Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@17:49:48 GMT

برگزاری جشن بزرگ رمضان در روستای جهانی پالنگان

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۲۵۱۳

برگزاری جشن بزرگ رمضان در روستای جهانی پالنگان

فرماندار شهرستان کامیاران از هنرنمایی هزار دف نواز در قالب جشن بزرگ رمضان به مناسبت عید سعید فطر در روستای پالنگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ مسعود الماسی در گفتگو با خبرنگاران گفت: جشن بزرگ رمضان در روستای پالنگان به همت فرمانداری، بخشداری مرکزی، شهرداری، شورای اسلامی، دهیاری و با حمایت پایگاه میراث جهانی هورامان و حوزه هنری انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه برگزار می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ظرفیت های پالنگان برای میزبانی این رویداد فرهنگی، اظهار داشت: منظر تاریخی روستا و بافت بکر پلکانی آن، پالنگان را به یکی از مقاصد گردشگرپذیر میراث جهانی هورامان تبدیل کرده است.

الماسی با بیان اینکه در برگزاری این جشن بزرگ رمضان پالنگان از تجارب حوزه هنری و حمایت های ارزشمند پایگاه میراث جهانی هورامان بهره مند می شویم، گفت: پالنگان در این روز میزبان جمعی از مدیران، مفاخر، روحانیون و علمای منطقه کردستان خواهد بود.

فرماندار شهرستان کامیاران افزود: این جشن با حضور گروه های برتر موسیقی کردستان و کرمانشاه با اجرای گروه دف نوازی و تنبور نوازی زمینه رونق گردشگری رویدادمحور را در منطقه فراهم می کند.

وی معرفی ظرفیت های دینی و عرفان نهفته در فرهنگ مردم هورامان را از دیگر محورهای جشن هزار دف پالنگان عنوان کرد و گفت: با همراهی صداوسیما و رسانه های داخلی و خارجی تلاش می کنیم بازتاب خوبی از این رویداد داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان جشن بزرگ رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۲۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

ولی جهانی افزود: همزمان با نکوداشت کاشف السلطنه در آیینی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی «دس چای» در موزه چای لاهیجان  باحضور جمعی از مسئولان و مردم رونمایی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گیلان ادامه داد: مهارت سنتی فراوری چای دستی «دس چای» در فهرست میراث ناملموس کشور به شماره ۲۷۶۲به ثبت رسیده است.

جهانی با بیان اینکه چای محصولاستراتژیک  استان است، خاطر نشان کرد: به دلیل اهمیت این محصول فوق‌ العاده در گیلان و ایران، سازمانی با عنوان سازمان چای در کشور ایجاد شد که به مرکزیت گیلان و شهر لاهیجان فعالیت دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • وقوع مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • فیلمی از اتفاق جالب حمله گاو به داخل مراسم هزار دف در روستای پالنگان
  • ۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان