Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علم و فناوری معمولا به عنوان یکی از عوامل اصلی توسعه اقتصادی شناخته می‌شود؛ اما خلق دانش به تنهایی کافی نیست. دانشی می‌تواند با توسعه اقتصادی همراه شود که به مرحله تجاری‌سازی برسد و برای کشور ثروت به ارمغان آورد.   

تجاری‌سازی دانش مراحل پیچیده‌ای دارد و اگر به صورت نامناسب انجام شود، محصول به ارزش واقعی خود در بازار ارائه نمی‌شود و تولیدکننده متضرر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل، دستیابی به دانش فنی تجاری شده برای پارک‌های علم و فناوری از اهمیت زیادی برخوردار است. 

بررسی پارک‌های علم و فناوری ایران می‌دهد که مجموعا ۲ هزار و ۱۹۶ دانش فنی در پارک‌های علم و فناوری کشور تجاری شده‌اند. پارک علم و فناوری فارس با ۴۲۶ مورد در بین پارک‌های ایران، بیشترین تعداد دانش فنی تجاری‌شده را دارد و پس از آن پارک علم و فناوری یزد با ۲۵۹ مورد در جایگاه دوم قرار گرفته است.

جدول زیر به معرفی پارک‌هایی که بیشترین تعداد دانش فنی تجاری شده را دارند، می‌پردازد:

ایسکانیوز پیش‌تر در گزارش کدام پارک علم و فناوری بیشترین میزان صادرات فناوری را دارد؟ ، پارک‌هایی که صادرات فناوری بالایی دارند را معرفی کرد و به این نکته اشاره داشت که بالا بودن میزان صادرات فناوری ارتباطی با تعداد نیروها و سابقه تاسیس پارک ندارد. برای مثال پارک علم و فناوری کرمان که دارنده بیشترین صادرات فناوری بود، تعداد نیروها و سابقه تاسیس کمتری نسبت به سایر پارک‌ها داشت. همچنین شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با وجود این که ۵۰۷ واحد فناور و مرکز رشد دارد؛ اما در رتبه چهارم کشوری قرار گرفته است و ۱۷۴ مورد دانش فنی تجاری شده را در کارنامه خود ثبت کرده است. 

با توجه به این که دانش فنی تا زمانی که به مرحله تجاری‌سازی نرسیده، ارزش واقعی خود را نمی‌تواند نشان دهد، لازم است سازوکار مناسبی در پارک‌های علم و فناوری برای تجاری‌سازی دانش فنی شکل بگیرد تا ارزش محصولات به درستی تعیین و به کسب درآمد منجر شود. 

انتهای پیام/

عاطفه نظارتی‌زاده کد خبر: 1138254 برچسب‌ها پارک علم و فناوری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پارک علم و فناوری پارک های علم و فناوری دانش فنی تجاری شده پارک علم و فناوری صادرات فناوری تجاری سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۱۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟

بررسی گفت‌وگوهای اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و دریافت خروجی آن معروف به «ابر کلمات» خروجی قابل تأملی از سخنان اعضای شورا ارائه می‌کند که نشان می‌دهد هر کدام از اعضا روی چه موضوعات و نکاتی تمرکز داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «ابر کلمات» خروجی قابل تأملی از سخنان اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان ارائه می‌کند که نشان می‌دهد هر کدام از اعضا روی چه موضوعات و نکاتی تمرکز داشته‌اند.

در ادامه خروجی گرافیکی که از ابر کلمات و کلید واژه‌های پرتکرار اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در یک سال اخیر داشتند را از نظر می‌گذارانید.

کد خبر 749076

دیگر خبرها

  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • در این جنگل، چوب ها تبدیل به سنگ شدند! /درباره یکی از جالب ترین مکان های روی زمین (+تصاویر)
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • 10 خبر خوشی که به مذاق دشمنان خوش نیامد | از آخرین دستاوردهای کشور بیشتر بدانید
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد