Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از اعطای مجوز تمام الکترونیکی احداث جایگاه‌ عرضه سوخت با راه‌اندازی سامانه صدور مجوز جایگاه‌های عرضه سوخت خبر داد و گفت: این اقدام به‌منظور شفاف‌سازی، حذف کاغذبازی‌ها و حرکت به سمت استانداردهای دولت الکترونیک برای نخستین بار در صنعت نفت محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید وطن‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با تأکید بر اینکه شفاف‌سازی در رأس برنامه‌های دولت جدید قرار گرفته‌ است، ‌افزود: فرآیند دریافت مجوز احداث جایگاه سوخت پیش از این بسیار طولانی، پیچیده و همراه با امضاهای طلایی بود که هم‌اکنون با راه‌اندازی سامانه درگاه ملی درخواست مجوز جایگاه سوخت مایع و سی‌ان‌جی در زیرمجموعه درگاه ملی مجوزهای کسب‌وکار کشور، افزون بر ارائه خدمات سریع‌تر به مردم، ‌یکپارچه‌سازی و حذف فرآیندهای پیچیده و غیرضروری، گامی مهم در مسیر حرکت به سمت دولت الکترونیک، پاسخگویی و مدیریت شیشه‌ای برداشتیم.

وی تأکید کرد: طراحی تا راه‌اندازی این سامانه در کمتر از دو ماه اجرا شد و از ابتدای فروردین‌ماه امسال با صدور اطلاعیه‌ای به مناطق سی‌وهفت‌گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به بهره‌برداری رسید و نخستین مجوز احداث جایگاه نیز در روز دوم اردیبهشت‌ماه امسال از طریق این سامانه اعطا شد.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: این اقدام با افتخار برای نخستین بار در صنعت نفت محقق شده است و طی این فرآیند تمامی امضاها و مجوزها در مناطق و ستاد کاملاً الکترونیکی انجام و مجوز صادرشده به‌صورت اتوماتیک وارد حوزه مجوزهای ملی کشور شده و ثبت می‌شود و سرانجام فرد درخواست‌کننده بدون هیچ‌گونه مراجعه حضوری مدارک خود را بارگذاری کرده، استعلامات انجام می‌شود و پس از بررسی شرایط زمین و احراز هویت و استعلام‌های لازم از دستگاه‌های امنیتی و ادارات زیرمجموعه، مدارک و مستندات مرحله به مرحله تکمیل و تأیید شده و سرانجام فرد می‌تواند مجوز صادرشده را رؤیت و پرینت کند.

وطن‌خواه با تأکید بر اینکه در روش جدید، افراد به‌هیچ‌عنوان مراجعه حضوری نخواهند داشت،  گفت: فرآیند طولانی چند ساله، سفرهای فرسایشی پرشمار درخواست‌کنندگان به مراکز استان‌ها و پایتخت، پرداخت رقم‌های غیرمتعارف برای دریافت امضا، ایجاد رانت از طریق شرکت‌های زنجیره‌ای و امضاهای طلایی، فساد در روند اعطای مجوز و هزینه میلیاردها تومان پول از جمله چالش‌های روش قدیمی اعطای مجوز احداث جایگاه سوخت بود که با صرف کمترین هزینه برای طراحی این سامانه (کمتر از یک میلیارد تومان) افزون بر ایجاد رضایت‌مندی چشمگیر در بین متقاضیان، گامی مهم برای پاسخگویی و شفاف‌سازی در این حوزه از سوی دولت سیزدهم برداشته شد.

وی با اشاره به اینکه پس از این مجوز ساخت همه جایگاه‌های عرضه سوخت از جمله سوخت مایع و سی‌ان‌جی از طریق این درگاه انجام می‌شود، افزود: قانون‌شکنی و ارائه مجوز برای ساخت جایگاه‌های غیرمجاز و غیراستاندارد از طریق لابی با نمایندگان مجلس از دیگر مشکلات ما در طول سال‌های گذشته در زمینه احداث جایگاه‌های عرضه سوخت بود.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: هم‌اکنون به‌هیچ‌عنوان اعطای مجوز دستی امکان‌پذیر نیست و تمامی مراجعه‌کنندگان باید نسبت به ثبت تقاضای خود از طریق سامانه اقدام کنند.

وطن‌خواه افزود: در این سامانه هر فرد یک پروفایل شخصی دارد که می‌تواند مراحل کار خود را مرحله به مرحله رؤیت و پیگیری کند، هیچ پیش‌شرطی برای ثبت‌نام وجود ندارد و همه افراد می‌توانند ثبت‌نام کنند، این در حالی است که در سال‌های گذشته این فرآیند تنها از طریق رانت و شرکت‌های زنجیره‌ای و با پرداخت ۱۰ درصد سود به این شرکت‌ها ممکن بود و متأسفانه در این بین پول‌های ناسالم بسیاری ردوبدل شده بود. با راه‌اندازی سامانه جدید افزون بر خروج شرکت‌های زنجیره‌ای از فرآیند اعطای مجوز، فرآیند دخالت اتحادیه جایگاه‌داران عرضه سوخت در این فرآیند نیز حذف شده است که حذف این عوامل موجب کوتاه شدن پروسه و ساده و شفاف شدن آن شده است.

