Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@02:37:35 GMT

آغاز طرح مقابله با فقر در اسکو

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۳۴۹۲

آغاز طرح مقابله با فقر در اسکو

آقای فیروزی در جلسه هماهنگی برای آغاز طرح مقابله با فقر مطلق در شهرستان اسکو، طی نشستی با ادارات متولی این طرح و سازمان‌های مردم نهاد و مراکز خیریه و نیکوکاری مجاز و فعال شهرستان، گفت: برای از بین بردن فقر مطلق در این دولت برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اجرا خواهد شد که علاوه بر رفع مشکلات معیشتی، ایجاد اشتغال، رفع مشکلات درمانی و سایر موارد را نیز به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 افرادی که از لحاظ تامین حداقل خوراک، پوشاک و سرپناه دچار مشکل باشند به نوعی با فقر مطلق مواجه هستند  همچنین این افراد قطعا زیر پوشش دو نهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی نیستند.

در مرحله اول این افراد یا خانوارها، توسط مراکز نیکوکاری، مساجد، موسسه‌های خیریه، گروه‌های جهادی و نهاد‌های حمایتی با محوریت ادارات متولی از جمله اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی و کمیته امداد شناسایی و در سامانه‌ای به  نام "حامی" ثبت نام خواهند شد.

افراد شناسایی شده توسط اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه‌های مرتبط مورد بررسی قرار خواهند گرفت و در صورت داشتن شرایط به کمیته امداد معرفی خواهند شد و حتی افرادی که شناسنامه و کد ملی نیز ندارند نیز در این سامانه به صورت موقت ثبت خواهند شد.

 افراد معتاد، بیماران اعصاب و روانی که رها شده اند نیز شناسایی و به سازمان بهزیستی به منظور ساماندهی معرفی خواهند شد که باید برای این مرحله مراکز نگهداری ایجاد شود و یا توسط شهرداری و بهزیستی در گرمخانه‌ها پذیرش شوند و سرانه حمایت را دریافت کنند.

 سایر افرادی که فقر مطلق  دارند به دو نهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی معرفی خواهند شد که سه ماه مورد حمایت قرار خواهند گرفت و در مرحله دوم فرایند توانمند سازی شامل آموزش مهارت، حمایت مالی برای ایجاد اشتغال را نیز خواهیم داشت که در این زمینه مشارکت تمامی دستگاه‌ها را خواستار هستیم چرا که تنها از عهده سازمان‌های حمایتی بر نمی‌آید.

مسائل و مشکلات درمانی نیز مورد کمک و حمایت قرار می‌گیرد و همچنین برنامه‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف نیز برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ابلاغ طرح کمیته امداد و بهزیستی کمیته امداد خواهند شد فقر مطلق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۳۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد

حبیب‌الله آسوده اظهار کرد: طی ۱۲ ماه سال گذشته در مجموع ۲۰ هزار و ۹۲۵ میلیارد تومان در حوزه مشارکت‌های مردمی جمع‌آوری شده که از این میزان، ۲۶۹۹ میلیارد تومان آن مربوط به زکوات، ۴۵۷۲ میلیارد آن مربوط به اکرام و ایتام و ۹۳۱ میلیارد تومان آن مربوط به صدقات است.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ درصد برنامه عملیاتی طی سال گذشته در معاونت کمیته امداد محقق شده است.

به گفته آسوده، میزان مشارکت‌های مردمی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته با رشد ۲۶ درصدی همراه بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: صدقات جمع‌آوری شده در کمیته امداد در امور معیشتی، تامین جهیزیه و لوازم ضروری زندگی، امور تحصیلی و درمان خانواده‌های تحت حمایت هزینه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • حضور ۸۰ دندان پزشک از سراسر کشور در اردوی جهادی شیراز
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • ۸۵۰ هزار دانش‌آموز دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد