Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@22:39:20 GMT

صفر تا صد معرفی ائل گلی تبریز

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۳۵۶۳

صفر تا صد معرفی ائل گلی تبریز

صفر تا صد معرفی ائل گلی تبریزتبریز جاذبه‌های زیادی دارد که گردشگران را برای خرید بلیط هواپیما تهران تبریز وسوسه می‌کند. این شهر تاریخی با خانه‌های برجای مانده از دوران قاجار و دیدنی‌های طبیعی، یکی از مقاصد گردشگری محبوب ایران به‌شمارمی‌رود.

اگر قصد تهیه بلیط هواپیما تبریز تهران را داشتید، حتما تماشای ائل گلی تبریز را در برنامه سفرتان بگنجانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ائل گلی تبریز از آن جاهای دیدنی تاریخی و دوست‌داشتنی شهر تبریز است که جذابیت سفر به این شهر را دوچندان می‌کند. این منطقه با دو قسمت اصلی دریاچه و عمارت ائل گلی در جنوب شرقی تبریز با فاصله هفت کیلومتر تا مرکز شهر قرار دارد. ائل گلی دراصل یادگاری از دوران آق‌قویونلوها به‌شمارمی‌رود. درگذر زمان و با روکارآمدن سلسله‌های پادشاهی مختلف، به‌تدریج ائل گلی به محل کنونی تبدیل شد.

امروزه مجموعه ائل گلی به‌نوعی، یکی از نمادهای شهر تبریز محسوب‌می‌شود. با رزرو بلیط هواپیما تهران تبریز علاوه‌بر فرصت بازدید از جاذبه‌های مختلف شهر تبریز، می‌توانید برای تفرج و تفریح، یک روز را به گشت‌وگذار در پارک ائل گلی اختصاص دهید. در ادامه با علی بابا همراه باشید تا برخی قسمت‌های مهم ائل گلی تبریز را به شما معرفی کنیم.

دریاچه ائل گلی؛ بازتابی از زیبایی چهار فصل
اگر برای تماشای دریاچه ائل گلی بلیط هواپیما تهران تبریز را می‌خرید، به زمان سفرتان توجه کنید. البته دریاچه ائل گلی در همه فصل‌ها زیبایی و جلوه خودش را دارد. این دریاچه با عمقی بین سه تا 9 متر، با انعکاس سفیدی برف در زمستان و یخ‌زدگی سطح آب، چشم‌انداز جذابی را به‌وجودمی‌آورد. اما برای استفاده از هوای دلپذیر اطراف دریاچه بهتر ست بلیط هواپیما تهران تبریز را برای روزهای معتدل‌تر مثل بهار تهیه کنید.

نه‌تنها خود دریاچه بلکه فضای اطرافش هم برای سیروسیاحت گردشگران بسیار جذاب است. محیطی جنگل‌کاری شده در حاشیه دریاچه وجود دارد که می‌توانید از فضای سرسبزش لذت ببرید. هم‌چنین وجود آبشارهای مصنوعی، زیبایی دریاچه ائل گلی را بیشتر کرده‌است. جالب است بدانید که آب دریاچه به‌صورت طبیعی تامین می‌شود. از رودخانه لیقوان جویباری به دریاچه ائل گلی می‌ریزد که آن را پرآب نگه می‌دارد. از حاشیه جنوبی دریاچه ائل گلی تا عمارت ائل گلی که در میانه‌های دریاچه به‌چشم‌می‌خورد، راهی ساخته‌اند. این مسیر با آبنما و گیاهان قشنگی که دارد، شما را از جنوب دریاچه به کاخ ائل گلی می‌رساند.

دریاچه ائل گلی ابتدا برای تامین آب موردنیاز زمین‌های اطراف و ذخیره‌سازی آب، استفاده می‌شد. تا این‌که در دوران صفویه آب دریاچه را از نخاله‌ها پاک و دورتادورش را سنگ‌چین کردند. قاجاری‌ها هم اطراف دریاچه، خیابان‌هایی ساختند که با درختان بید مجنون و تبریزی و گل‌های زیبا تزئین شده‌بود. درنهایت در زمان پهلوی این منطقه برای استفاده عموم به تفرجگاه تبدیل شد. امروزه هم مردم با خرید بلیط هواپیما تهران تبریز در ایام مختلف سال خودشان را برای استفاده از این مکان تفریحی و سایر جاذبه‌های تبریز به این منطقه می‌رسانند.

کاخ ائل گلی؛ جزیره‌ای میان آب‌های ساکت دریاچه
خرید بلیط هواپیما تبریز تهران برای دیدن دریاچه ائل گلی، فقط به همین بخش ختم نمی‌شود. بازدید از مجموعه ائل گلی بدون مشاهده عمارت زیبای ائل گلی لطفی ندارد. درحال‌حاضر این عمارت به رستوران و تالار پذیرایی تبدیل شده‌است. برای لمس هنر معماری عمارت ائل گلی، صرف یک وعده غذایی داخل رستوران این بنا خالی از لطف نخواهدبود.

