Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «سید حسن مرتضوی»، معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با «عبدالله عبدالله»، رئیس سابق شورای عالی مصالحه ملی افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

عبدالله عبدالله در این دیدار با برشمردن برخی مشکلات موجود کنونی افغانستان اظهار داشت: زمان آن گذشته است که طرف‌های بیرونی بخواهند برای مردم افغانستان تصمیم بگیرند و سرنوشت این کشور باید توسط خودشان رقم بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برخی مسائل اخیر پیرامون مهاجرین افغانستانی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران سال‌ها میزبان جمعیت عظیمی از مهاجرین افغانستانی بوده که قدردان این موضوع هستیم. برخی به دنبال ایجاد تنش میان دو ملت بوده و هستند که این رفتارها را محکوم می‌کنیم و از برادران خود در ایران می‌خواهیم با توجه به اوضاع جاری افغانستان، فضا را برای زندگی بهتر برادران و خواهران افغانستانی خود فراهم کنند.

وی در ادامه گفت: امیدواریم شرایط برای بازگشت همه مهاجران به افغانستان فراهم شود و مردم این کشور توسط افغانستانی‌ها و از داخل افغانستان به سمت آبادانی و صلح حرکت کند.

عبدالله عبدالله اظهار داشت: از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم برای پیشرفت افغانستان به حمایت‌های خود ادامه دهد و خواستار تقویت روابط میان دو کشور هستیم.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: عبدالله عبدالله مرتضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۰۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری بر روی معادن طلای افغانستان

مسئولان وزارت معادن و نفت حکومت سرپرست افغانستان، با نشر خبرنامه‌ای در صفحه رسمی این وزارت، از دیدار شیخ شهاب‌الدین دلاور با مسئولان یک شرکت تجارتی افغان و شرکای چینی خبر داد.

سرپرست وزارت معادن و نفت در این دیدار گفت: امنیت در تمام کشور تأمین شده و فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری روی منابع معدنی فراهم شده است و افغانستان از تمام سرمایه‌گذاران ملی و بین المللی استقبال می‌کند.

در ادامه مسئولان شرکت تجارتی عاشوری و شرکای چینی از فراهم سازی زمینه مناسب سرمایه‌گذاری و امنیت سرتاسری از سوی حکومت سرپرست افغانستان اظهار قدردانی کرده و علاقمندی خود را برای سرمایه‌گذاری در معادن طلا، سنگ های قیمتی و مس ابراز کردند.

سرپرست وزارت معادن و نفت نیز اطمینان داد در راستای فراهم سازی زمینه سرمایه‌گذاری با ایشان مطابق قانون و طرزالعمل معادن همکاری خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی
  • راه‌آهن:کنسرسیوم توسعه ریلی از حسن‌نیت ما سوء استفاده کرد
  • خون شریک ۲ + فیلم
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد!
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • سرمایه گذاری بر روی معادن طلای افغانستان