Web Analytics Made Easy - Statcounter

 بهروز آقایی گفت: عملیات اجرایی ساخت این پایانه تمام مکانیزه از مهرماه ۱۳۹۹ شروع شده و با در اختیار داشتن دو خط انتقال از اسکله به کندو‌های نگهداری غلات در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد و توان تخلیه کالا‌های اساسی از کشتی‌ها را به حدود ۱۲۰۰ تن در ساعت می‌رساند.

به گفته او، این پروژه با هدف تسریع در تخلیه، ارتقای شاخص‌های نگهداری و افزایش ظرفیت برای پذیرش کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی در بندر شهید بهشتی چابهار طراحی و در حال ساخت و تکمیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقایی گفت: در سال ۱۴۰۰، بندر شهید بهشتی چابهار، بیش از ۲ میلیون تن انواع کالای اساسی (گندم، جو، شکر، ذرت، نهاده‌های دامی و برنج) را از کشتی‌ها تخلیه و وارد شبکه توزیع استان‌های واقع در شرق و مرکز کشور کرد و با کسب سهم حدود ۱۰ درصدی، در جایگاه سوم بین بنادر تجاری جنوبی و شمالی کشور ایستاد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار که بزرگترین بندر اقیانوسی کشور است، با برخورداری از توان عملیاتی دو بندرِ شهید کلانتری و شهید بهشتی، در سال ۱۴۰۰ مشخصا حدود ۱۵۰ هزار تن برنج را از کشتی‌ها تخلیه کرده است. این میزان حدود ۴۹ درصد کل برنج ورودی به کشور از مسیر دریایی در سال گذشته محسوب و رتبه نخست را از این جهت برای چابهار در بین تمامی بنادر تجاری ایران به ارمغان آورد.

 اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در طول دو سال اخیر، تلاش‌های موفقی را نیز برای تبدیل بندر چابهار به قطبی برای صادرات مواد معدنی داشته و رشد ۳.۵ برابری در این زمینه تجربه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنادر و دریانوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۱۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده

شهردار قم از اتمام پروژه تملک و تخریب مغازه‌های قبرستان نو به منظور احداث باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی و مطالعات روی طرح‌ها مطابق چشم‌انداز و راهبردها انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سیدمرتضی سقائیان نژاد امروز _ یکشنبه نهم اردیبهشت _ در جلسه هیئت مدیره سازمان بهسازی، زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر، در خصوص پروژه بهسازی قبرستان نو و احداث باغ مزار مشاهیر اظهار کرد: از ۱۳۲ مغازه اطراف قبرستان نو، بیش از ۹۰ درصد تملک شده و تا یک ماه آینده پروژه تکمیل و مغازه‌ها پاکسازی می‌شود.

وی افزود: دفن در قبرستان‌های داخل شهر ممنوع است و شهرداری منطقه باید این مسئله را کنترل کند.

شهردار قم با اشاره به طرح ایجاد باغ مزار مشاهیر و بازآفرینی محله آبشار قم نو تصریح کرد: پس از تصویب طرح توسط شورای اسلامی شهر قم در حوزه فنی، برنامه‌ریزی های لازم برای اجرای طرح انجام می‌شود.

سقائیان‌نژاد اضافه کرد: اگر پختگی در طرح اجرای این طرح و نگاه بلندمدت وجود نداشته باشد، مجموعه مدیریت شهری زیر سوال می‌رود.

وی با اشاره به اینکه از مجموعه مدیریت شهری خواسته شده است تا با دقت و تلاش طرح‌های شهری را تکمیل کند، تاکید کرد: برنامه‌ریزی و مطالعات روی طرح‌ها مطابق چشم‌انداز و راهبردها انجام می‌شود.

شهردار قم در خصوص قبرستان وادی السلام گفت: اراضی‌های بین سازمانی در شهر قم همچون وادی سلام، قبرستان نو، پروژه شهید کاظمی و میدان تره‌بار میدان مطهری باید بررسی و برای آن تصمیم‌گیری شود.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه چندین پروژه در شهر بازآفرینی شده است، گفت: ۱۱ پلاک در حریم ریل راه‌آهن وجود دارد که باید تملک شود و به میدان سپاه برسد و در ادامه به بزرگراه امیر کبیر متصل شود.

کد خبر 748798

دیگر خبرها

  • اتمام تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد