Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@23:13:50 GMT

۶ عاملی که کبد را نابود می کند

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۱۰۶۳

بیماری کبدی می‌تواند ارثی یا ژنتیکی باشد، این عارضه می‌تواند در اثر تجمع چربی در سلول‌های کبد به وجود آید. ناطقان: با گذشت زمان، شرایطی که به کبد آسیب می‌رساند، می‌تواند منجر به زخم (سیروز) و در نهایت نارسایی کبد که یک وضعیت تهدیدکننده زندگی است، شود اما درمان زودهنگام و پیشگیری از عوامل خطر، ممکن است به کبد زمان برای بهبودی بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قند:

کبد از یک نوع قند به نام فروکتوز برای تولید چربی استفاده می‌کند. شکر تصفیه‌ شده باعث تجمع چربی در کبد خواهد شد. برخی مطالعات نشان می‌دهد که قند می‌تواند به‌اندازه الکل برای کبد مضر باشد، حتی اگر اضافه وزن نداشته باشید. این یک دلیل دیگر برای محدود کردن غذاهای حاوی قندهای اضافه مانند نوشابه، شیرینی و آب‌نبات است.

مکمل‌های گیاهی:

حتی اگر روی آن‌ها برچسب "طبیعی" نوشته شده باشد، ممکن است برای شما مناسب نباشد. برای مثال، برخی از افراد گیاهی به نام "کاوا" را برای کاهش علائم یائسگی مصرف می‌کنند اما مطالعات نشان می‌دهد که این مکمل می‌تواند از عملکرد صحیح کبد جلوگیری کند و منجر به هپاتیت و نارسایی کبد شود. شما همیشه باید قبل از مصرف هرگونه گیاهی با پزشک خود صحبت کنید تا از بی‌خطر بودن آن‌ها مطمئن شوید.

چربی اضافی:

چربی اضافی می‌تواند در سلول‌های کبد جمع و منجر به بیماری کبد چرب غیرالکلی (NAFLD) شود. اگر اضافه وزن دارید یا چاق هستید، میانسال هستید یا دیابت دارید، احتمال ابتلا به NAFLD در شما بیشتر است.

استامینوفن:

اگر کمردرد، سردرد یا سرماخوردگی دارید و به دنبال مسکنی مانند استامینوفن هستید، حتما مقدار مناسب آن را مصرف کنید! مصرف بیش از حد این دارو می‌تواند به کبد آسیب برساند. دوز مصرفی و میزان مصرف استامینوفن در یک روز را بررسی کنید. بزرگسالان نباید بیش از ۴ هزار میلی‌گرم استامینوفن در روز دریافت کنند.

الکل:

تقریباً همه افرادی که زیاد الکل مصرف می‌کنند، به کبد چرب مبتلا می‌شوند که اولین مرحله بیماری کبدی مرتبط با الکل است. اکثر افراد مبتلا به کبد چرب علائمی ندارند. همچنین حدود یک سوم افرادی که زیاد الکل مصرف می‌کنند، به هپاتیت الکلی مبتلا می‌شوند. شکل خفیف آن می‌تواند سال‌ها باقی بماند و منجر به آسیب بیشتر کبدی شود، مگر اینکه بیمار نوشیدن الکل را متوقف کند. از بین مصرف‌کنندگان زیاد الکل، ۱۰ تا ۲۰ درصد به سیروز کبدی مبتلا می‌شوند. این عارضه تمایل به پیشرفت دارد و قبل از تشخیص، به‌طور قابل‌توجهی به کبد آسیب می‌رساند.

مصرف بیش از حد ویتامین A:

بدن شما به ویتامین A نیاز دارد و دریافت آن از گیاهانی مانند میوه‌ها و سبزیجات تازه، به‌خصوص آن‌هایی که قرمز، نارنجی و زرد هستند، خوب است. اما اگر مکمل‌هایی مصرف کنید که دارای دوزهای بالایی از ویتامین A هستند، می‌تواند برای کبد شما مشکل ایجاد کند. قبل از مصرف ویتامین A اضافی با پزشک خود مشورت کنید، زیرا احتمالاً به آن نیاز ندارید.

منبع: مشرق برچسب ها: کبد ، نابود ، عامل

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کبد نابود عامل ویتامین A

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۱۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) یک ایرانی این خودروری یک و نیم میلیون دلاری را نابود کرد!

ادموند بارسقیان یوتیوبر ایرانی ساکن کالیفرنیا که پست‌هایش مربوط به خودرو است، صبح امروز دوشنبه به وقت محلی در حال شوآف رانندگی با مک لارن سنا ۱.۵ میلیون دلاری بود که کنترل خودرو را از دست داد و ماشین گرانقیمت را به آهن پاره تبدیل کرد.

به گزارش خبرآنلاین، ماشین به دیوار نمایشگاه اتومبیل لکسوس برخورد کرد و متوقف شد.

ادموند موندی که خود را یک کارآفرین معرفی کرده، در پستهایش سوار بر خودرو‌های گرانقیمت شده و با آنها ویراژ می‌دهد.

به گفته کارشناسان نوع برخورد طوری است که شرکت بیمه خسارت را پرداخت نخواهد کرد و هزینه تعویض و تعمیر نیز سرسام آور خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # خودرو ، تصادفات رانندگی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • (ویدئو) یک ایرانی این خودروری یک و نیم میلیون دلاری را نابود کرد!
  • یک ایرانی این خودروری یک و نیم میلیون دلاری را نابود کرد! | تصاویر
  • جسد‌های باستانی سالم در ایران بعد از کشف نابود شدند! | فیلم
  • وقتی سکوی قهرمانی نابود می شود! / فیلم
  • برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند
  • برای خواب خوب مقررات بگذارید
  • خواسته برخی اعراب از اسرائیل برای نابودی حماس محال است
  • برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • جایگاه شایسته اردبیل در کشتی فرنگی احیا شود