Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@15:23:45 GMT

روز جهانی قدس در عراق؛ یک صدا و چند تصویر

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۰۵۴۷

روز جهانی قدس در عراق؛ یک صدا و چند تصویر

روز جهانی قدس، امسال با آستانه بالای امید به زوال رژیم صهیونیستی همراه بود؛ روزه داران به خیابان های گرم شهرهای عراق آمدند در روزی که طعم مقاومت در آخرین جمعه رمضان، خیابان های بغداد و شهرهای عراق را شور انگیزتر کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، امسال راهپیمایی روز جهانی قدس در پایتخت عراق در خیابانی به موازات رودخانه دجله برگزار شد تا شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» به سادگی به سفارتخانه آمریکا -به عنوان بزرگترین حامی این رژیم غاصب- در آن سوی رود برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دستان خرد و کلان مردم عراق چند تصویر بیش از همه خود را نشان می داد؛ تصاویر آیت الله سیستانی و رهبر انقلاب، دو تصویر فرماندهان شهید مقاومت، حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و پلاکارد معروف شعارهای مردم مقاوم یمن در رد رژیم صهیونیستی و آمریکا و طرفداران آنها.

به طور مشخص، تظاهرات بغداد به هر بیننده ای ثابت می کند که ژئوپولتیک مقاومت در جغرافیایی محدود به مرزهای کشورها نمی گنجد. اینجا، همه بودند از باب المندب یمن تا جنوب مدیترانه. مشخصا درباره قدس، صدای واحدی از گلوی شیعه، سنی و مسیحی درآمد تا جهان بشنود که «قدس، محور است».

اقشار مختلف مردم عراق، اعم از شیعه، اهل سنت، اقلیت های دینی و مذهبی، پیر و جوان امروز در راهپیمایی روز قدس حضور داشتند اما مثل همیشه مردان مقاومت با لباس خاکی ها و پرچم های مقاومت در راهپیمایی امروز بیش از گذشته به چشم آمدند و تصویرسازی کردند.

یک پلاکارد ویژه با عنوان «انا عراقی انا مقاوم» (من عراقی ام پس من مقاوم هستم) به نحو بارزی امسال در میان انبوهی از پلاکاردهای آیین روزقدس درخشید.

زنان و کودکان به همراه پدران مجاهد خود بر لطافت راهپیمایی افزودند تا با حنجره های باروت چشیده و روزه دار مردان مقاومت، شعار «کلا کلا اسراییل» و «کلا کلا آمریکا» سر دهند و همزمان، هم اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی و هم حضور غیر قانونی نظامیان و پایگاه های نظامی آمریکایی را در سرزمین ائمه اطهار علیهم السلام محکوم کرده باشند.

سخنرانی حماسی «شیخ محمد النوری» یکی از علمای دین اهل سنت عراق در راهپیمایی امروز، بیش از پیش خون مقاومت را در رگ های راهپیمایان به جوش آورد به ویژه آن هنگام که عادی سازی برخی حکام عرب منطقه با رژیم غاصب را با شدیدترین عبارات محکوم کرد و سازشکاران را به باد انتقاد گرفت تا راهپیمایان در هر بند سخنان او عبارت «الله اکبر» را به نشانه تایید سخنانش تکرار کنند.

در مقابل، صحبت های «احمد العقل» سفیر فلسطین در بغداد که گفت «تاکنون عراقی ها در طول تاریخ چهار بار قدس شریف را از دست یهودیان آزاد کرده اند و تقدیر چنین رقم خورده که گویا بازهم عراقی ها نخستین گروه هایی باشند که وارد قدس شریف خواهند شد» برای تجمع کنندگان در برابر سکوی مرکزی راهپیمایی، جالب توجه بود و نقش فزاینده عراق را در جنگ آتی آزادسازی قدس شریف را برای آنان ترسیم می کرد.

«ابوآلاء الولائی» دبیرکل گروه مقاومت «کتائب سید الشهداء» به نام کمیته مرکزی گروه های مقاومت نیز تهدید کرد هر دستی که در عراق بخواهد برای رابطه با رژیم صهیونیستی، تلاش علنی کنند، آن را قطع می کنیم؛ عباراتی که با شعار تایید و تکبیر حاضران همراه شد.

سفیر فلسطین: از مرحله دفاع به هجوم رسیده ایم

احمد العقل سفیر فلسطین در بغداد به عنوان نخستین سخنرانان از حضور گسترده مردمی و مقاومین و مجاهدین عراقی در راهپیمایی امروز و لبیک گفتن آنان به ندای استغاثه و انتفاضه الاقصی و فراخوان امام خمینی (ره) به عنوان مبتکر روز جهانی قدس، تقدیر کرد.

وی گفت که جنگ تعیین کننده در بیت المقدس در مقابله با امپریالیسم آمریکایی و رژیم صهیونیستی رقم خواهد خورد بنابراین برای این جنگ سرنوشت ساز، باید از هم اکنون برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد که برادران فلسطینی هم اینک با دستان خالی در برابر ماشین جرم و جنایت رژیم صهیونیستی ایستاده و توانسته اند در همین ایام ماه مبارک رمضان در رویارویی بزرگ، یکی از اهداف این رژیم را خنثی یا دستکم به وقت دیگری موکول کنند.

احمد عقل سفیر فلسطین در بغداد

العقل افزود که رژیم صهیونیستی کوشید در ایام ماه مبارک رمضان با حمله به نمازگزاران و موضع گرفتگان در مسجد الاقصی این مکان مقدس را از حیث زمانی و مکانی تقسیم کند اما مقاومت فلسطینیان باعث ناکامی یا دستکم به تاخیر انداختن این طرح شد.

وی قانون جرم دانستن رابطه با رژیم صهیونیستی که قرار است به پارلمان عراق برای تصویب ارائه شود را گام مهمی در مبارزه و روند عادی سازی با این رژیم غاصب دانست و گفت که اگر این قانون به تصویب برسد، دیوار بلندی در برابر طرفداران رابطه با این رژیم غاصب ایجاد شده و می تواند الگویی برای کشورهای دیگر باشد.

به گفته وی، این اقدام باعث می شود که ما از مرحله دفاع به مرحله هجوم در برابر رژیم صهیونیستی و طرفداران عادی سازی پیش برویم.

وی همچنین با اشاره به اینکه بیت المقدس چهار بار در طول تاریخ به دست عراقی ها از چنگ یهودیان آزاد شده تاکید کرد که انتظار می رود که عراقی ها نخستین گروههایی باشند که مجدد وارد مسجد اقصا خواهند شد و آن را آزاد خواهند کرد.

مقاومت عراق: دست طرفداران عادی سازی را قطع می کنیم

دبیرکل کتائب سید الشهدا در سخنانی به نمایندگی از کمیته مرکزی گروه های مقاومت اسلامی عراق تاکید کرد که هر دستی که در عراق، آشکارا بخواهد برای عادی سازی با رژیم صیهونیستی تلاش کند، آن را قطع خواهیم کرد.

«ابوآلاء الولائی» خاطر نشان ساخت که هر دستی که بخواهد حتی در خفا برای عادی سازی با رژیم صهیونیستی تلاش کند مقاومت اسلامی در عراق با تمام توان در برابر آن می ایستد.

به گفته او، مقاومت در عراق، امروز از قدرت تسلیحاتی بالایی برخوردار است که آخرین مورد آن موشک بالستیک جمال ۶۹ و همچنین موشک های دور برد دیگر است.

موشک جمال 69 نجباء عراق که در آستانه روز جهانی قدس رونمایی شد

وی افزود که روز قدس امسال درحالی برگزار می شود که رژیم صهیونیستی مرتکب فجیع ترین جنایت ها علیه ملت فلسطین شده و در همین ایام، به مسجد اقصا حمله کرده و تعداد زیادی از فلسطین را به شهادت رسانده یا زخمی کرده است.

وی از سکوت مجامع بین المللی به ویژه سازمان ملل در قبال این فجایع انتقاد کرد و گفت که سازمان ملل تنها با یک چشم به تحولات جهان می نگرد.

الولائی همچنین روند عادی سازی که برخی حکام عرب با رژیم صهیونیستی در پیش گرفته اند را آغازی برای پایان این رژیم و حکام عرب تن داده به ذلت رابطه با این رژیم غاصب خواند.

