Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@13:06:15 GMT

برداشت غيرمجاز از کيف رمزارز توسط دوست صميمي

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۲۱۵۰

خبرگزاری آریا-رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که اقدام به برداشت غیر مجاز از کیف پول ارز دیجیتال دوست خود داشت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ سید نظام موسوی اظهار کرد: یکی از شهروندان با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اظهار داشت که به دلیل نداشتن اینترنت از شخصی با هویت معلوم که از دوستان وی است، در خواست داشته که مبلغی از رمز ارز‌های وی را بفروشد که او علاوه بر فروش ارز دیجیتال اقدام به انتقال غیرمجاز ارز به کیف پول خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس پلیس فتا غرب استان تهران بیان داشت: متهم از آگاه نبودن شاکی استفاده نموده و اقدام به برداشت غیرمجاز از کیف پول شاکی نموده است.
این مقام مسئول ادامه داد: متهم در تحقیقات انجام شده منکر بزه انتسابی شد و اظهار داشت که تمام انتقالات با اطلاع صاحب حساب انجام می‌باشد که پس از روبرو شدن با مستندات جرم، بیان داشت که همه رمزارز‌هایی که به صورت غیرمجاز برداشت نموده است، به حساب شاکی عودت می‌دهد و در نهایت پرونده به همراه مجرمین تحویل مراجع قضائی گردید.
سرهنگ موسوی افزود: اولین کاری که برای امنیت دارایی ارز دیجیتال باید انجام دهید، مراقبت از اطلاعات شخصی حسابتان است؛ رمز عبور خود را در اختیار هیچ‌کس نگذارید اگر فردی به کلید خصوصی (Private Key) و کلمات بازیابی کیف پول شما دسترسی داشته باشد، می‌تواند در هر کجای دنیا که باشد، کیف پول شما را هک کرده و دارایی‌هایتان را به کیف پول دیگری انتقال دهد.
این مقام مسئول به مردم هشدار داد: به‌هیچ‌عنوان اطلاعات محرمانه مانند رمز عبور کیف پول و اطلاعات کاربری خودتان در صرافی‌ها را در اختیار دیگران قرار ندهید؛ به یاد داشته باشید که هیچ‌کس، حتی نزدیک‌ترین دوستانتان نمی‌توانند به‌اندازه خود شما در برابر محافظت از دارایی‌هایتان هوشیار باشد.
رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از هموطنان خواست: هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا با ما در میان بگذارید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رمزارز پلیس فتا کیف پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۲۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنیانگذار صرافی رمزارز به چهار ماه زندان در آمریکا محکوم شد

شبکه خبری بلومبرگ اعلام کرد که چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار و مدیر سابق صرافی ارزهای دیجیتال "بایننس" Binance، به اتهام تخلف مالی به چهار ماه زندان در آمریکا محکوم شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، شبکه خبری بلومبرگ اعلام کرد که چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار و مدیر سابق صرافی ارزهای دیجیتال "بایننس" Binance، به اتهام تخلف مالی به چهار ماه زندان در آمریکا محکوم شده است.

چانگ پنگ ژائو در جلسه دادگاه در سیاتل شرکت کرد. قاضی ریچارد جونز مجازات بسیار سبک تری نسبت به 3 سال مورد نظر دادستان صادر کرد. وکلای مدافع درخواست آزادی مشروط کرده بودند.

احیای پرونده شکایت علیه بزرگ‌ترین صرافی رمزارز جهانشکایت از مدیر صرافی رمزارز آمریکایی به اتهام کلاهبرداری

نوامبر گذشته، مقامات ایالات متحده به بایننس به دلیل نقض قوانین مربوط به حفظ اسرار بانکی، مشارکت در پولشویی، عدم ثبت نام مناسب و فرار از تحریم ها، به بایننس دستور پرداخت 4.3 میلیارد دلار را دادند.

چانگ پنگ ژائو همچنین به عدم اجرای یک برنامه موثر برای مقابله با پولشویی اعتراف کرد.

بر اساس گزارش‌ها، قاضی جونز در جلسه دادگاه به پیشینه مثبت ژائو، ورود داوطلبانه وی به آمریکا و همچنین همکاری‌اش با قانون‌گذاران اشاره و وی را در نهایت به 4 ماه زندان محکوم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توقیف ۳ میلیارد ریال کالای احتکاری از انبار غیرمجاز در اصفهان
  • دستگیری ۲ پزشک قلابی طب سنتی در رشت
  • پزشکان قلابی طب سنتی در رشت دستگیر شدند
  • توقیف موتورسنگین غیرمجاز در طرح پلیس رفسنجان
  • بنیانگذار صرافی رمزارز به چهار ماه زندان در آمریکا محکوم شد
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمزارز
  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز بازگردانده می‌شوند
  • از توقیف بیش از ۶۰۰ کیلو مواد مخدر تا کشف داروی غیرمجاز از مرغ فروشی
  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز دستگیر و از کشور خارج شوند