Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@07:41:36 GMT

ساکت الهامی، گزینه سرمربیگری ایران در جام جهانی!

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۱۴۰۷

ساکت الهامی، گزینه سرمربیگری ایران در جام جهانی!

به گزارش همشهری‌آنلاین، یکی از بهترین اتفاقاتی که هفته گذشته رخ داد، صعود فولاد خوزستان از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بود. در شرایطی که پرسپولیس و استقلال را به‌دلیل شاهکار مدیران فوتبال کشورمان از دست داده بودیم و سپاهان هم خیلی زود اوت شد، فولاد به‌عنوان صدرنشین از گروهش صعود کرد و حالا تنها پرچمدار فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیلی هم عالی. بعد از صعود فولاد اما اظهارنظرهایی داشتیم که شاید عجیب‌ترین آنها مربوط به رحمان رضایی بود. این مدافع پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: «به‌نظرم همین امروز هدایت تیم ملی در جام‌جهانی را باید به نکونام بدهند. جواد به راحتی می‌تواند این تیم را اداره کند.»

این که دراگان اسکوچیچ خوب است یا بد و اصلا باید بماند یا نه، یک بحث دیگر است. در کمال شگفتی با وجود باقی بودن تنها ۶ ماه زمان تا جام‌جهانی هنوز تکلیف مسئله به این مهمی روشن نشده است. با این حال افکار عمومی عقیده دارد اگر قرار به عزل اسکوچیچ باشد، یک مربی بزرگ بین‌المللی باید جانشین او شود. با کمال احترام به جواد نکونام، اینکه یک مربی داخلی سرد و گرم نچشیده را بعد از یک قهرمانی حذفی و سوپرجام گزینه نیمکت تیم ملی کشورمان آن هم برای جام‌جهانی بدانیم، پایین آوردن استانداردهای این نیمکت است. به هر حال کارلوس کی‌روش برای خودش وزنی داشت و پس از او هم فدراسیون خودش را مقید به استخدام مربی در تراز بین‌المللی دانست. مارک ویلموتس حداقل روی کاغذ سوابق شایانی داشت. صرفا شکست او و بحران مالی فدراسیون منجر به حضور اسکوچیچ با کارنامه ضعیف شد، اما دراگان نتایج مافوق تصوری گرفت و همین عملکرد درخشان امروز همه را سر دوراهی قرار داده است.

حتی اگر قرار به نبودن اسکوچیچ باشد، استانداردی که در ۱۰ سال گذشته برای تیم ملی تعریف شده باید حفظ شود. اگر قرار است مربیان بومی با چنین موفقیت‌هایی گزینه نیمکت تیم ملی شوند، خب از حالا می‌شود به ساکت الهامی هم فکر کرد؛ به هر حال او هم ۲ تا جام حذفی گرفته و دلیلی ندارد گزینه هدایت تیم ملی نباشد! اگر هم فضیلت نکونام به اعتبار او در دوران بازی است، پس علی کریمی و علی دایی را دریابید. چه فرقی می‌کند؟ کاش اینقدر عجول و احساساتی نباشیم.

کد خبر 673256 برچسب‌ها تیم ملی فوتبال ایران خبر مهم دراگان اسکوچیچ - تیم ملی علی کریمی جواد نکونام باشگاه نساجی مازندران علی دایی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ باشگاه فولاد اهواز کارلوس کی‌روش

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران خبر مهم دراگان اسکوچیچ تیم ملی علی کریمی جواد نکونام باشگاه نساجی مازندران علی دایی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ باشگاه فولاد اهواز کارلوس کی روش جام جهانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۱۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار به ساکت مدیون است

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی فعلی نساجی به‌عنوان سرمربی مس رفسنجان در آخرین مسابقه دور رفت پیش از وقفه جام ملت‌های آسیا با تساوی مقابل پرسپولیس بهانه یحیی گل‌محمدی برای جدایی از تیمش را مقابل او قرار داد و گل‌محمدی هم این موقعیت را پس نزد.

ساکت قبلا در تیم پدیده دستیار یحیی بوده و این دو به همراه حمید مطهری و داوود فنایی در سالی که پدیده به مقام سوم لیگ رسید، کادرفنی فوق‌العاده‌ای را تشکیل داده بودند. حالا ساکت الهامی سرمربی نساجی است و حمید مطهری هدایت تیم تراکتور را در دست دارد و یحیی نیز بیرون از گود اتفاقات فوتبال ایران را نگاه می‌کند، اگرچه دستی بر آتش تراکتور دارد.

در عین حال اوسمار ویه‌را، مربی برزیلی که در آن زمان در ابتدای راه مربیگری قرار داشت، در حال حاضر هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفته و پس از دو نتیجه نه‌چندان قابل دفاع مقابل آلومینیوم و سپاهان در یک بازی بسیار دشوار دیگر در ورزشگاه وطنی تیمش را به دیدار نساجی خواهد فرستاد؛ تیمی با هواداران متعصب، فوق‌العاده و پرانرژی که به‌خاطر موقعیت خاص جدول لیگ یک نفس علیه پرسپولیس خواهند بود.

نساجی فصل گذشته در آخرین بازی با مربی جوان اسپانیایی مقابل پرسپولیس تحقیر شد و همواره در انتظار فرصتی برای جبران این نتیحه بود. آنها حتی در بازی رفت با یک مربی اسپانیایی دیگر (آلکازار) کار را برای پرسپولیس سخت کردند اما سرخ‌ها آن بازی را با گل شهاب زاهدی بردند. اما در بازی برگشت فضاها تنگ‌تر و سماجت‌ بیشتر خواهد بود و البته نساجی با اعتمادبه‌نفس ناشی از دو پیروزی بزرگ مقابل ذوب‌آهن و تراکتور حتی ممکن است به قصد برد وارد میدان بشود.

ساکت الهامی (بچه نازی‌آباد) هر چه که باشد هیچ ترسی از پرسپولیس و استقلال ندارد. او با همین نساجی و تراکتور فاتح جام حذفی ایران شده و مربی کاملا باتجربه‌ای است و در رختکن‌های بزرگ حضور داشته است. ضمن اینکه شیمی بین او و هواداران نساجی طوری به هم می‌خورد که انگار الکس فرگوسن روی نیمکت منچستریونایتد! به هر صورت ساکت که به‌نوعی نیمکت پرسپولیس را مقابل اوسمار ویه‌را گذاشته، به‌صورت بالقوه کسی است که می‌تواند نیمکت سرخ‌ها را از اوسمار خوش قیافه و خوش اخلاق که متولد پاسو فوندو است، بگیرد.

امروز در قائمشهر همه علیه پرسپولیس بسیج شده‌اند و بازی ترسناک و دشوار خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بیست و سه گزینه سرمربیگری بایرن مونیخ!
  • اوسمار به ساکت مدیون است
  • در صورت جدایی از منچستریونایتد؛ اریک تن هاخ آماده جانشینی توماس توخل در بایرن مونیخ
  • ساکت الهامی و یک انگیزه مهم برای شکستن رکورد پرسپولیس
  • جام جهانی تیراندازی| نکونام از صعود به فینال بازماند
  • لیکرز به دنبال تغییر سرمربی
  • جام جهانی تیراندازی| ادامه ناکامی‌ها را نکونام و نوروزیان رقم زدند
  • بازماندن تیراندازان ایران از فینال جام جهانی/ نکونام ۱۱ و نوروزیان ۵۸ شدند
  • گزینه محبوب نکونام استاد فسخ قرارداد شد! | عکس
  • ساکت الهامی به دنبال طلسم شکنی برابر پرسپولیس