Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی اسماعیلی در رویداد تخصصی پوشاک سنتی جهان اسلام گفت: مجموعه وزارت فرهنگ جهت تنوع بخشی در حوزه مد و لباس تمام تلاش خود را می کند تا بیشترین بهره را از ظرفیت بالای فرهنگ ایرانی و اسلامی ببرد. به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ در نخستین رویداد تخصصی پوشاک سنتی جهان اسلام که در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار شد، گفت: مجموعه وزارت فرهنگ با همراهی دولت اهتمام جدی برای ساماندهی بخش مد و لباس دارد و در این راستا از همه ظرفیت های بالقوه هنری استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ در دولت مردمی خاطرنشان کرد:  وزارت فرهنگ جهت تنوع بخشی در حوزه پوشش با تاثر از مسیولیت اجتماعی تمام تلاش خود را خواهد کرد تا از ظرفیت بزرگ فرهنگ ایرانی، اسلامی بیشترین بهره را ببرد. وی ادامه داد: کارگروه ساماندهی مد و لباس موظف است تا با شناسایی همه ظرفیت های متعلق به فرهنگ کشورهای جهان اسلام، تمام این ظرفیت های فرهنگی، تمدنی را به عرصه بیاورد و ما به عنوان یک امت واحده اسلامی باید با برپایی چنین رویدادهایی به دنبال هم افزایی فرهنگی ملت های مسلمان باشیم اسماعیلی در پایان گفت: نخستین رویداد تخصصی پوشاک سنتی جهان اسلام، برنامه آغازین برای مسیر هم افزایی با جهان اسلام است و مسلما رویدادهای اینچنین با برنامه ریزی مدون ادامه خواهد داشت.

گفتنی است نخستین همایش و جشنواره بین المللی پوشاک سنتی جهان اسلام به همت کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با همکاری مرکز مطالعات فرهنگ سیاسی و روابط بین الملل ماه و نهادهای علمی و فرهنگی از 8 تا 13 اردیبهشت 1401 ،ساعت 22-18 در برج میلاد تهران با حضور پژوهشگران ومقامات داخلی وخارجی برگزار می گردد.

توجه به مقوله فرهنگ به ویژه مد و لباس ایرانی اسلامی در سطح بین الملل و تبیین نقش انگاره های مشترک دینی کشورهای مسلمان در این هنر و صنعت با تاکید برنقش آن در اتحاد  کشورهای اسلامی از اهداف نخستین رویداد تخصصی بین المللی پوشاک سنتی جهان اسلام است .

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیرارشاد اسماعیلی وزیر فرهنگ رویداد تخصصی وزارت فرهنگ مد و لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۱۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته

همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی ( ۲۷ اردیبهشت تا ۳ خردادماه ) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به‌صورت رایگان امکان پذیر شد.

به گزارش ایسنا موزه‌های تاریخ طبیعی به عنوان یکی از متفاوت‌ترین موزه‌ها، نشان دهنده تاریخ جهان آفرینش و طبیعت و محل نگهداری بسیاری از گونه‌های جانوری و گیاهی هستند.

موزه تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با ذخیره بیش از ۹۰۰ نمونه از اجزای مختلف تنوع زیستی شامل جانوران، گیاهان، سنگ،کانی و فسیل در کنار نمایش تنوع زیستی پنج قاره به تفکیک، گنجینه بسیار با ارزشی برای تنوع زیستی ایران و جهان به شمار می‌رود.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، علاقه‌مندان و مراکز آموزشی می‌توانند از ۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد از ساعت ۹ تا ۱۹ به آدرس بزرگراه همت شرق، بین اتوبان یادگار امام و شیخ فضل الله، پارک طبیعت پردیسان مراجعه و به رایگان از موزه تنوع زیستی بازدید کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود