Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-یک مقام آمریکایی اعلام کرد که با وجود تشدید لفاظی های اخیر مسکو، خطر استفاده روسیه از سلاح هسته ای وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: ما هر روز توانایی های هسته ای روسیه را بررسی می کنیم و بر اساس ارزیابی های ما تهدید استفاده روسیه از سلاح‌های هسته‌ای وجود ندارد و خطری قلمرو ناتو را تهدید نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه 21 فوریه 2022 (دوم اسفند 1400) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.
پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه 24 فوریه (5 اسفند 1400) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.
جنگ در اوکراین وارد سومین ماه شده است و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

ایرنا

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۱۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه طی سخنانی از آمادگی کشورش برای استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از «دفاع معتبر اروپا» در برابر تهدیدات روسیه خبر داد و گفت که تمایل دارد درباره این موضوع با دیگر کشور‌های اروپایی تبادل نظر کند.

مکرون طی مصاحبه‌ای گفت که شخصاً علاقمند مطرح کردن موضوع استفاده از سلاح‌های دوربرد، هسته‌ای و سامانه‌های دفاع موشکی با آن کشور‌های اروپایی هست که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در کشور‌های خود مستقر کرده‌اند.

وی افزود: فرانسه موضع خود را حفظ خواهد کرد، اما آماده است تا در دفاع از خاک اروپا بیشتر مشارکت کند. فرانسه که حدود ۳۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد، تنها قدرت هسته‌ای اتحادیه اروپا است.

رئیس‌جمهور فرانسه در هفته‌های اخیر موضع شدیدتری را علیه روسیه اتخاذ کرده است و این اولین بار نیست که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فرانسه را برای دفاع اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند. مکرون اولین بار در سال ۲۰۲۰ به این اقدام احتمالی اشاره کرده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان