Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@16:42:21 GMT

هیچ دخالتی در انتصابات شهرداری نداشتم

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۳۰۲۷

هیچ دخالتی در انتصابات شهرداری نداشتم

محسن حق شناس عضو شورای اسلامی شهر قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس از قزوین اظهار کرد: مطلقا در انتصابات دخالتی نداشتم و حتی یک ثانیه نیز طرف مشورت مدیریت شهری در انتصابات نبودم. 

وی افزود: به نظر بنده محصول انتصابات، از معدل  کارشناسی قابل قبولی برخوردار نیست و معتقد هستم که شورای ششم از ظرفیت های بالقوه خود برای رسیدن به جایگاه واقعی نظارتی و عملکردی شورا هنوز خوب استفاده نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

حق شناس با اشاره به اینکه شورا فقط جای تعریف و تمجید کردن نیست، گفت: «نقد» مسیر سازندگی است و کسی که از نقد بترسد نقص را قبول کرده و بی شک کسی که نقص را قبول کند، رکود و سکون را پذیرفته است. 

عضو شورای اسلامی شهر قزوین یاد آور شد: نقد به کار  است نه به اشخاص و بنابراین اینطور نیست که چون طرف هم باندی، رفیق و هم تیمی است نباید نقد شود، بلکه اگر عملکرد درست بود باید تشویق و اگر درست نبود باید نقد شود. 

وی اضافه کرد: متاسفانه برخی انتصابات در مشاغل بسیار حساس شهرداری فاقد شرایط احراز اولیه هستند و این موضوع بارها توسط همکارانم در شورا و برخی از دستگاه های نظارتی تذکر داده شده است.

حق شناس ادامه داد: ملاک ارتباطات باید قانون باشد و در جائیکه نص قانونی وجود دارد تخطی از آن نباید در کار باشد، البته باید افراد هم سعه صدر داشته باشند و نقد را بپذیرند و اگر نمی پذیرند باید منطق قانونی ارائه دهند و در منطق قانونی خود موضوعات را پذیرا باشند.

این عضو پارلمان محلی همچنین اعلام کرد: متاسفانه برخی در بیرون و برخی در بدنه شهرداری عنوان می کنند که حق شناس نیروها را می‌چیند و این در حالی است کوچکترین هماهنگی با من صورت نگرفته، چه برسد به اینکه نظر من را در مورد انتصابات خواسته باشند. 

وی تاکید کرد: حتی برخی عنوان کرده اند که معاونین با نظر حق شناس منصوب شده اند که قطعا اینگونه نبوده است، البته معتقدم انتصابات زیر مجموعه شهرداری، حق مسلم شهردار است و ایشان تصمیم گیر است و این حق طبیعی شهردار است که نیروهای زیر مجموعه خودش را بچیند. 

حق شناس تصریح کرد: قانونا هم اعضای شورا هیچ حقی مبنی بر اینکه چه کسی بر روی چه صندلی و با چه مسئولیتی بنشیند، ندارند. 

وی اظهار کرد: من به حق شهردار احترام می‌گذارم و اصراری هم نداشتم ورود پیدا کنم اما در مواردی وارد شدم که انتصابات با روح قانون همراهی نداشت. 

حق شناس ادامه داد: من به شهردار اعلام کردم که انتصابات شما از ظرفیت کارشناسی برخوردار نیست ولی حق شما است و مسئولیت نیز پای خودتان خواهد بود. 

این عضو شورا اعلام کرد: البته زمانی که قانون رعایت نشده و یا روی قانون پا می‌گذاریم و اصرار بر بی قانونی می کنیم، از نظر بنده، شورا باید حرفش را بزند و موضوع بی قانونی را حل کند. 

وی تصریح کرد: قانون گریزی خط قرمز است از این رو اگر شورا به هر مدلی اجازه قانون گریزی بدهد و و از رعایت موازین قانونی طفره برود، خود به خود بسیاری از جاهای دیگر نیز از قانون طفره خواهند رفت.

حق شناس افزود: اخیرا مماشاتی در شورا در خصوص رعایت موازین قانونی در انتصابات حساس و مهم داشتیم که امیدوارم حل شود و ارتباط شورا و شهردار به همان ارتباط قانون محور بازگردد. 

عضو شورای اسلامی شهر قزوین در پایان خاطر نشان کرد: در نظام اداری رفاقت ها، باندها، حزب ها و اسم ها نمی توانند محور ارتباطات باشد بلکه آنچه که باید مرجع ارتباط افراد در مجموعه باشد، قانون است. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین شهرداری شورا عضو شورا حق شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ سلمان اسماعیلی در همایش روز شورا در جمع شورا‌های شهر و روستا ملایر افزود: روستا‌هایی که در محور سد کلان، بخش زند و دره جوزان هستند، ظرفیت بالای گردشگری دارند که باید شورا‌های اسلامی با همراهی دهیاران و مشارکت مردم برای توسعه این بخش‌ها تلاش کنند.

او با بیان اینکه با اعتبارات دولتی نمی‌توان توسعه ایجاد کرد، گفت: با توجه به شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم شورا‌های اسلامی باید مردم را وارد کار کنند تا توسعه محقق شود.

فرماندار ملایر همچنین نهضت ملی مسکن را طرحی بی‌بدیل در دولت سیزدهم برشمرد و تأکید کرد: شورا‌های اسلامی باید از این فرصت مغتنم برای بزرگتر شدن شهر‌ها مردم را پای کار بیاورند تا شرایط زیست مناسبی برای شهروندان ایجاد و منجر به رشد تولید، رونق گردشگری و ایجاد درآمد شود.

شهردار ملایر هم گفت: بودجه شهرداری از سال ۱۴۰۰ از ۲۵۰ میلیارد تومان به یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ افزایش یافت که با همکاری و همراهی شورای اسلامی شهر یک تحول خوبی در بودجه شهرداری ملایر ایجاد شد.

مجید فرجی، بودجه جاری و عمرانی شهرداری را ۴۰ به ۶۰ عنوان کرد و افزود: ۸۰۰ میلیارد تومان از بودجه امسال برای هزینه‌های عمرانی پیش بینی شده است.

او تکمیل مجموعه جهان کوچک، هتل نیمه‌کاره پارک سیفیه پس از ۱۶ سال، آغاز عملیات اجرایی طرح راستان، مرکز تجارت جهانی مبل و منبت و ایجاد مرکز تجاری سرای ایرانی در ساختمان پلاک ۱۷ را از دیگر اولویت‌ها و طرح های عمرانی شهرداری برشمرد.

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • قانون شورا‌ها باید اصلاح شود
  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • انتظار موج جدیدی از خدمت در سال پایانی شورا 
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد
  • بیمه شخص ثالث راننده‌محور، بند قانونی که چشم‌انتظار اجراست
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • سند دار شدن املاک زمین‌های زراعی روستاهای فیروزکوه در سال جاری
  • لایحه «امنیت شغلی» قانونی مضاعف و غیرکارشناسی