Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت نفت در معاملات پرنوسان روز جمعه تحت تاثیر سقوط بیش از ۲۰ درصدی قیمت معاملات نفت کوره آمریکا، کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، قرارداد نفت کوره آمریکا برای ماه آتی که معیاری برای قیمت‌های دیزل است، روز جمعه تا مرز ۵.۸۵۹۵ دلار در هر گالن صعود کرد اما سپس به رکورد پایین ۴.۴۰۶۷ دلار در هر گالن نزول کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای معاملات دیزل با نگرانی سرمایه گذاران نسبت به کمبود عرضه در پی حمله روسیه به اوکراین، صعود کرده است.

قرارداد نفت کوره به همراه معاملات نفت برنت و بنزین آمریکا روز جمعه منقضی شد. به گفته تحلیلگران، حجم هر سه قرارداد ماه آتی اندک بود و باعث نوسان شدیدی در بازار و ریزش قیمتها در اواخر معاملات شد.

اندرو لیپو از شرکت لیپو اویل آسوشیتس گفت: معاملات روز جمعه نوسان شدیدی داشت و شاید منعکس کننده محدودیت واقعی عرضه نباشد.

بهای معاملات نفت برنت برای ماه بعد با ۱۲ سنت کاهش، در ۱۰۷ دلار و ۱۴ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶۷ سنت کاهش، در ۱۰۴ دلار و۶۹ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات نفت کوره برای تحویل در ماه بعد در ۴.۰۱۷۲ دلار در هر گالن بسته شد.

هر دو شاخص نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت رشد هفتگی داشتند و پنجمین رشد ماهانه متوالی خود را به ثبت رساندند. نفت برنت در آوریل ۱.۳ درصد و وست تگزاس اینترمدیت ۴.۴ درصد افزایش داشت.

قیمتها به دلیل نگرانی از مختل شدن عرضه روسیه به دلیل ادامه جنگ در اوکراین، پشتیبانی شده‌اند. بهای معاملات هفته گذشته با افزایش احتمال پیوستن آلمان به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا حامی تحریم نفت روسیه، تقویت شد.

اسناد وزارت اقتصاد روسیه نشان داد تولید نفت روسیه ممکن است امسال تحت تاثیر تحریم‌های غربی که به سرمایه‌گذاری و صادرات آسیب زده است، ۱۷ درصد کاهش پیدا کند.

در این بین آمار هفتگی نشان داد شمار دکلهای حفاری نفت و گاز آمریکا که معیاری برای ارزیابی تولید در ماه‌های آینده است، هفته گذشته سه حلقه افزایش پیدا کرده و به ۵۵۲ حلقه رسیده است.

شش منبع آگاه به رویترز گفتند اوپک و متحدانش احتمالا به توافق افزایش تدریجی تولید پایبند می مانند و در دیدار پنجم مه، افزایش اندک تولید را برای ژوئن تصویب می کنند.

با این حال عوامل منفی تقاضا پدیدار شده اند. چین هیچ علامتی از تسهیل تدابیر قرنطینه نشان نمی‌دهد و این تدابیر به اقتصاد این کشور و زنجیره تامین جهانی آسیب زده‌اند.

معامله‌گران گفتند: آرامکوی سعودی ممکن است در پی محدود شدن تقاضا برای سوخت در چین به دلیل قرنطینه‌های طولانی و افت شاخه‌ای از رکورد بالایی که ماه گذشته داشتند، قیمت فروش گریدهای نفتی خود به آسیا را در ژوئن کاهش دهد. انتظار می رود آرامکوی سعودی قیمت فروش گرید نفتی سبک عرب لایت را به میزان ۵ تا ۵.۵۰ دلار در هر بشکه نسبت به نرخ پریمیوم ۹.۳۵ دلار در هر بشکه میانگین قیمتهای پلاتس و بازار دوبی کاهش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، نظرسنجی ماهانه نشان داد روند صعودی نفت ممکن است امسال متوقف شود و میانگین قیمت هر بشکه نفت به کمتر از ۱۰۰ دلار برسد زیرا ریسکهای اقتصادی و قرنطینه‌های کرونایی در چین، کمبود عرضه ناشی از جنگ در اوکراین را جبران می کند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بهای معاملات معاملات نفت روز جمعه نفت کوره نفت برنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۲۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمز طلای جهانی در مسیر صعود

قیمت طلای جهانی با تمرکز سرمایه گذاران بر نشست فدرال رزرو آمریکا، ثابت ماند.

به گزارش ایسنا، قیمت طلا امروز، سه شنبه (۳۰ آوریل) ثابت بود و برای سومین افزایش ماهانه متوالی قرار گرفت زیرا فعالان بازار منتظر تصمیم سیاست فدرال رزرو ایالات‌متحده و داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی بودند که اواخر این هفته برای کاهش نرخ بهره منتشر می‌شود.

هر اونس طلا بدون تغییر به ۲۳۳۴ دلار و ۹۲ سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۲۳۴۶ دلار آمریکا رسید. قیمت شمش تا کنون در این ماه ۴.۶ درصد افزایش یافته است.

بازارها بر جلسه سیاست دو روزه فدرال رزرو امروز و داده‌های حقوق‌ و دستمزد غیرکشاورزی روز جمعه تمرکز دارند. به نظر می رسد فدرال‌رزرو در این نشست نرخ بهره پایه خود را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد ثابت نگه داشته است. تورم که اخیراً نشانه‌ای از کاهش یا محدود شدن را نشان نمی‌دهد، سیاست‌گذاران فدرال رزرو را در این هفته در مورد چگونگی توصیف گام‌های بعدی خود به چالش می‌کشد.

گزارش تورم قیمت مصرف‌کننده بیش از حد انتظار در ماه مارس، معامله گران را بر آن داشت تا انتظارات برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را کاهش دهند. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری شمش‌های بدون بازده را کاهش می‌دهد.

تحلیلگران پیش‌بینی‌های خود را در مورد قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ افزایش دادند و انتظار داشتند که مشکلات ژئوپلیتیکی تدریجی برای سرمایه‌گذاران به پناه بردن به دارایی‌های امن و افزایش قیمت‌های رکورددار بیشتر با تقویت ذخایر بانک‌های مرکزی افزایش یابد.

نظرسنجی رویترز نشان داد که تحلیلگران و معامله گران پیش‌بینی قیمت پلاتین و پالادیوم در سال ۲۰۲۴ را به دلیل تقاضای ضعیف بخش خودرو کاهش داده اند اما همچنان انتظار دارند قیمت پلاتین در سال ۲۰۲۵ افزایش یابد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷.۰۹ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۵۲.۴۵ دلار رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۷۲.۶۸ دلار رسید.

دیگر خبرها

  • «خوراکی‌ها»؛ عامل اصلی تورم فقرا در فروردین ۱۴۰۳
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود