Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-03@00:24:39 GMT

12 تفاوت چیلر آب خنک و هوا خنک

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۲۶۵۰

آیا چیلر آب خنک با هوای خنک تفاوتی دارد؟ اگر دارد تفاوت این دو چیلر در چیست ؟ کدام چیلر بهتر است؟

ما در این مقاله می خواهیم تفاوت این دو چیلر  آب خنک و هوا خنک را بررسی کنیم اما در ابتدا توضیح کوتاهی راجب به هر کدام به شما ارائه می دهیم. در ابتدا باید بدانید که چیلر دستگاهی است که باعث سرماسازی یا گرماسازی محیط میشود و به نوعی تهویه مطبوع محسوب میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر می خواهید درباره چیلر ها و انواع آن بیشتر بدانید، می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

چیلر

چیلر آب خنک

چیلر آب خنک از نوع چیلر های تراکمی هست و در اصل با فشار بالا متراکم میشوند و تفاوتش در کندانسور میباشد . وظیفه اصلی این نوع چیلر ها گرفتن گرمای آب و سرسازی آن و انقال آن به سایر نقاط است که در سازه ها صنعتی ، خانگی ، آب مصرفی پروژه ها ، صنایع شیمیایی ، صنایع دارویی و مجتمع تفریحی ورزشی و فرهنگی استفاده میشود. که ساختار چهار تیکه ایی دارد که شامل

1.کمپرسور 2. کندانسور 3. اواپراتور 4. شیر انبساط

چیلر هوا خنک چیست؟

چیلر هوا خنک نوعی چیلر تراکمی است که بر اساس سیکل تبرید تراکمی بخار دقع حرارت در کندانسور آن توسط هوای آزاد محیط اتفاق می افتد. این نوع چیلر ها به علت نیاز نداشتن به آب در ایران که کمبود آب وجود دارد بسیار مناسب تر هستند و استقبال بیشتری از این نوع دستگاه ها میشود این نوع چیلر ها در واحد های مسکونی ، اداری ، تجاری صنایع دارویی ، غدایی ، شیمیایی ، سوله های ورزشی ، مجتمع های فرهنگی و ... استفاده میشوند . ساختار این نوع چیلر ها همانند مابقی چیلر ها میباشند یعنی شامل کمپرسور ، کندانسور ، اواپراتور و شیر انبساط میباشد که تفاوت این نوع چیلر ها با چیلر های دیگر در نوع کمپرسور آن ها میباشد.

تفاوت اصلی هر نوع چیلر در نوع کمپرسور آن ها است ولی در کل تفاوت های دیگری هم دارند که یک به یک آن ها را بررسی میکنیم. همان طور که گفتیم اصلی ترین تفاوت بین این دو چیلر در نوع کندانسور آن دو است این به این معنی است که کندانسور چیلر آب خنک کندانسوری است که با آب خنک میشود ولی در چیلر هوا خنک ، کندانسور با فن هایی که هوا را جذب میکند خنک میشود که نیازی به آب ندارند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مینی چیلر های نیز می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

مینی چیلر ایتالیایی

تفاوت بعدی این دو نوع چیلر یعنی چیلر آب خنک و هوا خنک در این است که چیلر آب خنک مخزن برج خنک کننده دارد و در این مخزن یا همان برج خنک کننده آب مصرفی برای خنک کردن کندانسور وجود دارد ولی در چیلر هوا خنک هیچ مخزنی برای این کار ندارد و مستقیم از هوای آزاد برای خنک سازی استفاده می کنند.

سومین تفاوت این دو در نوع لوله های آن است یعنی در چیلر هوا خنک از لوله های استفاده میشود که شبیه رادیاتور است و هوا از طریق این لوله ها جابجا میشود ولی در چیلر آب خنک از لوله هایی استفاده میشود که از نوع مبدل حرارتی پوسته و لوله است .

تفاوت بعدی این نوع چیلر ها در قدرت و سرد سازی محیط است که چیلر های هوای خنک به خنک بودن هوا تفریبا بستگی دارد قدرت خیلی کم تری در سردسازی محیط دارند و نسبت به نوع آبی آن ها این هم به علت استفاده از آب برای خنک سازی میباشد و عملکرد این نوع از چیلر ها به دمای هوا بستگی ندارد

پنجمین تفاوت این دو چیلر در میزان مصرف آب آن ها است که در چیلر های آبی به علت وجود مخزن های آب شما مصرف آب بسیار زیادی دارید ولی در چیلر های هوای خنک مصرف آب این نوع دستگاه ها تقریبا 0 است و خیلی بیشتر از هوا استفاده میکند

تفاوت بعدی این نوع از چیلر ها در جاهایی است که چیلر ها استفاده میشوند یعنی چیلر آب خنک به علت استفاده از آب زیاد برای سرماسازی و تهویه هوا برای مناطق کم آب مناسب نیست و حتما باید در مناطقی استفاده شود که میزان آب آن ها بتواند تامین میشود ولی در چیلر های هوا خنک شما در هر منطقه ای توانایی استفاده از آن را دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره درباره چیلرهای جذبی به لینک زیر مراجعه کنید.

چیلر جذبی

هزینه اولیه تفاوت هفتم این نوع از چیلر ها است که اگر شما بخواهین هزینه اولیه کمتری پرداخت کنید باید به مدل چیلر های هوای خنک بروید زیرا هزینه اولیه خرید آن خیلی پایین تر از هزینه اولیه خرید چیلر آب خنک بسیار بیشتر است آن هم به علت خرید مخزن خنک کننده آن است.

