Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان ناصر فغفوری در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح شفافیت قیمت کالا از تولید تا سفره مردم از طریق درج قیمت تولید کننده بر روی کالاها اظهار کرد: خوشبختانه با اجرای این طرح نارضایتی‌ها به تدریج در حال کاهش است.

رفع تدریجی ایرادهای اجرای طرح شفافیت کالا

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر رفع ایرادهای طرح اجرای شفافیت قیمت کالاها افزود: رفع ایراد اجرای این طرح هم بدون مقاومت در حال اجرا است، درج قیمت مصرف کننده، البته به صورت حداکثر بر روی کالاها آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از اهداف اجرای طرح شفافیت قیمت تولید را ایجاد رقابت در سطح عرضه دانست و گفت: هر چند درج قیمت مصرف کننده اهداف طرح را دچار خطا می‌کند ولی درج قیمت مصرف کننده را از سردرگمی نجات خواهد داد.

فغفوری با تاکید بر اینکه طرح شفاف سازی قیمت کالا با یک اقدام کارشناسی شده انجام شده است، ادامه داد: شفاف سازی قیمت کالا منجر به حذف حلقه‌های واسط و مازاد در مسیر توزیع کالا خواهد شد که نتیجه اولیه آن تعدیل قیمت است و الا هدف از اجرای این طرح به هیچ وجه نادیده‌گرفتن سود فروشنده یا تولید کننده نبوده است.

همه کالاها مشمول طرح شفافیت قیمت کالا هستند

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر اینکه در حال حاضر همه کالاهای دارای قابلیت بسته‌بندی مشمول اجرای طرح شفافیت قیمت کالا هستند، افزود: در حال حاضر فقط اقلامی که قابلیت بسته بندی ندارند مانند میوه و یا اقلامی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود مشمول این طرح نیستند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد کاهش حجم برخی از اقلام در پی اجرای طرح شفافیت تولید کالا گفت: تنظیم بازار در حوزه سازمان جهاد کشاورزی است ولی رصد ما از طریق سامانه جامع تجارت کمبودی را در این حوزه نشان نداده است هر چند ممکن است در حوزه عرضه مشکلاتی آن هم به صورت مقطعی روی بدهد.

فغفوری  اجرای طرح شفافیت قیمت کالا موجب حذف و یا حداقل کاهش درآمد واسطه‌ها و حلقه‌های غیر مرتبط شده،لذا مقاومت‌های هم در این سطح در اجرای طرح وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه برخی موضوع درج قیمت بالا در واحدهای تولیدی را در اجرای طرح شفافیت قیمت تولید کالاهای مطرح می‌کنند، گفت واقعیت این است که به محض اعلام قیمت کالا در واحد تولیدی، این قیمت در اظهارنامه‌های مالیاتی هم درج می شود بنابراین واضح است که امور مالیاتی هم مطرح شدن هر قیمتی را قبول نمی‌کند، چرا که سود ناشی از تولید مشمول مالیات خواهد شد و این زنجیره است که به مصرف کننده و ناظر برای شفاف‌سازی امور کمک خواهد کرد.

۵۳ قلم لوازم یدکی مشمول اخذ کد شناسه و رهگیری شدند

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد لزوم توجه به ارتقای کیفیت صنعت خودروسازی گفت: در راستای عمل به این فرمایشات، اقدامات قابل توجهی طراحی و در حال انجام انجام است به همین دلیل ۵۳ قلم لوازم یدکی مشمول اخذ کد شناسه و رهگیری شده است.

فغفوری با تاکید بر اینکه نتیجه اقدامات انجام شده در حوزه لوازم یدکی تا چند ماه آینده مشخص خواهد شد، ادامه داد: حذف تولیدکننده‌های زیر پله‌ای مهمترین فایده اجرایی این طرح است، چراکه این تولیدکننده‌ها به هیچ وجه قادر به اخذ کد شناسه و رهگیری برای عرضه محصولات خود نخواهند شد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان در پاسخ به سوالی در مورد عرضه شکر در بازار زودتر از فرا رسیدن تاریخ تولید آن گفت: این اقدام در راستای کمک به تامین شکر مورد نیاز در بازار انجام شده است.

وی در تشریح ماجرا گفت: یک واحد بسته بندی شکر مورد نیاز خود را تحویل گرفته بود و قرار بود محصولات خود را از آن تاریخ عرضه کند، بنابراین تاریخ بسته بندی را برای موعد مقرر درج کرده بود ولی چون کمبود شکر در بازار به وجود آمد محصولات بسته بندی خود را سه روز زودتر از موعد در بازار عرضه کرد.

فغفوری با بیان اینکه واحد عرضه کننده شکر باید مسؤولیت بسته بندی آن را بر عهده داشته است، تاکید کرد: در مورد عرضه محصولات فاسد شدنی حساسیت وجود دارد ولی در مورد شکر این حساسیت وجود ندارد، پس به نظر من می‌ارزید که نیاز مردم در ایام لیالی قدر برآورده شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان شفاف سازی لوازم یدکی معدن و تجارت استان زنجان اجرای طرح شفافیت قیمت طرح شفافیت قیمت کالا درج قیمت مصرف کننده رئیس سازمان صنعت لوازم یدکی بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۱۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال

بیش ۴ میلیون و ۸۷۴ هزار تن سیما به ارزش ۴ هزار و ۷۶۵ میلیارد تومان در فرودین امسال در بوزس کالا معامله شد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ از ابتدای امسال تا پایان فروردین ماه، 5.6 میلیون تن انواع سیمان عرضه و با تقاضای 6.5 میلیون تنی مواجه و 4 میلیون و 874 هزار و 540 تن آن دادوستد شد که ارزش 4 هزار و 765 میلیارد تومان را ثبت کرد.

همچنین در این مدت 10 میلیون و 676 هزار گواهی سپرده سیمان معادل 10 هزار و 676 تن سیمان به ارزش 11.8 میلیارد تومان در بازار مالی بورس کالا مورد دادوستد قرار گرفت.

عرضه 30 دستگاه کامیون کشنده فاو در بورس کالا

افزون بر این، تالار خودرو بورس کالا سال جدید را با عرضه 30 دستگاه کامیون کشنده فاو (کامیون کشنده FAW J6P-460) آغاز می کند. این خودروها قرار است یکشنبه 9 اردیبهشت در بورس کالا عرضه شوند.

بر این اساس تعداد 30 دستگاه کامیون کشنده فاو سیبامتوربه قیمت پایه 4 میلیارد و 778 میلیون تومان با درصد پیش پرداخت10 درصدی عرضه می شود.

ابلاغ شرایط خرید کامیون کشنده فاو

این گزاش می‌افزاید: بورس کالا شرایط خرید خودرو کامیون کشنده فاو که قرار است یکشنبه 9 اردیبهشت عرضه شود را ابلاغ کرد که بر این اساس مهلت ثبت سفارش ساعت 8 صبح روز یکشنبه 9 اردیبهشت است و به منظور مدیریت سفارش های دریافتی مشتریان، کارگزاران امکان مسدودسازی سفارش های دریافتی را تا ساعت 8:30 روز عرضه خواهند داشت.

هر کد ملی (اشخاص حقیقی) صرفا امکان ثبت سفارش یک دستگاه خودرو و هر شناسه ملی (اشخاص حقوقی) امکان ثبت سفارش حداکثر سه دستگاه خودرو را دارند.

اشخاصی که در عرضه های قبلی در بورس کالا موفق به خرید خودرو شده اند و از ابتدای سال 1398 از شرکتهای خودروسازی خودرو خریداری کرده اند نیز امکان ثبت سفارش را دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال