهیم گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ملا برادر افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۰۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان

ریاست عمومی پاسپورت طالبان در بغلان اعلام کرد مدیریت پاسپورت ولایت بغلان در یک سال گذشته، ۲۱ هزار جلد پاسپورت توزیع کرده ‌است.

این ریاست می‌افزاید، با توزیع این شمار پاسپورت ۱۳۲ میلیون افغانی عواید به‌دست آمده است.

گفتنی است چند روز قبل نیز ریاست پاسپورت‌‌ طالبان از توزیع بیش از 130 هزار جلد پاسپورت در هرات، ۲۶ هزار و ۳۹۱ جلد پاسپورت در پکتیا و بیش از ۱۹ هزار جلد پاسپورت در ولایت نیمروز خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • حمله گازانبری امارت طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • وقوع انفجار در کابل
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • مخالفت سوئد با تحقیقات بین‌المللی درباره انفجار «نورد استریم»