Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علیرضا هراتی مطلق جمعه شب در مراسم سالگرد رحلت عالم ربانی آیت الله سید محمد حسن نجفی معروف به آقا نجفی قوچانی گفت: آیت الله آقا نجفی قوچانی یک عالم عامل و سالک الی الله بود و صداقت در لهجه و صدق الحدیث داشت که روحانیون و طلاب باید این صفات را در خود تقویت کنند.

سید محمدحسن نجفی مشهور به آقا نجفی قوچانی، از عالمان و فقیهان قرن چهاردهم قمری و نویسنده کتاب‌های "سیاحت غرب و سیاحت شرق" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از شاگردان میرزا جهانگیرخان قشقایی و آخوند خراسانی بود و در سن ۳۰ سالگی به درجه اجتهاد رسید و پس از ۲۰ سال زندگی در نجف به ایران بازگشت و تا هنگام مرگ در سال ۱۳۶۳ هجری قمری در قوچان به تدریس و ارشاد پرداخت و در گرفتاری‌ها از مردم حمایت می‌کرد و با آن که در هنگام مرگ در منطقه قوچان و حتی برخی شهرستان‌های اطراف نفوذ معنوی داشت از مال دنیا چیزی نداشت.

 امام جمعه قوچان گفت: این عالم وارسته قلم صدق داشت یعنی با قلم راستگویی اقدام به نگارش ۲ کتاب سیاحت شرق و غرب کرده بود و اصطلاحاتی را به کار می‌برد که شاید برخی بگویند این‌ها در شأن علما نیست، ولی ایشان به دنبال بیان با صداقت بودند.

او گفت: آقانجفی قوچانی در صف مراجع زمان خود قرار داشت، یکی از ویژگی‌های عالمان ربانی بر اساس قرآن این است که در صف ملائکه الله قرار دارند و تمام اعضا و جوارح آن‌ها به توحید عملی شهادت می‌دهند و آقانجفی قوچانی به این درجه رسیده و در ردیف علمای ربانی و سالک الی الله بود.

امام جمعه قوچان گفت: کتاب سیاحت شرق و سیاحت غرب گوشه‌ای از تألیف‌های آقانجفی قوچانی است که رهبر معظم انقلاب هم مطالعه این ۲ کتاب را توصیه کرده اند.

هراتی مطلق گفت: آقانجفی قوچانی در دعای قنوت نماز شب خود دعای ابوحمزه ثمالی را می‌خواند و از قبر او بوی معنویت می‌آید، نباید این عالم مورد غفلت قرار بگیرد، اما متأسفانه کم کاری شده و امروز حتی برخی کسبه خیابان شهید بهشتی قوچان که مزار آقانجفی در این مسیر قرار دارد نمی‌دانند این شخصیت بزرگ کیست و قبرش کجاست.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قوچان هم در این مراسم گفت: علما و دانشمندان، پرچمداران هدایت هستند تا کسی به گرداب جهالت و کژی‌ها گرفتار نشود.

احمد محمدیان گفت: این عالم ربانی به عنوان یک فقیه در عصر خود راهنمای مردم قوچان بود و رهبری به طلبه‌ها تأکید کرده اند که از الگویی همچون آقا نجفی درس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهید بهشتی آقا نجفی قوچانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۱۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سپاس در قوچان 

دریافت 37 MB

تصویربردار: حبیبه احسنی

کد خبر 6094375

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین ملی گل‌غلتان بیستم اردیبهشت‎ ماه در کاشان
  • آیین تکریم آیت الله موسوی جزایری با حضور شیوخ طوایف عراق و خوزستان برگزار شد
  • علمای ربانی در برخی نقاط مهجورند/ حجاب از معضلات کف جامعه است
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل‌محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین‌زهرا
  • برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین
  • برگزاری نکوداشت یک پژوهشگر موسیقی در فرهنگسرای ارسباران
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا
  • برگزاری آیین نکوداشت هفته کارگر در شرکت فولاد اکسین/ تجلیل از کارگران نمونه
  • نواخته شدن زنگ سپاس در قوچان 
  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند