Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@06:24:22 GMT

خورشیدگرفتگی ۱۰ اردیبهشت را از دست ندهید

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۳۳۶۰

یک کارشناس نجوم درباره جزئیات خورشیدگرفتگی امروز ۱۰ اردیبهشت توضیحاتی ارائه کرده است.

خبرگزاری میزان _ باشگاه خبرنگاران نوشت: محمدجواد ترابی گفت: خورشید گرفتگی به وقت ایران در تاریخ ۱۰ اردیبهشت، ساعت ۲۳:۱۵ دقیقه تا ۳ و ۷ دقیقه بامداد یکشنبه ۱۱ اردیبهشت اتفاق خواهد افتاد.

خورشیدگرفتگی تنها در آمریکای جنوبی قابل رویت است و به صورت جزئی خواهد بود و در ایران کاملا سطح خورشید و ماه را نمی‌پوشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس نجوم گفت: خورشید گرفتگی جزئی تنها برای ساکنان منطقه پاتاگونیا یعنی جنوبی‌ترین نقطه خشکی‌های زمین در قاره آمریکای جنوبی و بخش‌هایی از شبه جزیره جنوبگان قابل رویت است.

به گفته وی تمام افرادی که خورشید گرفتگی را مشاهده می‌کنند، باید بدانند که به صورت کامل نخواهد بود.

او گفت: خورشید دقایقی بعد از رسیدن خورشید گرفتگی به اوج غروب خواهد کرد؛ یعنی تمام رویداد‌ها پس از غروب اتفاق خواهند افتاد. در حال حاضر در نیم کره شمالی قرار داریم و به نسبت این نیم کره فصل پاییز است؛ اما ما در فصل بهار قرار داریم؛ بنابراین احتمال کمی در مشاهده این خورشید گرفتگی وجود دارد.

عامل این که نمی‌توانیم خورشیدگرفتگی را مشاهده کنیم این است که در منطقه اقیانوسیه اتفاق می‌افتد و زمان آن هم غروب است. حدود ۹۵ درصد هم هوا ابری خواهد بود.

او گفت: عکاس یا کارشناس نجومی شاید بتواند در لحظه غروب آفتاب خورشید گرفتگی را مشاهده کند و از آن عکس بیندازد؛ چرا که خورشیدگرفتگی در اقیانوس آرام اتفاق می‌افتد و بسیار تصویر زیبایی به دست خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: لمس خورشید برای اولین بار؛ پارکر از میدان‌های مغناطیسی گذشت

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: خورشید گرفتگی نجوم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خورشید گرفتگی نجوم خورشید گرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۳۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • چگونه می‌شود خورشید زمین را روشن کند اما فضا تاریک باشد؟
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - شنبه ۸ اردیبهشت
  • آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم
  • نجات زن میانسال از آب‌گرفتگی
  • (ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم
  • ماه در وضعیت اوج خورشیدی قرار می‌گیرد
  • (ویدئو) خورشید قرمز رنگ در آسمان چین پدیدار شد