کاخ ائل گلی از اول این شمایل را نداشت. این ساختمان در دوران آق‌قویونلوها یک سازه خشتی یک طبقه بود. مرور زمان و روی‌کارآمدن پادشاهی‌های مختلف، عمارت ائل گلی را هم از تغییر بی‌نصیب نگذاشت. در دوران صفویان و بعد از آن در زمان قاجاریه، عمارت ائل گلی موردتوجه بود و گسترش پیدا کرد. اما کهنگی و فرسایش بیش از حد عمارت سبب تخریب آن در سال 46 شد.

بعد از این که شهرداری تبریز بنای قدیمی ائل گلی را خراب کرد، عمارتی جدید به‌جای آن ساخته‌شد. این عمارت حالا محل بازدید مسافرانی است که بلیط هواپیما تبریز تهران را برای گردش و سیاحت در شهر توریستی تبریز می‌خرند. ساختمان جدید ائل گلی در دو طبقه و به شکل هشت ضلعی بوده و میان آب‌های دریاچه ائل گلی جای گرفته‌است.

 

در ائل گلی زمان را چطور بگذرانیم؟

مجموعه ائل گلی علاوه‌بر طبیعت زیبا و عمارت هشت‌ضلعی ائل گلی، تفریحات مختلفی را برای مسافرانی که بلیط هواپیما تهران تبریز را خریده‌اند، درنظرگرفته‌است. شما می‌توانید هم از مناظر پارک لذت ببرید و هم در مسیرهای مختلفی دوچرخه‌سواری کنید. به‌جز دوچرخه، تجربه درشکه‌سواری را هم می‌توانید در کارنامه سفرتان به تبریز ثبت کنید. درشکه‌های ائل گلی با پرداخت هزینه، شما را در چهار طرف دریاچه می‌گردانند.

ازدیگر سرگرمی‌های لذت‌بخش پارک ائل گلی امکان قایق‌سواری در دریاچه است. اگر در فصل‌های بهار و تابستان با بلیط هواپیما تهران تبریز به این ناحیه سفر کنید، آب دریاچه معمولا در شرایط مساعدی برای قایق‌سواری قرار دارد. شما می‌توانید با استفاده از قایق‌های پدالی یا موتوری، این دریاچه 200 در 200 متر را زیرپا بگذارید.

زمین مینی‌گلفی در مجموعه ائل گلی تبریز وجود دارد که از آن برای برگزاری مسابقات مختلف استفاده می‌شود. شما هم می‌توانید با پرداخت هزینه، زمین گلف را برای بازی، کرایه کنید.

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بلیط هواپیما تهران تبریز دریاچه ائل گلی مجموعه ائل گلی عمارت ائل گلی ائل گلی تبریز ائل گلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۳۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی قهرمانان رده سنی جوانان مسابقات کاراته دختران کشور در همدان

 در این مسابقات ۲ هزار و ۳۰۰ کاراته‌کا به مدت ۶ روز در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، زیر ۲۱ سال و بزرگسالان تا امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه در دانشگاه آزاد همدان رقابت دارند.

دختران کاراته کا در پیکار‌های رده سنی جوانان در پنج وزن باهم رقابت کردند و نفرات برتر به شرح ذیل اعلام شدند:

وزن ۴۸- کیلوگرم:
۱. غزل فتحی چشمه از استان لرستان
۲. فاطمه جعفرنژاد از استان تهران
۳. یسنا زرین از استان آذربایجان
۳. دنیا نوروزی عین القاضی از استان همدان

وزن ۵۳- کیلوگرم:
۱. زهرا رضازاده از استان اصفهان
۲. سوگل سروری از استان کرمانشاه
۳. ریحانه روزبهانی از استان تهران
۳. سوگند عیاری از استان تهران

وزن ۵۹- کیلوگرم:
۱. سارینا نوری از استان سیستان و بلوچستان
۲. فرناز عادلی دهنوی از استان اصفهان
۳. محیا نادری از استان همدان
۳. هلیا کماسی از استان تهران

وزن ۶۶- کیلوگرم:
۱. غزل یزدانی از استان البرز
۲. مهسان خدارحمی از استان تهران
۳. مائده نجفی از استان تهران
۳. دیانا افتخاری از استان کردستان

وزن ۶۶+ کیلوگرم:
۱. سارا پاداش از استان قم
۲. مائده شالی از استان قزوین
۳. فاطمه عابدی از استان مازندران
۳. مهلا صداقت از استان مازندران

این پیکار‌ها امروز پنجشنبه در رده سنی بزرگسالان پیگیری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری خراسان جنوبی در اکسپو ۲۰۲۴
  • خطر ریزگرد‌های قم بیخ گوش تهران
  • خطر ریزگردهای قم بیخ گوش تهران
  • معرفی اداره کل راه آهن تهران به عنوان دستگاه برتر
  • فوت پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر برخورد قطار
  • فوت پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر برخورد قطار 
  • معرفی قهرمانان رده سنی جوانان مسابقات کاراته دختران کشور در همدان