Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-08@22:49:25 GMT

◄ تولید چسب تقویت‌کننده بدنه خودرو با فناوری نانو

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۳۱۲۹

◄ تولید چسب تقویت‌کننده بدنه خودرو با فناوری نانو

تین نیوز

 چسب تقویت‌کننده بدنه با جریان‌پذیری بهبودیافته توسط فناوری نانو، ایران‌ساخت شد. این چسب در نواحی مهم بدنه مانند سقف، درب‌ها، ستون‌ها، صندوق عقب و غیره برای تقویت بدنه و افزایش مقاومت‌های مکانیکی کاربرد دارد. این محصول در سالن بدنه اعمال شده و در سالن رنگ، پخت می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، در حال حاضر چالش‌های متنوعی فراروی صنعت خودروسازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فناوری‌های نوین مانند فناوری‌ نانو می‌توانند به رفع برخی از این چالش‌ها کمک چشمگیری کنند. این کار نقش بسزایی در ماندگاری و ادامه حیات شرکت های خودروسازی در بازار دارد. بر همین اساس یک شرکت دانش بنیان به این حوزه ورود کرده و با تولید چسب تقویت کننده بدنه به یکی از چالش های صنعت خودرو پاسخی فناورانه داده است.

این چسب بر پایه رزین اپوکسی، فاقد حلال و PVC است که با الیاف شیشه لمینیت می‌شود. در دمای بیشتر از °C۱۴۰ رزین اپوکسی اتصالات عرضی تشکیل می‌دهد و در نتیجه محصول پخت شده از استحکام بالایی برخوردار است. این محصول پس از پخت می‌تواند به میزان ۵-۳ برابر مقاومت خمشی ورق فلزی را افزایش دهد و استحکام بالایی را ایجاد کند و از لرزش و ارتعاش جلوگیری کند.

این محصول چسبندگی بالایی به سطوح فلزی حتی سطوح روغنی و چرب دارد و به همین علت مقاومت خوردگی زیرآیند را افزایش می‌دهد.

این محصول در حال حاضر نمونه مشابه داخلی ندارد و به صورت انحصاری دانش فنی طراحی و تولید این محصول را در اختیار دارد.

ماندگاری محدود این چسب، زمان‌بر بودن پروسه واردات، تغییرات دمایی در این پروسه و عدم امکان استفاده از این قطعه پس از تاریخ انقضا از مواردی است که همواره مشکلاتی در مسیر واردات این محصول ایجاد کرده است. این در حالی است که قطعه تولیدی این شرکت، با رعایت حداقل بازه زمانی پس از تولید، بلافاصله به شرکت‌های خودروساز ارسال شده و شرایط دمایی برای حمل و انبارداری قطعه رعایت می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: خودرو نانوفناوری صنعت خودروسازی کشور فناوری نانو کیفیت قطعات خودروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۳۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بهره‌گیری از هوش مصنوعی و نانو فناوری در حوزه پزشکی

ایسنا/مازندران رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران جایگاه خوبی در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دارد، گفت: ورود به هوش مصنوعی در حوزه‌های آموزش، پژوهش، تشخیص ودرمان بیماری و استفاده از فناوری‌های جدید و نانو فناوری در حوزه پزشکی و ورود به عرصه آینده پژوهی از جمله اهداف دانشگاه در سال جاری است که امیدوارم با همکاری اساتید و اعضای هیات علمی به این اهداف دست پیدا کنیم.

دکتر فرهاد غلامی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران شامگاه ۱۹ اردیبهشت در مراسم گرامیداشت مقام استاد و تجلیل از اساتید دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه این دانشگاه از نظر وسعت شبکه بهداشتی، درمانی و حوزه پژوهش جزو ۱۰ دانشگاه برتر علوم پزشکی کشور است، گفت: اساتید و هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ۳۶ سال گذشته نقش ویژه‌ای در ارتقای این دانشگاه ایفا کردند که جا دارد از همه آن ها تشکر و قدردانی کنم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۲ دانشکده، ۴ پژوهشکده، ۲۳ مرکز تحقیقات، ۲۶ بیمارستان،  ۲۲ شبکه بهداشت و درمان، ۳۸۰ مرکز جامع سلامت و یکهزار و ۱۰۰ خانه بهداشت در سطح استان فعال هستند، ادامه داد: صدور مجوز راه اندازی دانشکده طب ایرانی و گیاهان دارویی، راه اندازی ساختمان جدید بیمارستان رازی، احداث واحد فناوری دارویی، جذب بیش از ۲۰۰ دانشجوی خارجی و افزایش ۸ رشته دانشگاهی از جمله اقدامات دانشگاه در سال گذشته بوده است.

وی رکن اصلی پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی مازندران را اعضای هیات علمی دانست و افزود: جهش دانشگاه از نسل ۲ به ۴ از اهداف اصلی دانشگاه علوم پزشکی مازندران است که ویژگی اساسی دانشگاه‌های نسل ۴ ارتباط با جامعه است؛ بنابراین در این حوزه باید اقدامات اساسی صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد: اعضای هیات علمی، کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و خانواده‌های آنان بخشی از جامعه هستند بنابراین با ارتقای سواد سلامت و توانمندسازی آنان اقدامات اساسی در جهت افزایش آگاهی جامعه نسبت به حفظ سلامت روانی و جسمی برداشته می‌شود.

در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مازندران دارای ۵۸۰ عضو هیات علمی است و بیش از ۶۲۰۰ دانشجو در ۱۳۵ رشته مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت بهره‌گیری از هوش مصنوعی و نانو فناوری در حوزه پزشکی
  • حضور بازرگانان فناوری در نمایشگاه اینوتکس/ ۲۰ محصول فناورانه رونمایی می‌شود
  • حضور بازرگانان فناوری در نمایشگاه اینوتکس۲۰۲۴/۲۰ محصول فناورانه رونمایی می‌شود
  • تشخیص بیماری‌های خودایمنی با ۴ کیت دانش‌بنیان ایرانی
  • تشخیص بیماری‌های خودایمنی با ۴ کیت ساخته شده در یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی
  • معرفی ۲۵ محصول برتر در اینوتکس 2024
  • انتخاب ۲۵ محصول برتر از بین دو هزار و ۵۰۰ نمونه
  • انسولین با کمک فناوری نانو خوراکی می‌شود
  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه
  • مقایسه جک J۴ با کی ام سی ایگل؛ تفاوت در چیست؟