به گزارش شانا، سامانه «درگاه ملی درخواست مجوز جایگاه سوخت» به آدرس https://g۴b.ir هم اکنون برای عموم فعال بوده و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق این سامانه درخواست صدور مجوز احداث جایگاه سوخت را ثبت کنند.

منبع: شانا

کلیدواژه: مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات دولت الکترونیک احداث جایگاه سوخت پخش فرآورده های نفتی مجوز احداث جایگاه جایگاه سوخت راه اندازی اعطای مجوز عرضه سوخت شرکت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد اپراتورها بر ایجاد پوشش فیبرنوری پس از صدور مجوز حفاری

براساس قانون بودجه امسال شهرداری‌ها پس از دریافت درخواست اپراتور مورد نظر باید ظرف ۱۵ روز برای صدور مجوز حفاری در معابر شهری اقدام کنند؛ در هر شهری که مجوز برای حفاری صادر شود، اپراتور متعهد باید پوشش فیبر نوری را برای تمامی جمعیت شهر فراهم کند و نمی تواند فقط به نقاط برخوردار شهر تمرکز کند.

به گزارش ایسنا، تفاهم‌نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌و کارها با حضور معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و استاندار خراسان جنوبی، بین شهرداری بیرجند و اپراتور شاتل به عنوان مجری امضا شد.

مهدی روحانی نژاد- معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری- در این مراسم اظهار کرد: این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های کلیدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال اجراست و همه مجوزهای لازم با توجه به سندهای بالا دستی گرفته شده و مجلس شورای اسلامی هم چند مصوبه در این زمینه داشته است.

وی  افزود: از ابتدای دولت سیزدهم انجام کارهای مقدماتی در این زمینه آغاز شده و اپراتورهایی که علاقه‌مند به مشارکت در اجرای این طرح بودند، آمادگی خود را اعلام کرده و مجوز اجرای پروژه در شهرهای مختلف را دریافت کردند.

به گفته روحانی نژاد بر اساس قانون بودجه امسال شهرداری‌ها پس از دریافت درخواست اپراتور مورد نظر بایستی ظرف ۱۵ روز برای صدور مجوز حفاری در معابر شهری اقدام کنند.

وی همچنین تصریح کرد: در هر شهری که مجوز برای حفاری صادر شود، اپراتور متعهد باید پوشش فیبر نوری را برای تمامی جمعیت شهر فراهم کند و نمی‌تواند فقط به نقاط برخوردار شهر تمرکز کند.

معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این زمینه عقب ماندگی در مقایسه با کشورهای منطقه داریم، باید با همکاری همه دستگاه‌های مربوط زمینه تسریع در انجام آن در شهرهای کشور فراهم شود.

روحانی نژاد افزود علیرغم شروع با تاخیر این پروژه ملی در استان خراسان جنوبی ولیکن در صورت همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری‌ها و باتوجه به توان اپراتورهای منتخب برای استان، این امکان وجود دارد که مراسم اتمام پوشش برای کل استان خیلی زودتر از استان‌های دیگر برگزار شود.

محمد جواد قناعت-استاندار خراسان جنوبی-  نیز در این مراسم گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۳۵۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شدند. سعی ما در استان این است تا علاوه بر مرکز استان در سایر شهرستان‌ها هم این طرح سریع‌تر اجرایی شود و مردم از آن بهره‌مند شوند.

طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، همچنین مصطفی بهی-مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی - بیان کرد: براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا و بستر اتصال ۶۵ هزار پورت برای استفاده مشترکین خانگی و تجاری در بیرجند فراهم می شود.

وی با بیان اینکه اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است، گفت: این طرح امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین، ارتقای کیفیت عملکرد و کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند و ارزش سرمـایه گذاری این طرح در بیرجند، حدود هزار میلیارد ریال است.

مهدی بهترین- شهردار بیرجند- نیز در این مراسم تاکید کرد: تمام توان خود را در راستای ارایه خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقلال به خاطر برکناری خطیر از لیگ قهرمانان محروم می‌شود؟
  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می شود
  • پلیس: در روز‌های آینده سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روز‌های آینده
  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می‌شود
  • روند صدور درخواست کارت سوخت تغییر می کند | سامانه جدید روزهای آینده معرفی می‌شود
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده معرفی می‌شود
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده/ تسریع در صدور کارت‌های سوخت
  • آتش سوزی در جایگاه سوخت سی ان جی آستارا
  • تعهد اپراتورها بر ایجاد پوشش فیبرنوری پس از صدور مجوز حفاری