هشتمین تفاوت این دو در هزینه نگهداری آن است که هزینه نگه داری چیلر آب خنک خیلی بیشتر از هزینه نگهداری داری چیلر هوا خنک است آن هم به علت نداشتن رسوب با حرکت آب در لوله ها در چیلر آب خنک است و تنها هزینه نگه داری چیلر هوا خنک مربوط به کویل های کنداسور آن است که مربوط به دوره پاکسازی آن میباشد .

تفاوت دیگر این دو چیلر بت هم در نوع ابعاد و اندازه این دو چیلر است که در قدرت برودتی یکسان ابعاد و اندازه چیلر آب خنک کوچک تر از چیلر هوا خنک است این هم به علت این است که در چیلر هوا خنک به علت تقطیر مبرد نیاز به سطح تبادل بیشتری دارد که این سطح تبادل باعث بزرگ تر شدن این چیلر ها و همچنین کمپرسور و تابلو برق بزرگ تری نسبت به چیلر های آب خنک میشود و این مقایسه در ظرقیت برودتی یکسان می باشد

دهمین تفاوت این دو دستگاه در میزان مصرف برق و انرژی این دو است که میزان برق مصرفی در یک ظرفیت برودتی مشخص برای دستگاه های چیلر هوا خنک به علت داشتن کمپرسور های بزرگ تر بیشتر از مصرف برق در چیلر های آب خنک است علت های دیگری که مصرف برق این نع چیلر ها را پایین میاورد نداشتن فن ، کوچکتر بودن کمپرسور و فشار کاری کمتر است که میزان مصرف برق این دستگاه را پایین میارد

طول عمر هر دستگاه تفاوت بعدی است که ما میخواهیم راجب آن صحبت کنیم و این در شرایطی است که به موقع تعمیر شود و سرویس های این دو دستگاه به موقع انجام شود و اگر در شرایط استاندارد این دو دستگاه را قرار دهیم چیلر آب خنک به علت دمای کندانسور پایین تر و فشار کاری کمتر طول عمر بیشتری نسبت به چیلر هوا خنک دارد.

آخرین تفاوت اصلی این دو چیلر در دما های زیر صفر است که هر دو توانایی تولید دمای زیر صفر را دارند ولی اگر میزان سرمای بیشتری شما از دستگاه بخواهین فقط نوع چیلر آب خنک توانایی استفاده در دما های زیر صفر را دارد ، معمولا دما های زیر صفر در صنایع شیمیایی ، دارویی و غذایی کاربرد دارند .

این تقاوت ها اصلی ترین تقاوت میان این دو چیلر یعنی چیلر آب خنک با چیلر هوا خنک بود که ما در این مقاله برای شما فراهم کردیم .

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: استاندارد انرژی برج برق طول عمر نوع چیلر ها چیلر هوا خنک تفاوت این دو تفاوت بعدی هم به علت هوای خنک لوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۲۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی متفاوت از کنکور دادن دانش آموزان قبل از انقلاب

 

در بسته زیر اخبار و محتوا‌های آموزشی پیرامون «فیلمی متفاوت از کنکور دادن دانش آموزان در زمان قبل از انقلاب»، «این آقا معلم هر روز دانش آموزانش را به مدرسه می برد»، « توسط دانش‌آموز؛ موشکش چه بُردی داره!»، «ماجرای این ضرب‌المثل‌های بامزه از چه قرار است؟»، «در هر سنی به چه میزان پروتئین نیاز داریم؟ کمبود پروتئین و اثرات زیانبار آن»، «اگه خیلی حواست جمعه سه تفاوت دو عکس ظاهراً مشابه رو پیدا کن»، «آسونترین کوکو رو اینطوری درست کن؛ یه کوکوی جدید و خوشمزه»، «11 آلاینده‌ی مخفی در خانه که سلامت خانواده را به خطر می‌اندازد»،  را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

فیلمی متفاوت از کنکور دادن دانش آموزان در زمان قبل از انقلاب

این آقا معلم هر روز دانش آموزانش را به مدرسه می برد

برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳؛ آغاز امتحانات از ۲۹ اردیبهشت ماه

عبور دانش آموزان از روی پل معلق و خطرناک برای رسیدن به مدرسه

اگه مثل یه تک تیرانداز تیزبینی، در 7 ثانیه خودرو زرد رو پیدا کن

فیلم آزمایش یک موشک در مدرسه توسط دانش‌آموز؛ موشکش چه بُردی داره!

ماجرای این ضرب‌المثل‌های بامزه از چه قرار است؟

در هر سنی به چه میزان پروتئین نیاز داریم؟ کمبود پروتئین و اثرات زیانبار آن

اگه خیلی حواست جمعه سه تفاوت دو عکس ظاهراً مشابه رو پیدا کن

آسونترین کوکو رو اینطوری درست کن؛ یه کوکوی جدید و خوشمزه

11 آلاینده‌ی مخفی در خانه که سلامت خانواده را به خطر می‌اندازد

 

دیگر خبرها

  • تفاوت عجیب قیمت خودرو در ایران و امارات
  • فیلمی متفاوت از کنکور دادن دانش آموزان قبل از انقلاب
  • سهمیه ارز حج ۱۴۰۳؛ تفاوت ۱۰ میلیونی یورو دولتی و آزاد
  • تفاوت میلگرد A2 و A3 + نحوه تشخیص آن‌ها
  • کیم مین جائه تفاوت بزرگ بایرن و رئال بود
  • راهنمای انتخابی هوشمندانه در خرید چیلر تراکمی
  • علت تفاوت قیمت زیاد در انواع مختلف قهوه چیست؟
  • تفاوت فرمانداری ویژه با فرمانداری عادی چیست؟
  • هدیه روز معلم به حساب بازنشستگان هم واریز می‌شود؟
  • ترابی مثل اسدی بازی رفت: تفاوت ایجاد کن!