Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-05@02:19:10 GMT

جاسوسی «اف بی آی» از آمریکایی‌ها ۳ برابر شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۱۹۰۶

جاسوسی «اف بی آی» از آمریکایی‌ها ۳ برابر شد

گزارش شفافیت سالانه جامعه اطلاعاتی آمریکا نشان داد که میزان جاسوسی پلیس «اف بی آی» از آمریکایی‌ها در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال گذشته آن، سه برابر شده است.

به گزارش قدس انلاین، جامعه اطلاعاتی آمریکا در گزارش شفافیت سالانه که روز گذشته(جمعه) منتشر شد، اعتراف کرد که در بازه زمانی دسامبر ۲۰۲۰ تا نوامبر ۲۰۲۱، دفتر تحقیقات فدرال(اف بی آی)، حدود ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ میلیون آمریکایی را تحت بازجویی قرار داده است و علی‌رغم آن که اف بی آی مدعی است که به دنبال هکرهای خارجی بوده است؛ اما گروهای آزادی مدنی می‌گویند این اقدام پلیس فدرال آمریکا، حمله گسترده به حریم خصوصی مردم آمریکا بوده است.

طبق گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، در گزارش سالانه شفافیت جامعه اطلاعاتی آمریکا که دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا(ODNI) آن را منتشر کرده است،‌ آمده است که در بازه زمانی مذکور، اف بی آی، سه میلیون و ۳۹۴ هزار و ۵۳ مورد بازجویی از آمریکایی‌ها در ارتباط با اطلاعات جمع‌آوری شده تحت مجوز بحث‌برانگیز جاسوسی از خارجی ها انجام داده است.

در این گزارش توضیح داده شده است که داده‌های الکترونیکی به طور قانونی طبق بخش ۷۰۲ از قانون نظارت بر اطلاعات خارجی جمع‌آوری شده است. دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا می‌گوید که بخش زیادی از این بازجویی‌ها به واسطه تلاش‌ برای به خطر انداختن زیرساخت‌های مهم آمریکا توسط بازیگران سایبری خارجی در نیمه اول ۲۰۲۱  صورت گرفته است.

در این گزارش همچنین آمده است که میزان بازجویی‌ها و تحقیق و تفحص از مردم آمریکا در یکسال گذشته افزایش چشمگیری داشته است به طوریکه در بازه زمانی دسامبر ۲۰۱۹ تا نوامبر ۲۰۲۰، ۱.۳ میلیون مورد بازجویی و تفحص از آمریکایی‌ها صورت گرفته بود که سال گذشته سه برابر شده بود.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز گذشته در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره این گزارش گفت: «درک من این است که بخشی از آن مربوط به تحقیق و تفحص درباره عملیات‌های هکری احتمالی بوه است؛ اما برای اطلاعات بیشتر شما را به اف بی آی ارجاع می‌دهم».

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا(ACLU) در واکنش به این گزارش، این رفتار اف بی آی را حمله به حریم خصوصی افراد در حجم بسیار وسیع توصیف کرد و «اشلی گورسکی» از اعضای اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در این خصوص گفت: «گزارش امروز، حجم این جستجوهای مخفیانه غیرقانونی را روشن می‌کند و بر فوریت این مشکل تأکید می‌کند. زمان آن رسیده است که کنگره اقداماتی را برای حفاظت از حقوق متمم چهارم آمریکایی‌ها در پیش بگیرد».

بر اساس این گزارش، بخش ۷۰۲ از قانون نظارت بر اطلاعات خارجی به مدیر اطلاعات ملی آمریکا و دادستان کل این کشور اجازه می‌دهد تا غیرآمریکایی‌های مستقر در خارج از آمریکا را به منظور دستیابی به اطلاعات خارجی هدف قرار دهند.

طبق گزارش راشاتودی، فرایند قانون نظارت بر اطلاعات خارجی(FISA) در سالهای اخیر به شدت پس از آن زیر ذره‌بین قرار گرفته است که اف بی آی به طرز نامناسبی از این فرایند برای جاسوسی از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و کارزار انتخاباتی وی از طریق «کارتر پیج» مشاور ستاد انتخاباتی استفاده کرد.

بررسی ۲۹ نمونه  از موارد مورد استفاده از قانون نظارت بر اطلاعات خارجی که توسط بازرس کل وزارت دادگستری در سال ۲۰۲۰ انجام شد، نشان داد که خطاهایی در استفاده از این قانون صورت گرفته است.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اف بی آی و شهروندان آمریکایی آمریکایی ها اف بی آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۱۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو

اکسیوس به نقل از افراد مطلع به موضوع گزارش داد که یک گروه دو حزبی از سناتورهای آمریکایی در طی تماسی با مقامات ارشد دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) نگرانی‌های خود را در مورد تصمیم احتمالی دادگاه برای صدور حکم بازداشت علیه مقامات ارشد اسرائیلی مورد بحث قرار دادند.

به گزارش ایسنا، این تماس ظاهرا روز چهارشنبه برگزار و محرمانه تلقی شده است و مشخص نیست کدام سناتورها در این تماس شرکت کرده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از صدور حکم بازداشت علیه او عصبی است و قانونگذاران آمریکایی را تحت فشار قرار داده تا تلاش کنند دیوان کیفری بین‌المللی را متقاعد کنند که با برنامه‌های احتمالی خود پیش نرود.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌ها گزارش دادند که جمهوری‌خواهان کنگره در حال تهیه پیش‌نویس قانونی برای انتقام گیری از هر مقام دیوان بین‌المللی کیفری هستند که در صدور حکم بازداشت علیه رهبران اسرائیلی دخیل باشد.

کاخ سفید گفته دیوان کیفری بین‌المللی هیچ صلاحیتی ندارد و از تحقیقات آن حمایت نمی‌کند.

روز دوشنبه، رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک مقام اسرائیلی مطلع گزارش دادند که دیوان کیفری بین‌المللی ممکن است حکم بازداشت نتانیاهو، یوآو گالانت، وزیر جنگ و دیگر مقامات ارشد این رژیم را در اوایل هفته آتی صادر کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه
  • تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح
  • بیش از ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند
  • یورش پلیس آمریکا برای سرکوب و بازداشت دانشجویان دانشگاه لس‌ آنجلس
  • حمله معترضان گرجستانی به پارلمان در اعتراض به لایحه «عوامل خارجی»
  • چگونه تیک‌تاک از یک اپلیکیشن محبوب به تهدیدی برای آمریکا تبدیل شد؟