Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدمهدی نوروزشمسی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مهلت مجدد ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی و دکتری تخصصی «پژوهشی/ فناوری محور» رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی در نیمه دوم اردیبهشت ۱۴۰۱ ارائه می شود.

وی افزود: فرصت دوباره برای جاماندگان آزمون دکتری تخصصی علوم پزشکی فراهم شده است و احتمالا ۲۲ تا ۲۴ اردیبهشت ماه جاری برای فرصت مجدد ثبت نام مهلت درنظر گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی یادآور شد: آزمون پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور (Ph.D by Research) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی در روزهای ۲ و ۳ و ۴ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این داوطلبان در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در این آزمون ثبت نام کرده بودند. فرصت جدید برای جاماندگان فراهم شده و همچنین افرادی که پیش از این ثبت نام کرده اند می توانند در فرصت جدید نسبت به ویرایش اطلاعات آزمون خود اقدام کنند.

به گزارش مهر، مدارک لازم برای ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی رشته‌های علوم پایه، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۲ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی درج شده است.

هزینه ثبت نام آزمون کتبی مبلغ ۲ میلیون و ۸۵ هزار ریال (۲۰۸ هزار و ۵۰۰ تومان) و استفاده از خدمات پیامکی ۱۲ هزار ریال (۱۲۰۰ تومان) است. داوطلب باید با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به خرید اعتبار به مبلغ ۲ میلیون ۹۷ هزار ریال (۲۰۹ هزار و ۷۰۰ تومان) و دریافت کد پرداخت جهت ثبت نام آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) اقدام کند.

توجه: داوطلبانی که متقاضی شرکت در دو رشته (یا مجموعه) هستند باید برای هر یک پرداخت جداگانه انجام دهند.

بر اساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» مصوب ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی و مصوبات «شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی»، سنجش و پذیرش در مقاطع دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی به شرح زیر است:

شیوه پذیرش: دکتری تخصصی. سهم آزمون کتبی ۵۰ درصد. سهم سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری ۲۰ درصد. سهم مصاحبه علمی ۳۰ درصد.

شیوه پذیرش: دکتری پژوهشی / فناوری محور. سهم آزمون کتبی ۳۰ درصد. سهم سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری ۲۰ درصد. سهم مصاحبه علمی ۳۰ درصد. سهم تهیه طرح واره ۳۰ درصد.

آزمون کتبی به طور متمرکز و به صورت سؤالات چهارگزینه ای و دارای نمره منفی، توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت برگزار می‌شود.

در این دوره شرایطی فراهم شده است که داوطلب می‌تواند متناسب با مدرک مقطع قبلی خود حداکثر در دو رشته (یا مجموعه) امتحانی که در دو گروه متفاوت برگزار می‌شود شرکت کند. داوطلبان، مجاز به انتخاب دو رشته (یا مجموعه) امتحانی از یک گروه نیستند.

برای ثبت نام در دو رشته (یا مجموعه) امتحانی باید دو پرداخت جداگانه صورت گیرد.

بنا بر شرایط و امکانات دانشگاه‌ها و نیز شرایط خاص کشور متأثر از شیوع بیماری، ممکن است آزمون تمام و / یا تعدادی از رشته‌ها بصورت الکترونیک و / یا کاغذی برگزار شود.

داوطلبان برای شرکت در آزمون صرفاً مجاز به انتخاب یکی از دوره‌های دکتری تخصصی (Ph.D) یا دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور (Ph.D by Research/Technology-Oriented) هستند که باید در فرم ثبت نام نسبت به انتخاب یکی از آنها اقدام کنند.

کد خبر 5477908

منبع: مهر

کلیدواژه: آزمون دکتری تخصصی گروه پزشکی مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی ثبت نام داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان آزمون دستیاری دانشگاه پیام نور وزارت علوم سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری دوره دکتری دانشگاه صنعتی شریف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه ها دانشگاه های علوم پزشکی روز جهانی قدس دانشگاه تهران مرکز سنجش آموزش پزشکی آزمون دکتری تخصصی فناوری محور آزمون کتبی ۳۰ درصد دو رشته ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۳۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری تا 12 اردیبهشت 1403

به گزارش صدای ایران از ایرنا، در اطلاعیه سازمان سنجش آمده است: پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۲۸ فروردین ماه و اطلاعیه‌های تاریخ ۲ و ۵ و ۸ اردیبهشت ماه، ضمن اعلام رشته‌محل‌های جدید، تغییر ظرفیت یا حذف برخی رشته‌محل‌ها به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌رساند به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا امروز (۱۰ اردیبهشت) برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا پایان روز چهارشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ نسبت به ویرایش و ثبت رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

براساس این اطلاعیه، داوطلبان ضرورت دارد پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته، اطلاعیه‌های مذکور و این اطلاعیه، در صورت نیاز در مهلت در نظر گرفته شده مذکور به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به بروزرسانی فهرست رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که پیش از این نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه نسبت به ویرایش فهرست رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

برای مشاهده سری چهارم اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری ۱۴۰۳ این پوشه پی دی اف را مطالعه کنید.

آزمون مقطع دکتری نیمه‌متمرکز ۱۴۰۳، چهارم اسفند ۱۴۰۲ در ۱۵۴ شهر کشور؛ شامل ۱۸۶ حوزه اصلی و ۵۶۸ حوزه فرعی در هفت گروه امتحانی شامل علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان برگزار شد.

همچنین در این آزمون بر اساس آمار سازمان سنجش آموزش کشور ۱۵۱ هزار و ۶۴۱ نفر داوطلب شرکت کردند که از این تعداد ۶۷ هزار و ۵۶۴ نفر (۴۵ درصد) زن و ۸۴ هزار و ۷۹ نفر (۵۵ درصد) مرد بودند. افزون بر این، بر اساس آخرین آمار سازمان سنجش حدود ۱۲۸ هزار نفر از این افراد برای شرکت در آزمون کارت دریافت کردند.

کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری ۱۴۰۳، ۲۸ فروردین منتشر شد و روی درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار گرفت. بر اساس اطلاعات سازمان سنجش از مجموع ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری تا 12 اردیبهشت 1403
  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • اطلاعیه جدید سازمان سنجش درباره آزمون مقطع دکتری ۱۴۰۳
  • مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ برای بار سوم تمدید شد
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • تمدید مجدد مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری نیمه‌ متمرکز ۱۴۰۳
  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ دوباره تمدید شد
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر می‌شود