Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@06:52:37 GMT

اتفاق عجیب در بازار سکه

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۲۷۷۵

اتفاق عجیب در بازار سکه

حباب سکه نزدیک به ۶ درصد است و بین ارزش ذاتی و قیمت بازاری سکه فاصله معناداری افتاده است. سکه امامی در بازار پشت خطی در مسیر صعودی قرار گرفت و حتی به بالای محدوده حساس ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی رفت. چنین رفتار قیمتی در بازار فلز گران بهای داخلی عجیب بود، چرا که در بازار پشت خطی دلار خبری از رشد معنادار نبود و این ارز هم چنان پشت محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان نوسان می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دو دیدگاه در مورد رشد پشت خطی فلز گران بهای داخلی وجود دارد. گروهی از معامله گران باور دارند که سکه بازان نسبت به رشد قیمت دلار در روز شنبه امیدوار هستند و در بعدازظهر روز جمعه به استقبال چنین افزایشی رفته اند. آن‌ها باور دارند که اسکناس آمریکایی در روز جاری به بالای محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد رفت.

در مقابل این دیدگاه کسانی قرار دارند که معتقدند سکه شانس زیادی برای رشد بیشتر ندارد. از نگاه آن‌ها سکه بازان در بازار پشت خطی قیمت را بالا برده اند تا امروز بتوانند در بالاترین قیمت ممکن دارایی خود را خالی کنند و به فروش برسانند. در واقع این عده باور دارند که با توجه به حباب سنگین سکه، نگه داری آن چندان منطقی نیست و معامله گران تنها به دنبال فرصت مناسبی برای فروش ذخیره فلز گران بهای داخلی خود هستند.

حباب سکه نزدیک به ۶ درصد است و بین ارزش ذاتی و قیمت بازاری سکه فاصله معناداری افتاده است. البته در مهرماه ۹۹ فاصله بین قیمت سکه و ارزش ذاتی آن در برخی مقاطع نیز به بالای ۲ میلیون تومان رفت. در شرایط کنونی این فاصله حدود ۶۵۰ هزار تومان است. تنها در شرایط تغییر معنادار انتظارات می‌توان تصور کرد که فاصله بیشتری بین ارزش ذاتی و قیمت بازار بیافتد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سکه امامی بازار فلز گران بهای داخلی ارز قیمت دلار ارزش ذاتی پشت خطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۲۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاق عجیب در صحن علنی مجلس /نمایندگان به جداول بودجه دسترسی ندارند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا صباغیان نماینده بافق، مهریز، ابرکوه، خاتم و بهاباد در صحن علنی روز سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت ماه - مجلس شورای اسلامی که به عنوان مخالف جدول ۲۱ لایحه بودجه ۱۴۰۳ مطالب خود را مطرح کرد گفت که ما جداول بودجه را که در صحن مجلس در حال بررسی است در سیستم نداریم.

بنابر روایت ایرنا، وی اظهار داشت: ما این موضوع را به بخش فنی مجلس هم گفتیم اما جداول در سیستم نمایش داده نمی‌شود بهتر است که ما ابتدا جداول را در سیستم داشته باشیم تا بتوانیم دقیق‌تر و بهتر تصمیم بگیریم و به عنوان موافق یا مخالف رای بدهیم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901258

دیگر خبرها

  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • اتفاق عجیب در صحن علنی مجلس /نمایندگان به جداول بودجه دسترسی ندارند!
  • اتفاق عجیب در بازار اجاره؛ اجاره راه پله به جای مغازه
  • سفر عجیب یک بازیکن گمنام رئال به مونیخ
  • اتفاق عجیب در بازار اجاره مغازه / ۵ متر راه پله ماهی ۵ میلیون!
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • جوان کاشمری چطور از دختران جوان در برابر ۲ مزاحم دفاع کرد| ضربه چاقو فقط ۲ میلی متر با شاهرگ علی فاصله داشت | ۲ شرور مست و سابقه‌دار بودند
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!