Web Analytics Made Easy - Statcounter

   در پی درگذشت «نادر طالب‌زاده» مستند‌ساز تلویزیونی که با برنامه‌های ضد‌آمریکایی و ضد‌اسراییلی و گفت‌و‌گو با شخصیت‌های منتقد غربی شهرت داشت، شبکۀ تلویزیونی «افق» به یاد او ویژه برنامه‌ای پخش کرد؛ شبکه‌ای که طالب‌زاده از پایه‌گذاران آن بود.


به گزارش عصر ایران، در این برنامه مجید شاه‌حسینی به تفصیل نکات متنوعی را دربارۀ نادر طالب زاده توضیح داد و از جمله تأیید کرد «پسر تیمسار منصور اردوبادی از فرماندهان ارتش شاهنشاهی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»


با این حال روایت شاه‌حسینی قدری متفاوت بود چرا که از سکوت نادر طالب زاده (اردوبادی) در قبال مصادرۀ خانه و باغ پدری در سال 1368 با حکم ستاد اجرایی فرمان امام گفت حال آن که خود مرحوم در مصاحبه با حسین دهباشی گفته بود «دلیلی برای این کار نبوده چون پدرش خانه نشین شده بود».


  مجید شاه‌حسینی گفت: پدر نادر به خاطر همکاری با کودتای نافرجام «قرنی» و مشارکت نکردن در سرکوب عشایر کهگیلویه وبویر احمد خانه نشین شد.


   میهمان برنامۀ «جهان آرا» به خاطر همین ویژگی‌ها نادر طالب‌زاده را که در 16 سالگی به آمریکا رفت و در پی پیروزی انقلاب 1357 زندگی و امکان پیشرفت مادی در آمریکا را رها کرد و به ایران بازگشت شبیه دو شخصیت «مُصعب» و «سلمان فارسی» در تاریخ صدر اسلام دانست و او را همچون «مصعب» شایستۀ لقب «اشراف زادۀ قهرمان». هر چند که در ادامه بیشتر با «حاج قاسم سلیمانی» در یک سطح دانست و گفت: «نقش حاج قاسم در جبهۀ فرهنگی و رسانه‌ای مثل نقش حاج قاسم در جبهۀ نظامی و مقاومت است.»


میهمان «جهان آرا» مرگ برادر نادر طالب‌زاده در آمریکا را هم مشکوک و عوامل اف بی آی را متهم دانست حال آن که خود او گفته بود درگذشت برادرش - ناصر-  که کلینیک درمانی در آمریکا داشت طبیعی بوده است.


از نکات قابل توجه این برنامه این سخن هم بود که سال 1358 به عنوان خبرنگار شبکۀ سی‌بی‌اس آمریکا فعالیت می کرده و قرار بوده گزارشی دربارۀ اشغال سفارت تهیه کند اما پس از آن ترجیح می دهد با صدا وسیما همکاری کند و مأموریت به عکس می شود در حمایت از تصرف سفارت و علیه آمریکا.

 

   بیژن نوباوه نمایندۀ تهران در مجلس هم روی خط آمد و نادر طالب‌زاده را مستحق دریافت عنوان «شهید» دانست:هم به اعتبار سابقۀ جانبازی در جبهۀ جنگ مقابل عراق و هم احتمال ترور بیولوژیک در عراق (به صورت آغشتن چمدان با مواد سمی). میهمان برنامه اما ترجیح داد با قاطعیت چنین ادعایی را طرح نکند وتنها بگوید « مثل شهید زندگی کرد و شهادت را زیست.»


  از بخش‌های قابل اشارۀ دیگر این بود که مسعود ده‌نمکی هم روی خط آمد و از «‌دل‌خوری و رنجوری» طالب‌زاده از خودی‌ها گفت حال آن که مجری و میهمان سعی داشتند ناخرسندی مستندساز را متوجه دولت های اصلاحات و اعتدال بدانند و ده‌نمکی پیش بینی کرد ماجرای آوینی تکرار خواهد شد و همان ها که او را رنجاندند مدعی خواهند شد.


  سخنان ده‌نمکی که با مسیر برنامه کمی زاویه داشت، ادامه نیافت و تریبون بار دیگر به مجید شاه‌حسینی سپرده شد تا بگوید: در نیمۀ دوم دهۀ 70 به خاطر توقف تربیت نیروهای مورد نظر پس از تغییرات وزارت ارشاد و در دهۀ 90 مخالفت دولت روحانی با کنفرانس «افق نو» با او همکاری نشد و مجری برنامه – امیر حسین ثابتی- هم جملاتی را به نقل از مرحوم طالب زاده خواند که رییس جمهوری (روحانی) و وزیر خارجه (ظریف) مانع برگزاری کنفرانس افق نو شده‌اند.


  مجید شاه حسینی البته تأکید کرد طالب‌زاده از مخالفت‌ها نمی‌رنجید و تنها بر این نکته تأکید می‌کرد که مقامات دستگاه دیپلماسی نباید خود را مسؤول پاسخ دادن در قبال سخنان ما رسانه‌ای ها بدانند و هر یک باید کار خود را انجام دهیم.


   سفر کرده به آمریکا در نوجوانی با پیروزی انقلاب به ایران بازگشت در حالی که آرزوی پدر برای تحصیل در رشتۀ پزشکی و علاقه اول خود – ادبیات- را محقق نساخت و دانش‌آموختۀ رشتۀ سینما در دانشگاه کلمبیا شد.


   او فیلم «بشارت منجی» را کارگردانی کرد تا از زبان مسیحیان بگوید در انجیل برنابا ظهور پیامبر اسلام نوید داده شده و میهمان برنامه توضیح داد رهبران مسیحی پس از تماشای فیلم گفتند اگرچه این روایت را قبول ندارند اما از احترام آن به عیسی مسیح سپاس‌گزارند. فیلمی که پایان آن به زبان انگلیسی هم روایت مسیحان دربارۀ مصلوب شدن عیسی را بازگفته و هم باور مسلمانان بر اساس آیۀ قرآن را که عیسی به صلیب کشیده نشده و به معراج رفته است. (مسیحیان معتقدند پس از سه روز به آسمان عروج کرده است). نوباوه فاش کرد این گونه پایان بندی توصیۀ سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان بوده است.


مهم ترین چهره هایی که در این برنامه نادر طالب زاده به آنها تشبیه شد سید مرتضی آوینی و حاج قاسم سلیمانی بودند و از این رو قابل پیش بینی است در برنامه های صدا وسیما دربارۀ او توصیفاتی بر اساس این تسبیهات را نیز بشنویم.


  به گفتۀ میهمان برنامۀ «جهان آرا» همسر طالب‌زاده لبنانی است (خانم زینب مهنا)  و پس از اعمال تحریم ها مشکلات فراوانی برای او ایجاد شد.


  نادر طالب زاده که برنامه های گفت و گو محور اما متفاوت و فارغ از ملاحظات دیپلماتیک را در شبکه های 4 و افق ( راز، عصر، مکث) اجرا کرد روز جمعه 9 اردیبهشت 1401 در بیمارستان خاتم الانبیا درگذشت. مجری برنامه (امیر حسین ثابتی) درگذشت او در روز قدس را حاوی پیام دانست.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۰۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی فعال در خوزستان از چهارشنبه

ایسنا/خوزستان مدیرکل هواشناسی خوزستان از فعالیت سامانه بارشی نسبتا فعال در استان از روز چهارشنبه خبر داد.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، امروز احتمال رگبار و رعد و برق در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات و وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان خوزستان وجود دارد و در دیگر مناطق استان احتمال بارش‌های نقطه‌ای دور از انتظار نیست.

وی افزود: از فردا تا روز سه‌شنبه هم احتمال بارش‌های پراکنده و وزش بادهای متوسط و تندبادهای لحظه ای در برخی ازنقاط استان خوزستان وجود خواهد داشت. از روز چهارشنبه سامانه بارشی نسبتا فعالی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان خواهد شد.

وی گفت: تا فردا تغییر محسوس دمایی نخواهیم داشت و از روز دوشنبه روند کاهش دما در استان خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته اهواز با ۳۹.۲ و ایذه با ۱۲.۹ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۳۹.۲ و ۲۲.۳ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • طالب‌زاده با وجود اهانت‌های گروه‌های مختلف، هیچگاه نه مردد شد و نه ترسید/زیست شهیدانه در زندگی نادر دیده می‌شد
  • ادعای آزادی‌خواهی آمریکا با «سرکوب معترض‌ها» زیر سوال رفته است
  • احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دادگاه لاهه و پیامدهای جهانی
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود
  • فعالیت سامانه بارشی فعال در خوزستان از چهارشنبه