وی با یاد از فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به عنوان شهدای قدس شریف تاکید کرد که آزادی قدس بی شک در شرف تحقق است.

عالم دین اهل سنت: با وحدت، قدس شریف آزاد است

یکی از علمای اهل سنت نیز در این مراسم در سخنانی کوتاه تاکید کرد که قدس شریف با وحدت همه اقشار امت اسلامی و همه مذاهب آن تحقق می بخشد.

«شیخ محمد النوری» تاکید کرد که پیروزی بی شک به ما رو کرده است و همان طور که در عراق توانستیم گروه تروریستی داعش را شکست بدهیم، پیروزی در قدس شریف نیز قطعی است.

وی به شدت از حکام عرب به خاطر تن دادن به ذلت رابطه با رژیم صهیونیستی انتقاد و این روند ذلت بار را محکوم کرد و گفت که عراق هرگز به ذلت این رابطه ننگین تن نمی دهد امری که با شعار تایید و الله اکبر حاضران مواجه شد.

بیانیه پایانی: روز قدس روز احیای جهاد در راه قدس است

شیخ «ابورسل» به نمایندگی از کمیته مرکزی احیای روز قدس در عراق نیز با قرائت بیانیه پایانی راهپیمایی تاکید کرد که روز قدس روز احیای جهاد در راه آزادی قدس شریف است.

وی تاکید کرد که روز قدس، باید مبنایی برای ایجاد نهادی شود که قدس در آن، محوریت وحدت در جهان اسلام را داشته باشد.

وی ادامه داد که قدس شریف به عنوان قبله اول مسلمانان و دومین حرم مطهر در جهان اسلام، پایتخت ابدی فلسطین خواهد بود.

در بیانیه پایانی، همچنین تاکید شده است که راهپیمایان عراق با هرگونه سیاست های رابطه با رژیم صهیونیستی و همچنین هتک حرمت مسجد الاقصا و کلیسای قیامت توسط صهیونیست ها مخالف هستند.

این بیانیه می افزاید: امام خمینی (ره) با نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس، شعله ای برای آزادگان جهان برافروخته است که تا برچیده شدن غده سرطانی اسراییل، فروکش نخواهد کرد.

به نوشته بیانیه، همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تاکید کرده اند سراشیبی رژیم صهیونیستی آغاز شده و این سراشیبی تا زوال اسراییل، هرگز متوقف نمی شود.

علاوه بر بغداد، دیگر شهرهای عراق نیز امروز شاهد راهپیمایی ها و تجمع های مردمی و عشایری به مناسبت روز جهانی قدس بوده است.

در روزهای گذشته نیز همایش ها و تجمع ها و نشست های مختلف نخبگان فکری و دانشگاهی در رابطه با قدس شریف در بغداد و دیگر شهرهای عراق برگزار شده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: عراق

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: عراق رابطه با رژیم صهیونیستی روز جهانی قدس رژیم غاصب سفیر فلسطین شهرهای عراق عادی سازی عراقی ها قدس شریف حکام عرب اهل سنت روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۰۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار المیادین در جنوب لبنان از حمله جدید حزب الله به مرکز نظامی اشغالگران در حومه پادگان زرعیت در الجلیل غربی خبر داد.

همچنین یک هدف نظامی اسرائیلی در حومه پادگان برکه ریشه هدف قرار گرفت.

همزمان رسانه های رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در الجلیل غربی خبر داده و اعلام کردند که حدود ۱۵ موشک از لبنان به سمت این منطقه شلیک شده است.

این منابع از شلیک موشک ضدزره از لبنان به سمت زرعیت نیز خبر دادند.

همزمان خبرنگار المیادین در جنوب لبنان از حمله توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به حومه شهرک های الجبین و طیرحرفا در جنوب لبنان خبر داد.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6092418

دیگر خبرها

  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • ضربات جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • برگزاری تظاهرات در حمایت از غزه در استانبول
  • ضربه‌های جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • شلیک ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح
  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس
  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست
  • اسیر صهیونیست: احساس می‌کنیم ما را رها کرده‌اید+ فیلم