Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@21:04:28 GMT

روش محققان براي درمان ريزش مو و مشکلات پوستي

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۱۷۱۰

خبرگزاری آریا-محققان یک ویتامین را معرفی کردند که ریزش مو، نازک شدن مو و کاهش حجم آن، ناخن‌های شکننده و مشکلات پوستی را برطرف می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، محققان می‌گویند، بسیاری از مسائلی که افراد با آن مواجه هستند مانند ریزش مو، نازک شدن مو و کاهش حجم آن، عدم درخشندگی مو، داشتن ناخن‌های شکننده، مشکل پوستی یا جوش‌های پوستی، مصرف بیوتین یا ویتامین H یا ویتامین B 7 را در روز ضروری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته کارشناسان، علائم کمبود بیوتین شامل نازک شدن مو‌ها (عموما با ریزش مو یا از دست دادن رنگ مو)، بثورات پوسته دار قرمز اطراف چشم، بینی و دهان است؛ علائم سیستم عصبی افسردگی، خستگی، توهم و سوزن سوزن شدن دست‌ها و پاهاست.
ددویکا کامات، محقق هندوستانی می‌گوید: به دلیل مشکلات مختلف مو و پوست با تغییر سبک زندگی، بیوتین برای ما حیاتی شده است که باید آن را به صورت روزانه مصرف کنیم.
وی افزود: «بیوتین نه تنها برای مو، پوست و ناخن‌ها بلکه برای چشم‌ها، عملکرد کبد و مغز ضروری است و باید در مصرف روزانه ما گنجانده شود. من توصیه می‌کنم غذا‌های غنی از بیوتین مانند تخم مرغ، گوشت، آجیل، دانه‌ها، آووکادو، قارچ، بروکلی و سیب زمینی شیرین مصرف کنید. همه این‌ها منابع طبیعی بیوتین هستند. همچنین می‌توانید مکمل‌های بیوتین را همراه با منابع طبیعی به میزان مصرف روزانه خود اضافه کنید».
ددویکا کامات با تاکید بر اینکه بیوتین به بازسازی و رشد بهتر سلول‌ها کمک میکند و متابولیسم اسید‌های آمینه پروتئین ساز را که برای رشد مو و ناخن و پوست ما نیز ضروری هستند، افزایش می‌دهد، گفت: معمولاً دز توصیه شده برای بزرگسالان متوسط حدود 30 میلی گرم است. گاهی اوقات دز بالاتر می‌تواند منجر به برخی مشکلات مرتبط با روده یا یبوست شود. پس مراقب آن باشید. دز مناسب و همچنین مکمل مناسب را ترجیحاً بعد از صبحانه هر روز مصرف کنید»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مشکلات پوستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۱۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۶۹ نفر با علائم تنفسی به بیمارستان مراجعه کردند و ۸۸ نفر نیز بستری شدند.

میثم معزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: از ساعت ۷:۰۰ نهم اردیبهشت تا ساعت ۷:۰۰ امروز دهم اردیبهشت، ۸۱۵ نفر با علائم تنفسی به بیمارستان مراجعه کردند، همچنین از ۷:۰۰ تا ۱۳:۰۰ امروز در مجموع تاکنون ۱۰۶۹ مراجعه کرده‌اند که ۸۸ نفر بستری و مابقی سرپایی درمان شدند.

وی افزود: شهروندان باید تلاش کنند با توجه به میزان آلودگی جز در مواقع اضطرار از منزل خارج نشوند، در صورت خروج حتماً ماسک فیلتردار همراه داشته باشند و از مایعات به مقدار زیاد استفاده کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: بیماران قلبی، تنفسی و افرادی که سابقه بیماری آسم دارند به هیچ عنوان نباید از منزل خارج شوند.

کد خبر 749115

دیگر خبرها

  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • درمان گیاهی ریزش مو
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم